رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی خبر داد

سهم ۵۰ درصدی آذربایجان‌شرقی از بازار صنایع لوازم خانگی کشور

عصر کالا- رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی از میانگین سهم ۵۰ درصدی استان از بازار صنایع لوازم خانگی کشور خبر داد و بر لزوم برندسازی فعالان این عرصه در استان تاکید کرد.

سهم ۵۰ درصدی آذربایجان‌شرقی از بازار صنایع لوازم خانگی کشور
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، داوود بهبودی صبح امروز در حاشیه بازدید از چند واحد تولیدی لوازم خانگی استان در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: در محصولاتی مثل اجاق گاز معمولی حدود 85 درصد، در کولر آبی 60 تا 65 درصد و در یخچال 30 تا 35 درصد بازار کشور متعلق به تولیدکنندگان استان آذربایجان‌شرقی است.

    وی با بیان اینکه در تولید لباسشویی، تولیدکنندگان استان سهم نسبتاً پایینی در بازار کشور دارند، افزود: در لوازم خانگی حجیم، استان ما در بسیاری از محصولات بالای 50 درصد از سهم بازار کشور را به خود اختصاص داده است.

    بهبودی بر لزوم برندسازی مشترک و تشکیل کنسرسیوم‌های صادراتی این صنایع توسط فعالان این عرصه تاکید کرد و گفت: متاسفانه در برخی موارد قانون 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده مانع گسترش فعالیت‌های مشترک می‌شود که لازم است در این ارتباط قوانین موجود مورد بازنگری قرار گیرند.

    رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان‌شرقی، مشکلات مربوط به دارایی و مالیات، مسائل بانکی، برخی از قوانین ابلاغی از سوی بانک مرکزی، محدودیت سرمایه در گردش واحدهای تولیدی و ناهماهنگی‌های موجود بین ادارات و واحدهای تولیدی را از جمله مواردی برشمرد که جریان تولید صنعتی در استان را آزار داده و تضعیف می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر