با مصوبه ستاد تنظیم بازار؛

طرح پیش‌فروش لوازم خانگی اجرا می‌شود

عصر کالا- با مجوز ستاد تنظیم بازار، تولیدکنندگان می‌توانند بر اساس ضوابط سازمان حمایت اقدام به پیش‌فروش لوازم خانگی نمایند. مرحله اول این طرح با فروش ۱۶۰ محصول با قیمت قطعی از فردا اغاز می شود.

طرح پیش‌فروش لوازم خانگی اجرا می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از مهر، اعضای ستاد تنظیم بازار دیروز موافقت خود با طرح پیش‌فروش لوازم خانگی را برای واحدهای توانمند و بدون مداخله دولت را تثبیت کردند.

    بر این اساس اعضای کارگروه اعلام کردند که با اجرای این طرح به شرطی موافقت دارند که رفتار مبتنی بر حمایت دولت، وزارت صنعت و کارگروه تنظیم بازار مورد انتظار تولیدکنندگان نباشد.

    در این مصوبه اعلام شده که با این پیش‌فرض در صورت توافق مقامات مسئول، پیشنهاددهندگان یا شرکت‌های مشابه می‌توانند از ظرفیت‌های اجرایی و تخصصی خود برای پیاده‌سازی هرگونه طرح در فضای مشابه و به شکل رقابتی استفاده کنند. ضمن اینکه با اعلام سازمان حمایت مبنی بر تدوین، تصویب و ابلاغ ضوابط فروش اقساطی و پیش‌فروش کالا در هیئت تعیین و تثبیت قیمت‌ها، عملاً راه برای شرکت‌های توانمند جهت عرضه کالا با قیمت مقطوع و با کمترین نوسان قیمت وجود دارد و شرکت‌ها بر اساس ارزش برند و جایگاهی که نزد مصرف‌کنندگان دارند، با اطلاع‌رسانی کامل از شرایط و ضوابط عرضه کالای تولیدی خود به شرط رعایت قیمت مندرج در سامانه 124 اقدام نمایند.

    بر این اساس طرح فروش 160 مدل محصول لوازم خانگی شامل یخچال، فریزر، لباسشویی، اجاق گاز، ال‌ای‌دی و لوازم خانگی کوچک از صبح فردا در دو شیوه قیمت مقطوع و خرید با قیمت غیرقطعی و با سود مشارکت، آغاز خواهد شد.

    این طرح از فردا آغاز شده و به مدت محدودی ادامه دارد به نحوی که برای هر کالایی که سقف فروش پُر شود، سایت بسته شده و مصرف‌کنندگان می‌توانند برای مرحله بعدی، درخواست خود را ثبت نمایند.

    بر اساس این طرح، قیمت به صورت قطعی و با تخفیف نسبت به مدت زمان انتظار مشتری در تحویل کالا، مشمول دو درصد تخفیف می‌شود و اگر متقاضی خواستار تحویل در ماه اول باشد، مشمول دریافت تخفیف نخواهد بود.

    این طرح از سوی تولیدکنندگان به منظور رفع نگرانی مصرف‌کنندگان در خصوص نوسان قیمت‌ها در بازار پیاده‌سازی می‌شود که بر اساس آن، فروش به صورت قطعی صورت خواهد پذیرفت.

    بر این اساس مصرف‌کننده می‌تواند با مراجعه به سایت و واریز وجه محصول خریداری شده، رنگ، مدل و شرایط زمانی تحویل را تعیین کرده و چنانچه تولیدکننده نتواند در موعد مقرر به تعهد خود عمل کند، مشمول 25 درصد جریمه ماهانه خواهد بود.

    تمامی قیمت‌های درج شده برای محصولات عرضه شده در این طرح با هماهنگی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان تعیین شده و قیمت کالاها نیز بر روی سامانه 124.ir (سامانه نظارت بر قیمت کالاها و خدمات سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان) ثبت شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر