رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی:

نرخ نیما برای تولید گران است

عصر کالا- رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی گفت: انتظار بر آن است تا نرخ ارز نیمایی در راستای کاهش هزینه‌های تولید، نرخ کمتری داشته باشد.

نرخ نیما برای تولید گران است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از ایسنا ، مرتضی میری  در رابطه با شرایط بازار لوازم خانگی گفت: در شرایط فعلی 70 تا 80 درصد نیاز بازار از طریق تولیدات داخلی، 20 تا 25 درصد از طریق ورود کالای قاچای و و در حدود 5 درصد از واردات رسمی گذشته که در واحدهای صنفی به فروش نرسیده‌اند، تامین می‌شود.

    رئیس اتحادیه فروشندگان لوازم خانگی ادامه داد: در ماه‌های اخیر به صورت اصولی و منطقی با پدیده قاچاق برخورد نشده و در پی ممنوعیت واردات لوازم خانگی که از سال گذشته به اجرا در آمد، حجم ورود کالای قاچای رشد کرده است.

    وی خاطرنشان کرد: در مدت دو سال گذشته نوساناتی بر بازار ارز حاکم بود که قیمت ارز آزاد را از محدوده 4 هزار تومان به محدوده 12 هزار تومان افزایش داد در همین مدت نیز نرخ ارز نیمایی از محدوده 8 هزار تومان به محدوده 11 هزار تومان افزایش یافته که انتظار می‌رفت نرخ ارزان‌تری در راستای کاهش هزینه تولید، در نظر گرفته شود.

    میری با بیان اینکه هزینه‌های تولید لوازم خانگی در کشور رشد قابل توجهی داشته، بیان کرد: قیمت لوازم خانگی از اردیبهشت سالجاری تا به امروز تغییری نداشته و متقاضیان در رفع نیاز خود در بازار لوازم خانگی با کمبود و مشکلی مواجه نخواهند بود، زیرا بازار اشباع از کالا است.

    وی اظهار کرد: این موارد در حالی مطرح می‌شود که بازار لوازم خانگی با رکود روبرو بوده و متقاضیان تنها برای رفع نیاز لحظه‌ای خود خرید می‌کنند و دلیل اصلی کاهش تقاضا و خرید، کاهش قدرت خرید خانواده‌ها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر