۲۰ اردیبهشت؛ آخرین فرصت دریافت کد رهگیری گروه کالایی لوازم خانگی

عصر کالا- آخرین فرصت ثبت اطلاعات و دریافت کد رهگیری گروه کالایی لوازم خانگی برقی و الکترونیکی بیستم اردیبهشت سال جاری است.

۲۰ اردیبهشت؛ آخرین فرصت دریافت کد رهگیری گروه کالایی لوازم خانگی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از اتاق اصناف ایران، با توجه به تصویب و ابلاغ ضوابط تبصره 4 الحاقی ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز در گروه کالایی لوازم خانگی، برقی و الکترونیک از سوی رئیس جمهور و الزامی شدن ضوابط تعیین شده در این مصوبه، برای گروه (ب) از مورخ 1400، کلیه کالاهای لوازم خانگی گروه ب شامل (اتو برقی، اجاق گاز، آب میوه گیری، آبسرد کن، آسیاب؛ آون برقی، پنکه، تصفیه آب، جارو شارژی، چرخ گوشت، دستگاه چای ساز، سینمای خانوادگی، غذاساز، قهوه ساز، گوشت کوب الکترونیکی، مخلوط کن الکترونیکی، مخلوط کن الکترونیکی، همزن، بخارشوی، اتوپرس، آرام پز و زود پز، داکت اسپیلت، تصفیه هوا، تستر) ملزم به دریافت شناسه رهگیری هستند.

    بنابراین واردکنندگان کالاهای فوق تا تاریخ بیستم اردیبهشت 1400 فرصت دارند نسبت به اظهار موجودی اولیه کالا و دریافت شناسه رهگیری در سامانه جامع تجارت اقدام کنند.

    اسناد اظهار واردات، بر اساس مستندات ارائه شده و استعلامات لازم از گمرک مورد صحت سنجی قرار خواهد گرفت.

    لازم به ذکر است پس از تاریخ مذکور ارائه کد رهگیری به کالاهای فوق که قبل از یکم خرداد 1400 واردات آن انجام شده است، امکان پذیر نبوده و عواقب آن بر عهده واردکنندگان خواهد بود.

    همچنین برای کالاهای مجاز وارداتی نیز از تاریخ یکم خرداد 1400 واردکنندگان موظفند شماره سریال کالاهای وارداتی را به صورت کامل و دقیق، قبل از اتمام تشریفات گمرکی در سامانه جامع تجارت وارد کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر