رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

ریسک‌های خرید لوازم خانگی از بازارچه های مرزی

عصر کالا- رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی به بیان توضیحاتی درباره‌ی خرید کالا از فروشگاه‌های مرزی پرداخت و گفت: یکی از مشکلات اساسی این شیوه‌ی خرید آن است که حتی در بهترین حالت‌ امکانی برای استفاده از خدمات پس از فروش و گارانتی وجود ندارد.

ریسک‌های خرید لوازم خانگی از بازارچه های مرزی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا، محمد طحان‌پور اظهار کرد: در حال حاضر در فروشگاه‌های مرزی کشور کالاهای متعددی مبادله می‌شوند که شاید بیشترین استقبال مردم در این بازارچه‌ها از کولرهای گازی و پس از آن تلویزیون‌هایی با سایزهایی بیش از 60 اینچ باشد. البته در این میان کالاهای دیگری نیز وجود دارند که هر یک از آنها خریداران خاص خود را دارند.

    وی ادامه داد: اما نکته‌ای که باید به آن توجه داشت آنکه هرچند ممکن است حتی برندهای مطرحی نیز در این فروشگاه‌ها به ارائه کالا بپردازند، اما باید توجه داشت که شرایط این کالاها با آنچه از طریق رسمی وارد می‌شوند، متفاوت است چرا که واردکنندگان رسمی کالا پیش از ورود کالاهای برقی ملزم به آزمایش آنها از نظر کیفیت و استاندارد می‌شوند. به عنوان مثال ممکن است براساس شرایط جوی برخی لوازم در برخی نقاط کارایی مناسب را نداشته باشند و دچار مشکل شوند.

    رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی همچنین عنوان کرد: اکنون گاهی شاهدیم که حتی اجناسی از طریق عراق و سایر کشورها وارد ایران می‌شوند، در حالی که شماره سریال آنها با ایران مغایر است.

    طحان‌ پور درادامه در پاسخ به این سوال که با این وجود طی سال‌های گذشته بسیاری افراد به تبلیغ در این زمینه پرداخته و کالاهای مختلفی را به این شیوه در شهرهای مختلف توزیع کرده و حتی تبلیغات مختلفی برای این شیوه‌ی فروش کالاهای برقی انجام می‌دهند، گفت: برای خرید به این شیوه اگرچه ممکن است مردم هزینه کمتری پرداخت کنند، اما باید توجه داشته باشند که اگر زمانی این کالاها به هر دلیل دچار مشکل شوند، هیچ یک از آنها گارانتی نداشته و افراد برای تعمیر آنها مجبور به استفاده از تعمیرکارانی می‌شوند که ممکن است بسیار غیرمتخصص باشند.

    او ادامه داد: حتی در برخی موارد خریداران این کالاها مجبور به تعویض قطعه می‌شوند که تعمیرکاران برای داشتن سود بیشتر در موارد متعدد قطعات بی کیفیت را جایگزین کرده و پس از مدتی کالا دچار مشکل می‌شود.

    وی همچنین عنوان کرد: نکته دیگر آنکه باید توجه داشت در خیلی از موارد کالاهایی که نام مشابه برندهای معروف را دارند عرضه می‌شوند و برهمین منوال ممکن است خریداران دچار مشکلاتی شوند؛ به عنوان مثال در حوزه کولرهای گازی اکنون برندی مطرح OGeneral در بازار وجود دارد که در موارد متعدد نمونه‌هایی با نام مشابه این برند و به اسم UGeneral به دست خریداران می‌رسد.

    رییس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی مصرف بسیار برق را از دیگر مشکلاتی دانست که در موارد متعدد ممکن است به واسطه خرید برخی اجناسی که با درجه کیفیت بسیار پایین وارد این بازارها می‌شوند یاد کرد.

    طحان پور همچنین اظهار کرد: علاوه بر تمام همه این موارد بحث گارانتی نیز مشکل دیگر این کالاهاست. اکنون حتی در برخی پاساژهای میدان انقلاب این امکان وجود دارد با هزینه‌ای بین 500 تا 5000 تومان کارت گارانتی به چاپ برسد. در حالی که در واقع افرادی که این گارانتی را ارائه می‌کنند حتی شرکتی مشخص هم نداشته و به هیچ عنوان قادر به ارائه خدمات پس از فروش مناسب نخواهند بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر