در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کرد

عصر کالا-در دنیای امروز مردم به دنبال راحتی بیشتر، کاهش زمان انجام فعالیت های روزانه، کاهش هزینه های مصرفی و سلامتی بیشتر هستند. در این بین ماشین های ظرف شویی روز به روز رواج بیشتری پیدا کرده و انتخاب و خرید درست این محصول در بازار به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شده است.

در هنگام خرید ماشین ظرفشویی به چه نکاتی باید توجه کرد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ال کا ایران، در دنیای امروز مردم به دنبال راحتی بیشتر، کاهش زمان انجام فعالیت های روزانه، کاهش هزینه های مصرفی و سلامتی بیشتر هستند. در این بین ماشین های ظرف شویی روز به روز رواج بیشتری پیدا کرده و انتخاب و خرید درست این محصول در بازار به یکی از دغدغه های اصلی مردم تبدیل شده است. چرا که مدل ها با برند ها و ظرفیت های زیادی در بازار هستند که خریدار را برای انتخاب درست دچار تردید می کنند با توجه به اینکه هزینه پرداختی خانواده ها برای خرید این محصول بالا است در این مقاله سعی داریم تا شما را در انتخاب یاری کنیم.

    ماشین ظرفشویی دستگاهی برای شستن ظروف است که شست و شو را در سه مرحله انجام می دهد ؛ تجربه ی استفاده از این دستگاه ثابت کرده است که در شستن ظروف عملکرد خوبی دارد و بهترین وسیله برای میکروب زدایی است و ظروف را از هر نوع آلودگی پاک می کند. روزی را در نظر بگیرید که برای صرف یک وعده ی غذایی مهمان دارید ، مشغول آشپزی و آماده کردن دسر هستید ؛ بعد از یکی دو ساعت نگاهی به اطرافتان بیندازید ؛ سینک ظرفشویی ، روی کابینت ها و حتی کف اشپزخانه،…مطمئنا تمام ظروف آشپزخانه کثیف شده و احتمالا ظرفی درون کابینت ها باقی نمانده ؛ اما موضوع اصلی این است که آیا وقتی مانده که این همه ظرف شسته شود! و مهمتر از آن، آیا  توان و نیرویی باقی مانده که صرف شستن ظروف شود!؟در این گونه مواقع نیاز به این ماشین به شدت احساس می شود ؛ به هر حال خانه آرایی و خانه داری به شدت وقت گیر است و اگر از دستگاه های الکترونیکی کمک گرفته نشود، فرصتی برای هیچ کار دلخواهی باقی نمی ماند.
    ماشینهای ظرفشویی توانایی شستن انواع ظروف اعم از ظروف چینی، کریستال و… را دارند و دارای عملکرد بهتری از انسان هستند. این ماشین ها، با آب گرم و بخار با دمای بالا، قادر به پاک کردن هر نوع چربی هستند ؛ لازم به ذکر است که این دستگاه ها دوستدار محیط زیست هستند و در مصرف آب هم صرفه جویی می کنند.

     

    مزایای استفاده از ماشین های ظرف شویی

    طبق تحقیقاتی که بر روی میزان مصرف آب، در شستن ظروف بصورت دستی و با ماشین ظرفشویی صورت گرفته است، میزان مصرف آب توسط ماشین ظرفشویی، 5 برابر کمتر از شستن دستی ظروف است.

    هنگام شستشوی دستی جهت پاک کردن لکه های چربی، تنها می توان از آب ملایم استفاده کرد. اما در ماشین ظرفشویی از آب داغ استفاده می شود که باعث ضدعفونی کردن نیز می گردد.
    برای تمیز کردن و لکه برداری ظروف، باید از اسکاچ استفاده کنیم و استفاده ی مکرر از اسکاچ نیز سبب خش برداشتن و کدر شدن ظرف می شود، در حالی که ماشین ظرفشویی، ظرفهای براق و بدون هیچ خط و خشی را به شما تحویل می دهد.
    در شستشوی دستی احتمال شکستن ظروف زیاد است، حال آنکه در شستشوی ماشینی چنین احتمالی به صفر می رسد.
    شستشوی دستی میزان مصرف مایع ظرفشویی را چند برابر می کند، اما شستشوی ماشینی چنین نیست.
    انواع ماشینهای ظرفشویی

    ماشینهای ظرفشویی را میتوان با توجه به ظرفیتشان و هم چنین از روی طرز قرار گرفتن و چیدمانشان به سه دسته ی مجزا تقسیم کرد ؛ ماشنهای ظرفشویی از بعد ظرفیت و گنجایش متنوع هستند و از ظرفیت 6 نفره تا 14 نفره را در بر می گیرند. از لحاظ نحوه ی قرار گرفتن هم میتوان ماشینهای ظرفشویی را به سه دسته ی رو میزی، توکار و ایستاده تقسیم کرد. ماشینهای رومیزی در واقع همان ماشینهای 6 تا 8 نفره ی کم ظرفیت هستند که ابعاد کوچکی دارند و به راحتی می توانند بر روی کابینت آشپزخانه قرار گیرند، ماشینهای ایستاده معمولا ماشینهای ظرفشویی 12 نفره را در بر می گیرد.

    ماشینهای رومیزی یا ماشینهای ظرفشویی 6 تا 8 نفره

    ماشین های ظرفشویی در سایزها و ابعادهای متفاوتی تولید می شوند ؛ انتخاب هر کدام از آنها، به شما و تعدا افراد ثابت خانواده تان بستگی دارد. به طور معمول خانوده های کم جمعیت و کوچک از ماشین های ظرفشویی 6 تا 8 نفره  استفاده می کنند ؛ این ماشین ها با نام ماشین های رو میزی نیز شناخته شده اند و ابعاد کوچک و مناسبی دارند و اصلا فضای زیادی از اشپزخانه را نمی گیرند و قیمت پایینتری هم نسبت به انواع  دیگر دارند ؛ یک ظرفشویی 6 نفره یک سرویس غذاخوری 12  نفره جا میگیرد و یک ماشین ظرفشویی 8 نفره نیزبه اندازه ی یک سرویس 18 نفره ظرفیت دارد.

    مزایا

    سبک و کم وزن بودن
    حمل و نقل آسان
    نصب آسان
    قیمت پایین
    معایب

    ظرفیت محدود

     

    ماشینهای ظرفشویی 12 نفره

    ماشینهای ظرفشویی 12 نفره پرطرفدارترین ماشین ظرفشویی هستند ؛ چرا که اندازه یشان برای اکثر خانواده ها مناسب است؛ تقریباً 144 پارچه ظرف در داخل ماشینهای ظرفشویی 12 نفره، جا می شود. توجه کنید که قابلیت تنظیم ارتفاع سبد و تنظیم زمان شروع کار، قابلیت نیم شور، از گزینه های مهمی هستند که باید هنگام خرید به آنها توجه کنید. ماشینهای 12 نفره، فضای زیادی را در آشپزخانه میگیرند و همچنین مدت زمان شستشو در این نوع ماشینها زیاد است و مابین 1.5 تا 2.5 ساعت است.

    مزایا

    اندازه ی مناسب
    قابلیتهای متفاوتی چون نیمه شور و تنظیم ارتفاع سبد
    مناسب برای خانواده ها ی پر جمعیت
    معایب

    مدت زمان شستشو زیاد
    ماشینهای ظرفشویی 14 نفره

    ماشین های ظرفشویی14 نفره حجم بزرگی را در اشپزخانه میگیرند و ابعاد بزرگتری دارند و ظرفیت 160 پارچه ظرف را دارند، برای خانواده های پرجمعیت و پر رفت و آمد مناسب است ، مصرف آب و مواد شوینده در این ظرفشویی ها از سایر مدلها کمتر است و دارای شست و شوی مختلف برای ظروف مختلف با ویژگی های مختلف است.

    مزایا

    مصرف آب بسیار پایین
    ظرفیت بالای
    قابلیتهای شستشوی مختلف و متنوع

    معایب

    جاگیر بودن
    میزان مصرف انرژی

    میزان مصرف انرژی در انواع مختلف دستگاه های الکترونیکی متفاوت است و با توجه به برچسب مصرف انرژی می توان به عملکرد دستگاه در نحوه ی مصرف انرژی و میزان آن پی برد. به طور کلی خرید هر وسیله ی برقی با مصرف انرژی زیاد، کار هوشمندانه ای نیست ؛ همانطور که می دانید ماشینهای ظرفشویی برای شستن ظروف از آب گرم و بخار با دمای بالا استفاده می کنند، برای گرم کردن آب مطمئنا به مصرف برق بیشتری نیاز پیدا خواهند کرد، ماشینهای ظرفشویی که دارای ورودی آب گرم و سرد هستند ؛ از لحاظ مصرف انرژی بهترین نوع ماشینهای ظرفشویی می باشند زیرا میزان مصرف برق در این دسته ماشین های ظرفشویی بسیار پایین می آید و حدود 75 درصد مصرف برق را کاهش می دهند.

    تکنولوژی و موتور دایرکت درایو

    استفاده از این تکنولوژی در ماشینهای ظرفشویی، سبب شده است که مصرف انرژی و همچنین میزان سر و صدای دستگاه کاهش یابد ؛ چرا که  تکنولوژی دایرکت درایو جهت جلوگیری از ایجاد سرو صدا، جلوگیری از هدر دادن انرژی و افزایش طول عمر دستگاه از قطعات و اجزای کمتری در تولید موتور استفاده می کند و به دلیل قطعات کمتر، در نتیجه اصطکاک بین قطعات نیز کاهش یافته و کمترین سر و صدا را ایجاد می کنند و امکان خرابی قطعات کمتر و به طبع طول عمر دستگاه نیز بالا می رود.

    چه نوع قفسه ای بهتر است !

    ماشینهای ظرفشویی دارای قفسه های متعددی برای ظروف می باشند ؛ اندازه ی قفسه ها و عمق و ارتفاعشان بسیار مهم است. توجه کنید ظرفشویی که قرار است بخرید از نظر ارتفاع قفسه ها و طول آنها با ظروف شما مطابقت داشته باشد و طوری نباشد که قابلیت شستن بعضی ظروف را نداشته باشد. البته بعضی از مدلهای ظرفشویی در بازار وجود دارند که قفسه های آنها قابل تنظیم است و می توان فاصله ی عمودی و در واقع ارتفاع قفسه ها را تنظیم کرد و می توان برای ظروف مشخص فاصله ی بین قفسه ها را کم یا زیاد کرد. معمولا ماشینهای ظرفشویی موجود در بازار، یا دارای دو قفسه هستند که می توان به  قفسه های آن شیب خاصی داد و یا دارای سه قفسه می باشند که برای ظروف کم عمق و کم ارتفاع مناسب اند. جهت استحکام سبد و بالا بردن ایمنی قفسه ها، از قفسه های ریلی استفاده می شود؛ جهت دستیابی به اطمینان بالاتر، ریل های پایین این قفسه ها را بسیار عمیقتر ساخته اند و به این صورت به راحتی می توان قفسه های سنگین را نیز بیرون کشید.

    بعضی از ماشینهای ظرفشویی دارای سبد مخصوص قاشق و چنگال هستند ؛ به وسیله ی این سبدها ، به راحتی می شود قاشق ها و چنگالها و موارد مشابه دیگر را در این قفسه ها قرار داد و سپس شست ، در ضمن پس از پایان شستشو، خارج کردن آنها راحت تر خواهد بود . سبدها یا قفسه هایی که در داخل ظرفشویی به منظور قرار گرفتن ظروف استفاده می شوند معمولا ثابت هستند؛ اما بعضی از ماشین های ظرفشویی این سبدها را متحرک می سازند و به کاربران امکان می دهند که ظروف را مطابق نیاز و میل خود در داخل دستگاه قرار دهند. این بازوهای متحرک امکان جابجایی سبدها و تغییر ارتفاع سبدها را به کاربران می دهد ، با این قابلیت شما  قادر خواهید بود تمامی ظروف خود را با هر اندازه ای که داشته باشند در داخل ماشین ظرفشویی بیندازید.

     

    مواد شوینده ی ماشینهای ظرفشویی

    مواد شوینده ای که در ماشینهای ظرفشویی به کار می روند یا به شکل پودر هستند یا قرص ظرفشویی  یا ژل ظرفشویی، که در داخل محفظه ی مواد شوینده قرار می گیرند، نمک معمولا برای گرفتن سختی و املاح آب و همچنین جلوگیری از ایجاد لکه بر روی ظروف به کار برده می شود؛ البته مایع براق کننده نیز در ماشینهای ظرفشویی مورد استفاده قرار می گیرد که در مراحل پایانی بر روی ظروف ریخته می شود و درخشندگی و برق خاصی به آنها می دهد. املاح و نمک و گرد وغبار موجود در آب کارایی و بازدهی مواد شوینده را کاهش می دهند، برای جلوگیری از رسوب کردن املاح در دستگاه و همچنین بالا بردن بازدهی مواد شوینده از نمک مخصوص ظرفشویی باید استفاده کرد. نمک علاوه بر خاصیت سختیگیری در تمیز شدن ظروف هم تاثیر زیادی دارد و به همین منظور هنگام شستن ظروف علاوه بر پودر شوینده از نمک ظرفشویی هم استفاده می شود.

    برنامه های متنوع شستشو در ماشینهای ظرفشویی

    ماشین های ظرفشویی دارای برنامه های متنوعی بر ای شستشو هستند؛ برای شستشوی ظروف چرب باید از درجه حرارت بالاتر استفاده شود و به طبع هنگامی که درجه حرارت بالاتر باشد، مدت زمان بیشتری هم صرف شستن می شود. به طور معمول ماشینهای ظرفشویی دارای سه برنامه ی شستشو سبک، معمولی، سنگین هستند ؛ اما بعضی ماشینها قابلیتهای متفاوت دیگری نیز دارند : برنامه های شستشوی ظروف کریستال و چینی و ظروف حساس، قابلیت شستشوی سریع و کوتاه مدت و شست شوی قابلمه و خیس کردن و… از جمله قابلیتهایی است که ظرفشویی های جدید دارند.

    در ماشینهای ظرفشویی قابلیتی به نام شستشوی بسیار داغ وجود دارد که در واقع همان استریلیزه کردن است. شستشو با آب داغ و بخار آب با دمای بالا علاوه بر تمییز کردن ظروف و از بین بردن لکه ها و چربی ها باعث ضدعفونی کردن آنها نیز می شود.

    اگر ظرفهای شما بسیار کثیف شده اند، یا از صرف غذا چند ساعتی گذشته و لکه ها و چربی ها بر روی ظروف ثابت شده اند شما می توانید از برنامه ای به نام شستشوی مقدماتی استفاده کنید، این برنامه ظرفها را بدون استفاده از مواد شوینده و تنها با آب خیس می کند و در واقع با خیس شدن ظروف لکه های ثابت شده راحتتر از بین می روند. در هنگام خرید به مدت زمان شستشو دقت کنید، هر چه اندازه و ابعاد ماشین ظرفشویی بزرگتر باشد مدت زمان شستشو نیز بیشتر می شود و در بعضی از ظرفشویی های بزرگ تا دو ساعت هم می رسد. بطور میانگین مدت زمان شستشوی ظروف ماشینهای ظرفشویی 76 دقیقه است، بعضی از ماشینها که سریعتر هستند و به ظرفشویی های سریع شهرت دارند 40 تا 45 دقیقه شستشو را انجام می دهند.

    سیستم شستشو با بخار و تشخیص میزان کثیفی آب

    سیستم شستشو با بخار میزان تمیزی ظروف و میزان صرفه جویی در مصرف آب را چند برابر می کند، با استفاده از این برنامه ی شستشو نیازی به شستشوی اولیه و آبکشی اضافه نیست ؛ تمامی لکه ها و هر نوع کثیفی به راحتی در این نوع شستشو برطرف می گردند ؛ البته این برنامه سه حالت متفاوت برای شستشوی ظروف دارد، با توجه به نوع ظروف می توانید هر کدام از حالتها را برای شستشو انتخاب کنید، برای ظروف نازک و حساس از بخار ملایم، برای قابلمه و امثال آنها از بخار قوی استفاده بفرمایید ؛ شما می توانید برای هر قفسه نوعی از شستشوی بخار را انتخاب کنید. بعضی ماشینهای ظرفشویی دارای سیستم حساس به کثیفی هستند و با عبور دادن نور از لایه های آب و با توجه به میزان شکست نور، شفافیت آب را بررسی می کنند و چنانچه میزان شفافیت کم باشد، کثیف بودن ظروف را تایید کرده و میزان آب و مواد شوینده ی بیشتر ی را استفاده می کنند؛ این سنسور قدرت تنظیم آب مصرفی را دارد که با توجه به میزان شفافیت آب اندازه گیری می شود ؛ به این صورت علاوه بر تمیزی ظروف، در مصرف آب هم صرفه جویی می شود.

    خشک کردن ظروف

    ماشینهای ظرفشویی که قابلیت خشک کردن ظروف را دارند، میزان مصرف انرژی در آنها زیاد است ؛ اما جنس مخزن در مدت زمان خشک کردن و میزان انرژی مصرفی تاثیرگذار است، مخزنهای استیل چون می توانند گرما و حرارت را نگه دارند باعث می شود که ظروف سریع خشک شوند. خشک کردن ظروف با استفاده از بخار هوای گرم صورت می گیرد، می دانید که برای ایجاد هوای گرم به یک المنت نیاز است، جهت ایجاد چنین حرارت بالایی و پخش کردن آن در دستگاه ظرفشویی از یک المنت و یک فن استفاده می شود ؛ المنت برای ایجاد هوای با دمای بالا و فن برای پراکنده کردن هوای گرم به همه ی اطراف دستگاه استفاده می شود. ماشینهای ظرفشویی دارای دو نوع مخزن  هستند، بعضی از آنها مخزن استیل دارند و بعضی دیگر مخزن پلاستیکی دارند و مخزن استیل برای خشک کردن، کارایی بهتری از مخزن پلاستیکی دارد، چون گرمای ایجاد شده را در خود نگه می دارد.

    ماشینهای ظرفشویی با قابلیت cool dry می توانند با استفاده از یک  فن داخل دستگاه، رطوبت باقی مانده ی روی ظروف را خشک می کند و در میزان مصرف انرژی صرفه جویی زیادی می کند.

    این سیستم خشک کن میعانی « condensation drying »  ظروف را بدون استفاده از المنت برای ایجا هوای گرم و بصورت کاملا طبیعی خشک می کند ، عملکرد این سیستم به این صورت است که در مراحل آبکشی از آب گرم استفاده می شود و این آب گرم هوای داخل دستگاه را بالا برده و گرم میکند و این هوای گرم هنگام برخورد با دیواره های سرد مخزن استیل دمای خود را از دست داده و به اصطلاح در اثر میعان به مایع تبدیل می شود و این مایع روی ظروف ریخته و به طرف لوله های تخلیه کشیده می شود و ظروف خشک  می شوند.

    انواع فیلتر

    از آنجاییکه مانده های غذا معمولا بر روی ظروف می مانند و هنگامی که در داخل ماشین ظرفشویی قرار می گیرند باعث گرفتگی منافذ و لوله های دفع و تخلیه می شود و یا در داخل دستگاه رسوب می کنند و باعث صدمه دیدن قطعات ماشین می گردد، لذا برای جلوگیری از این موضوع یک فیلتر در داخل ماشین ظرفشویی قرار داده شده است که همه چیز را جذب می کند.

    فیلترهای میکروسکوپی به منظور جذب ذرات ریز موجود در ظرفشویی به کار می رود و برای باز ماندن راه خروجی آب در نظر گرفته شده است.

    آب هر منطقه سختی متفاوتی دارد و میزان سختی آن با اندازه گیری املاح موجود در آب مشخص می شود، آبهای سخت لک های زیادی را بر روی سطوح به جا می گذارند که بعد از خشک شدن آب ظاهر می شوند و به سختی پاک می گردند، برای جلوگیری از به جا ماندن لک بر روی ظروف از فیلتر استفاده می شود، فیلتر تمامی لکه ها و چربی ها را از روی سطح ظرف ها پاک می کند و به تمیزتر شدن و براق شدن ظروف کمک می کند. حتی بعضی از ماشینهای ظرفشویی دارای آسیابی برای خرد کردن مواد غذایی باقیمانده روی ظروف هستند، این ماشینها آسیابی دارند که هنگام برخورد با مواد غذایی آن را به قطعات ریزی تبدیل کرده و همراه آب از لوله ی تخلیه خارج می شوند.

    لامپ UV و از بین بردن میکروب ها

    باکتری ها و همچنین ضد عفونی کردن بهتر ظروف از این لامپ استفاده می شود، لامپ UV این کار را با استفاده از در صفحه نمایش دستگاه ظرفشظویی قابلیتی به نام لامپ UV دیده می شود که جهت از بین بردن تمام میکروب ها و اشعه ی فرابنفش انجام می دهد.

    دفع مواد غذایی

    طرحهای گذشته ی ماشینهای ظرفشویی توانایی دفع و خرد کردن مواد غذایی را نداشتند و برای طولانی تر شدن عمر دستگاه و جلوگیری از خراب شدن آن باید ظروف را قبل از اینکه داخل ظرفشویی بگذاریم تمیز کنیم ؛ اما مدلهای جدید ماشینهای ظرفشویی قابلیت خرد کردن و تجزیه کردن غداهای مانده را دارند و می توانند تمام آشغالها و ضایعات را از طریق لوله ی تخلیه از دستگاه خارج کنند یا در فیلتر جمع آوری کنند.

    عملکرد پیش شست و شو(Pre Wash) برنامه 25 دقیقه تا 30 دقیقه

    این قابلیت به شما کمک می کند تا زمانی که ظروف کمی برای شست و شو دارید( به عنوان مثال ظروف نهار) بتوانید به کمک این برنامه دستگاه در مدت زمانی کم مقداری آب داغ روی ظروف ریخته تا چربی های اولیه آن برطرف شود تا زمان شام که ظرف ها بیشتر می شود یکباره دستگاه تمامی ظروف را شست و شو کند اینکار باعث کاهش تعداد دفعات شست و شو، جلوگیری از بو گرفتن ظروف در ماشین ظرف شویی تا شروع به کار نهایی دستگاه می شود.

    « Heat exchanger»

    این قابلیت ذخیره ی انرژی حرارتی و استفاده از این انرژی را برای گرم کردن آب ابکشی، به عهده دارد ؛ و به این صورت به میزان قابل توجهی از اتلاف انرژی جلوگیری می کند. لازم به ذکر است در این نوع شستشو به دلیل اینکه  ظروف در معرض درجه حرارت های متفاوت قرار نمی گیرند احتمال شکسته شدن ندارند.


    سیستم « aqua stop »

    در بعضی ماشینهای ظرفشویی قابلیتی وجود دارد، دستگاه را به یک سری سنسور که در کف دستگاه قرار گرفته شده اند مجهز می کند، این سنسور ها هنگام خیس شدن و در واقع هنگام برخورد با آب فعال شده و در چنین مواقعی فعالیت دستگاه را متوقف می کنند و نشتی آب دستگاه را به شما گزارش می دهند.

     

    صفحه نمایش

    صفحه نمایش لمسی که بر روی دستگاه قرار می گیرد به مصرف کنندگان امکان راحتی انجام تنظیمات را می دهد و به ماشین ظرفشویی ظاهری زیبا و جذاب می دهد. برنامه ی قفل کودک برای برطرف کردن نگرانی و دغدغه های مادرانی که فرزند کوچک دارند بسیار مناسب است، به هر حال وسایل برقی یا باید در دسترس کودکان نباشند یا برنامه ی قفل کودک آنها فعال باشد. ماشینهایی که دارای صفحه نمایش لمسی هستند کارکرد راحتتری از انواع ماشینهای دکمه ای دارند.

      آیا می خواهید ظرفشویتان عمرنوح داشته باشد !

    لطفا قبل از استفاده از ماشین ظرفشویی به چند نکته توجه کنید و آنها را رعایت کنید.

    از قرار دادن ظروفی که باقیمانده ی غذا بر روی آن است خودداری کنید و حتما قبل از گذاشتن ظروف در داخل ماشین ظرفشویی آنها را با یک دستمال یا با آبکش کرد سریع و سطحی پاک کنید .
    از پاشیدن آب به روی ماشین لباسشویی ، یا درون ماشین لباسشویی را با آب پاک نکنید تا قطعات برقی آن بر اثر تماس و برخورد با آب دچار مشکل نشود.
    معمولا خانه دارهای حرفه ای برای سفید کردن استکان و لیوانهای شیشه ای از جوهر نمک و بعضا از مایع سفید کننده استفاده می کنند ؛ اما هنگام شست و شو با ماشین ظرفشویی به هیچ عنوان از مواد سفید کننده در داخل ماشین ظرفشویی استفاده نکنید.
    بعد از تمام شدن کار ماشین ظرفشویی درب آن را باز بگذارید تا بخار گرم از دستگاه خارج شود و ظروف سریعتر خشک شوند ؛ همچنین فیلتر آن را تمیز کنید تا کیفیت دستگاه ظرفشویی پایین نیاید.
    دفترچه ی راهنمای محصول را با دقت مطالعه کنید و سعی کنید هنگام ریختن پودر در داخل ماشین ظرفشویی به اندازه ای که در دفترچه نوشته شده است اهمیت بدهید؛ چنانچه بیشتر از حد استاندارد و لازم بریزید ، پودر شوینده در داخل دستگاه باقی می ماند و باعث کثیف شدن دستگاه می شود.
    قرص ظرفشویی یا پاک کننده ای را که با دستگاه شما همخوانی دارد خریداری و استفاده کنید ، برای آگاهی از پاک کننده ی مناسب دفترچه ی راهنما را مطالعه کنید یا از نمایندگی ماشین های ظرفشویی سوال بفرمایید.
    ماشینهایی که جنس بدنه ی آنها استیل است در اثر برخورد با مواد سفید کننده و واکنشهای انجام شده براثر این تماس ، به مرور زمان جنس بدنه تغییر رنگ می دهد و خورده می شود ، برای آب بندی در ماشین های ظرفشویی از یک نوار لاستیکی استفاده می شود و این نوار لاستیکی نیز در اثر تماس با مواد سفید کننده از بین می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر