توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان کشور

عصر کالا- دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی از سوی این نهاد در بین سیل‌زدگان کشور توزیع شد که سهم سیستان و بلوچستان ۱۵۲ بسته بود.

توزیع ۱۰ هزار بسته لوازم خانگی بین سیل‌زدگان کشور
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۸ شهريور ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایرنا، محمودرضا پیروی روز جمعه در حاشیه مرحله دوم طرح ملی «نذر آب» در سیستان و بلوچستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مردم بعد از بروز سیلاب در استان‌های کشور و درگیر شدن پنج استان اقدام به اهدای کمک‌های نقدی و غیرنقدی کردند به طوری که افزون بر 300میلیارد تومان از این کمک ها توسط هلال احمر جمع آوری شد.
    وی ادامه داد: بخشی از کمک‌های جمع آوری شده به صورت تهیه پک لوازم خانگی در اختیار سیل زدگان قرار گرفت و بخشی به صورت کمک مالی به حساب صاحبان منازل این مناطق واریز شد.
    دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور گفت: پک لوازم خانگی هلال احمر شامل یخچال، اجاق گاز، فرش و پتو بود.
    وی با اشاره به مرحله دوم طرح «نذر آب» در سیستان و بلوچستان گفت: این طرح از مرداد امسال آغاز و تا نیمه دوم شهریور ادامه دارد.
    پیروی حضور 11 کاروان سلامت استان های مختلف کشور در سیستان و بلوچستان، توزیع و نصب آب آشامیدنی و بسته های حمایتی و معیشتی، اجرای برنامه های عمرانی نظیر ساخت سرویس های بهداشتی و کمک به بازسازی مدارس، اجرای برنامه های آموزشی، کار آفرینی و توانمندسازی و حضور تیم های حمایت روانی اجتماعی جوانان را از جمله مهمترین اقدامات در مرحله دوم «نذر آب» در سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
    وی گفت: سال گذشته طرح «نذر آب» در سیستان و بلوچستان دستاوردهای مطلوبی نظیر ویزیت 44هزار و 714بیمار توسط 652 پزشک، توزیع هزار و 265 تانکر آب و 50 هزار سبد غذایی را به همراه داشت.
    دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به طرح« ققنوس» در سیستان و بلوچستان گفت: این نهاد براساس تعهد خود این طرح را در مدارس یک، دو کلاسه و پیش دبستانی این استان به طور کامل اجرا کرده است.
    وی افزود: همچنین برای مدارس بالاتر از 2 کلاس نیز در سیستان و بلوچستان مناقصه برگزار شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر