چگونه با دکوراسیون داخلی، انرژی های مثبت را جذب کنیم؟

عصر کالا- آنچه مسلم است، دکوراسیون داخلی خانه و محل کار، نقش زیادی در جذب انرژی های مثبت و دور کردن انسان ها از نازیبایی و زشتی و انرژی های منفی خواهد داشت.

چگونه با دکوراسیون داخلی، انرژی های مثبت را جذب کنیم؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از وب سایت روزیاتو،  آنچه مسلم است، دکوراسیون داخلی خانه و محل کار، نقش زیادی در جذب انرژی های مثبت و دور کردن انسان ها از نازیبایی و زشتی و انرژی های منفی خواهد داشت.

    یک نکته مهم

    برای انرژی مثبت بودن، نیاز به تحصیل در مقطع ارشد یا دکترا در فلان دانشگاه نیست. نیاز نیست که کتاب های خیلی خاص یا کنفرانس ها و جلسات مشاوره گران و عجیب و غریبی که این روز ها مد شده است را دنبال کرد. اگر چه آموزش برای هر چیزی خوب است و راهگشا، اما بعضی از قابلیت ها را باید از طبیعت و همنشینی با افراد موفق و تاثیرگذار و الهام بخش فرار گرفت.  مردمان شاد و سبک زندگی زیبا و جذاب مردمان سال های نه چندان دور را ببینید.

    داستان از چه قرار است؟

    داستان از این قرار است که سبک زندگی مردمان روزگار ما، به واسطه ماشینی شدن و صنعتی شدن زندگی، خیلی پر استرس، تنش زا و مملو از انرژی های منفی شده که زندگی با طراوت و شاد و اجتماعی مردمان حتی نیم قرن پیش را برای ما خاطره کرده است!

    شاید در میان هزاران دلیلی که برای این موضوع میتوان ارائه کرد، مقوله ساده زیستی و شاد زیستی اهمیت دو چندان داشته باشد که در سبک زندگی بشر 1 قرن پیش، شاید به مراتب بیش تر از انسان های عصر مدرن در هزاره سوم میلادی دیده می شود.

    به نظر می رسد، دکوراسیون خانه هایی که در ان زندگی می کنیم، نقش زیادی در کاهش استرس و حس شادابی بیشتر به ما داشته باشد. به هر حال، برای خیلی ها، حدود نیم یا دو سوم فعالیت های روزانه، در خانه سپری می شود و یک سوم یا نیمی از فعالیت های روزانه در بیرون خانه انجام می شود. پس ناگفته پیداست که محل زندگی ما که بیش ترین زمان را در آن سپری می کنیم، نقش بسیاری در سبک زندگی ما و عادات و رفتار و گفتار ما دارد.

    دکوراسیون داخلی، انرژی تان را مثبت می کند

    هر اندازه بتوانیم خانه را طوری تزیین کنیم که در نهایت ساده گرایی و شیک مداری، حس انرژی مثبت را به ما انتقال بدهد، شانس بیش تری برای موفقیت و دور شدن از استرس و تنش داریم .

    (استفاده از شیشه های بلا استفاده برای قرار دادن گیاهان، راه حلی برای افزایش انرژی مثبت در دکوراسیون خانه شماست)

    یکی از عواملی که شاید خیلی هم به آن توجه نمی کنیم، نوع دکوراسیون محل کار و زندگی مان است. میزان انرژی موجود در این دو مکان کاملا می تواند بر سلامت جسمی و روحی ما موثر باشد. همان طور که می دانیم انرژی حیاتی در تمام موجودات، اجسام و در همه جا وجود دارد ولی در بعضی نقاط انتشار انرژی، بیشتر از جاهای دیگر است. باید تلاش کنیم که در خانه، نقاط تولید کننده انرژی مثبت را بیش تر کنیم.

    به عقیده مردمان باستان، موقعیت و چهت پدیده ها در فضا و حتی موقعیت ستاره گان، اهمیت به سزایی در زندگی ما دارد. حتی محل سکونت، کار، نحوه قرارگیری اشیا، میز، مبلمان، کتابخانه و سایر ابزاری که در طول روز در خانه از ان استفاده می کنیم و  انسان را از هر سو احاطه کرده اند، قادر به تاثیرگذاری بر سلامت رفتار و روان ما خواهند بود.

    (قرار دادن آب نبات های رنگارنگ کم شکر در داخل ظرف های بلور، فضای قشنگی را روی میز های خانه ایجاد می کند که توسعه دهنده فضای انرژی مثبت خواهد بود)

    مثلا در جایی که بوی خوش به مشام می رسد، مطالعه و کار کردن و خوابیدن راحت تر است به نسبت جایی که مملو از بوهای تند و زننده است. حتی اگر این بو ها، برای سلامت ما مضر نباشد. یا مثلا در اطاقی که عکس های کم تری به دیوار دارد، مطالعه و خواب با آرامش بیش تر و حواس جمعی بهتری همراه است تا اطاقی که پر از تصاویر گوناگون ریز و درشت باشد.

    دکوراسیون، نقش زیادی در زندگی ما و حتی رفتار خرید ما دارد. شاید به همین دلیل باشد که فروشگااه های شرکت IKEA سوئد به گونه ای طراحی شده است که وقتی شما در این فروشگاه ها قدم می زنید، احساس کنید در اطاق خواب، پذیرایی،آشپزخانه، بالکن، حیاط و حمام خانه خود هستید و حس بهتری نسبت به وسایل لوازم خانگی عرضه شده کسب کنید.

    بنابراین، دکوراسیون فروشگاه ها، در رفتار خرید مصرف کننده تاثیر زیادی دارد و امروزه مقالات زیادی در این عرصه نوشته و منتشر شده است. حال همین اوضاع بر رفتار و سبک زندگی ما هم تاثیر دارد. شاید به همین دلیل باشد که فنگ شویی، نقش زیادی در توسعه سیگنال های انرژی مثبت در خانه و محل کار داشته باشد.

    براساس فنگ شویی اشکال هندسی، خطوط و استقرار صحیح اشیا در محیط های مناسب موجب همسویی نیروهای آسمانی با انسان و اشیا شده، سلامتی و موفقیت را به ارمغان می آورند. این تاثیرات، رفتار و شخصیت انسان را در جهت مثبت یا منفی و موزون یا ناموزون تعیین میکنند.

    اصلی ترین عصاره دکوراسیون انرژی یا فنگ شویی، توجه به هماهنگی موجود در طبیعت بوده و کشف رموز طبیعت که همواره در حال سخن گفتن با بشر هستند و استفاده از آنها در زندگی شخصی.

    برای کسب انرژی از ددکوراسیون خانه، نیاز به طی کردن دوره های خاص نیست. باز هم ارجاع به اصل ساده زیستی و راحت گرفتن، یک راهکار اساسی خواهد بود.

    دکوراسیون خوب انرژی مثبت، دکوراسیونی منظم است. دکوراسیونی است که هیچ چیز بی دلیل در جایی رها نشده است و برای هر چیزی، جاای خاصی مشخص شده است. وقتی شما چنین فرهنگی را در دکوراسیون داخلی خانه خود پیاده کنید، آرام آرام فرهنگ نظم و انضباط در شما نهادینه می شود.

    آدم ها منظم، معمولا آدم های موفقی هستند. موفقیت یعنی حس خوبی از زنده بودن و زندگی کردن دارند. دکوراسیون خوب، تاثیری غیر مستقیم در منظم شدن شما و انرژی مثبت گرفتن شما دارد.

    دکوراسیون خوب، انرژی های منفی را دور می کند. اگر در خانه شما دکوراسیون به گونه ای که جلوی تابش نور آفتاب را به پذیرایی و اطاق نشیمن می گیرد، با تغییر طراحی وضعیتی را حاکم کنید که خانه در صورت امکان در طول روز، نورگیر باشد.

    اگر خیلی احساس دلگیری هنگام خواب میکنید، پرده پنجره را همیشه کنار بزنید تا همواره آسمان را از روی تخت در صورت امکان مشاهده کنید. این حس و طراوت خوبی به شما می دهد. حتی بیدار شدن زودهنگام با طلوع آفتاب، حس بهتری از ساعت زنگی بغل دست شما دارد!

    نور آقتاب خبر از یک روز جدید و فرصت دگر باره برای زندگی می دهد، زنگ ساعت، خبر از یک اتفاق می دهد که باید برای آن شتاب کنید.  . .

    در دکوراسیون داخلی خانه خود، از شلوغ کردن فضا ها پرهیز کنید. بعضا شده به خانه ای در یک مجتمع مراجعه کردید که بعضی اتاق ها به نسبت اتاق های خانه های مشابه در همان مجتمع، بزرگ تر و سر زنده تر به نظر می رسد. در حالی که مساحت هر خانه در این مجتمع یکسان است.

    علت در این است که یک صاحب خانه، تلاش کرده تا نازیبایی و شلوغی را به اتاق های خود آورده و خانه خود را با گالری عکس و نقاشی و تابلو فرش اشتباه گرفته است! همین امر سبب کوچک جلوه دار کردن خانه و شلوغی دکوراسیون داخلی شده اما در خانه ای دیگر، نصب تابلو ها و جایابی لوازم لوکس و ویترینی، با اصول بهتری صورت گرفته و از کوچک جلوه دادن خانه جلوگیزی شده است.

    بنابراین، قرار دادن تابلو ها و عکس ها بر در و دیوار هم می تواند دردکوراسیون خانه و ارائه انرژی مثبت نقش بسزایی ایفا کند.

    از چشم و هم چشمی در طراحی دکوراسیون خانه خود دوری کنید. اجازه بدهید بر اساس نیازهای رواحی و روانی خودتان ، خانه طراحی شود و جایابی وسایل انجام شود. اگر لحظه های نوستالژیک به شما انرژی می دهد، ان ها را به داخل دکوراسیون داخلی خانه بیاورید. مثلا اگر دوست دارید زمان هایی که در اتاق نشمین مشغول تماشای تلویزیون هستید،  تصویری از گلی که چند سال پیش در فلان شهر خریدید و از ان عکس گرفتید همواره در ذهن شما باشد، ان عکس را قاب کرده و نصب کنید.

    هر چیزی به شما حس خوب می دهد، انرژی مثبت را برای شما به ارمغان می آورد و چه حسی بهتری از احساس یک لحظه خوب در کنار گلی خوش بود در یک زمان رمانتیک و موقعیتی نوستالژیک پر خاطره!

    رنگ ها  و گیاهان در دکوراسیون های انرژی مثبت

    توجه به رنگ ها در دکوراسیون داخلی اهمیت زیادی دارد. مثلا رنگ قرمز،  محرک، پرانرژی و دارای ارتعاش، توجه خیلی‌ها را به خود جلب می‌کند. از نظر چینی‌ها، قرمز رنگ خوش‌شانسی است. از نظر فنگ‌شویی با زدن رنگ قرمز به در، موفقیت و کامیابی را به خانه خود دعوت می‌کنید.

    همچنین همین تاثیر را می‌توانید با یک طرح دارای رنگ‌های قرمز، صورتی و زرشکی به دست آورید.

    از نظر طرفداران فنگ‌شویی، عنصر آب نشان‌دهنده ثروت است. بر همین اساس، دکوراتورهای فنگ‌شویی پیشنهاد می‌کنند که عنصر آب را برای جذب پول در جاهای مختلف خانه قرار دهید. این کار را می‌توان با قرار دادن آکواریوم، ظرف‌های شیشه‌ای محتوی آب، آبنماهای کوچک یا حتی آینه برای انعکاس آب انجام داد. با آینه می‌توان با هدایت هر نوع انرژی منفی احتمال خوش‌شانسی را افزایش داد.

    رنگ های قرمز و مشکی در طراحی دکوراسیون انرژی مثبت تاثیر زیادی دارند. در واقع قرمز و مشکی انرژی یکدیگر را به تعادل میرسانند و توازن و آرامش نتیجه آن است اگر شما به دنبال رنگی انرزی بخش و سرشار از فعالیت هستید در انتخاب رنگ قرمز تردید نکنید.


    امروزه انسانها خواهان ایده های جالب حتی برای طراحی حمام و سرویس بهداشتی هستند که حس راحتی ایجاد کند که نتیجه آن سلامتی و فعالیت خوب روزانه است. قرمز ، رنگ گرم و پرانرژی است که کاربرد بیشتری در دکوراسیون اتاق پذیرایی خانواده های جوان دارد و از جمله مواد تاثیر گذار استفاده از رنگ قرمز در بخشی از دیوار های پذیرایی است که می تواند محیطی گرم را دراتاق نشیمن شما به وجود آورد گرچه نمی توان نقش رنگ قرمز را در بخشیدن نشاط در فصل های گرم سال نیز کتمان کرد اما شایان به ذکر است که استفاده از رنگ قرمز در فصل های سرد سال محبوب تر است .

    بامبو در فرهنگ چینی قدمت و جایگاه خاصی دارد و قدرت را می‌رساند. استفاده از چند شاخه بامبو در دکوراسیون منبع انرژی مثبت خواهد بود. این گیاه چندمنظوره در هر اتاقی که نور غیرمستقیم داشته باشد، رشد می‌کند. نگه داشتن بامبو داخل آب مراقبت خاصی نمی‌خواهد و می‌توان آن را بیش از یک سال نگه‌داری کرد.

    به هر حال قرار دادن حداکثری گیاهان در خانه، فضای شادی آفرین و انرژی مثبتی را برای شما به ارمغان می آورد که با تابلوهای چند ده میلیونی قابل قیاس نیست.

    پس، کلام اخر:

    1-به دکوراسیون داخلی بها بدهید. دکوراسیون داخلی خانه شما، انرژی زا و فرصت آفرین است.

    2-به سادگی و شیگ گرایی در عین خلاقیت و نوآوری و پرهیز از تجمل گرایی در خانه خود بها دهید.

    3- اجازه دهید اتاق های خانه ساده و خلوت باشد تا حس بهتری از زندگی در آن ببرید. شلوغ کردن خانه با تابلو ها و چیدمانی غیر حرفه ای و نامتجانس، توسعه دهنده انرژی منفی است.

    4-برای دکوراسین خانه، نیاز به هزینه گزاف یا دوره های تخصصی ندارید. از اینترنت ایده بگیرید.

    5-دکوراسیون جذاب و ساده خانه علاوه بر انرژی مثبت کردن ساکنان، در سبک زندگی آن ها نیز تاثیر گذار است.

    6-هرگز به طور مداوم در اتاق بدون تهویه یا زیرنور چراغ های فلورسنت (مهتابی) کار نکنید. این نور فرکانسی تولید می کند که با ارتعاشات هاله تداخل کرده، موجب بروز فرکانس ضربه ای در حوزه انرژی می شود. دامنه فرکانسی این نورها برای تندرستی زیان آور هستند.

    7- وجود گیاهان، مولد انرژی و شفابخش هستند. می توانید در اتاق خود از حضور زنده گیاهان بهره مند شوید و زندگی را در کنار گیاهان تجربه کنید.

    ▪ استفاده از رنگ های شاداب و انرژی بخش نیز می تواند بسیار موثر باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر