تعویض یخچال های فرسوده، به صرفه جویی ۵۵ درصدی در مصرف برق می انجامد

عصر کالا- مدیردفترمطالعات بهره وری انرژی بخش ساختمان و لوازم خانگی سازمان انرژی‌های تجدیدپذیر و بهره‌وری انرژی برق (ساتبا) گفت: نتایج آزمون تعیین مصرف انرژی دستگاه های فرسوده نشان می دهد با تعویض این دستگاه ها، حدود ۵۵ درصد در مصرف انرژی یخچال ها صرفه جویی می شود.

تعویض یخچال های فرسوده، به صرفه جویی ۵۵ درصدی در مصرف برق می انجامد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، سعیدامانی اضافه کرد: با تعویض یخچال فرسوده با نوع راندمان بالا، به طور میانگین مصرف انرژی سالانه هر یخچال برای یک خانوار از 866 به 387 کیلووات ساعت کاهش پیدا می کند.
    وی افزود: با درنظر گرفتن تعداد کل یخچال های تعویض شده ( 2 هزار و 280 دستگاه)، در مجموع سالانه حدود یک هزار و 100 مگاووات ساعت در مصرف انرژی برق کشور صرفه جویی شده که این میزان صرفه جویی معادل کاهش تولید سالانه یک هزار و 400 تن گاز دی‌اکسید کربن (CO2 ) است.
    مدیردفترمطالعات بهره وری انرژی بخش ساختمان ولوازم خانگی ساتبا گفت: تجارب موجود نشان می دهد که برخی از خانواده‌ ها بعد از خرید یخچال‌ فریزر جدید، همچنان وسیل قدیمی خود را در مکانی دیگر به برق زده و روشن نگه می دارند، که بیشتر، مواد غذایی غیرضروری و مازاد بر نیاز خود را در آن نگهداری می‌کنند.
    وی تاکید کرد: این امر باعث می‌شود مصرف برق وسیله جدید به مقدار مصرف قبل افزوده شود و اگرچه وسیله جدید دارای رتبه انرژی بالاتر و مصرف انرژی کم تری است، ولی درمجموع مصرف برق افزایش پیدا می کند.
    امانی گفت: در اجرای این طرح ازسوی ساتبا پیش بینی شده تا متقاضی در مرحله دریافت یخچال فریزر جدید، الزاما یخچال‌ فریزر قدیمی خود را تحویل داده تا وسیله فرسوده به شیوه مطمئنی اسقاط و امحا شود.
    به گزارش ایرنا، طرح تعویض یخچال فرسوده با نوع راندمان بالا پارسال در دستور کار قرار گرفت و دوره آزمایشی آن اجرایی شد؛ در این طرح، یخچال فرسوده از متقاضیان تحویل گرفته می شود و یخچال جدید با تسهیلاتی ارزان قیمت به آنها تحویل داده می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر