چگونه آیفون و آیپد را به iOS ۱۱ آپدیت کنیم

عصر کالا- اپل از ساعت ۲۱:۳۰ به‌وقت تهران، انتشار به‌روزرسانی iOS ۱۱ را‌ آغاز کرد؛ اما چه دستگاه‌هایی و چگونه این به‌روزرسانی را دریافت می‌کنند.

چگونه آیفون و آیپد را به iOS ۱۱ آپدیت کنیم
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، اپل همان‌طور که وعده‌ داده بود، انتشار نسخه‌ی جدید و نهایی از سیستم‌عامل محبوب موبایل خود را از ساعت 10 صبح به‌وقت کوپرتینو (21:30 به‌وقت تهران) آغاز کرد. در حالت کلی شما کاربران دستگاه‌های موبایل اپل دو راه برای به‌روزرسانی سیستم‌عامل گجت خود به iOS 11 پیش رو دارید. در ادامه شما را با نحوه‌ی دانلود و نصب جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایل اپل آشنا خواهیم کرد.

    برای تجربه‌کردن iOS 11 نیازی به پرداخت 699 یا 799 دلار برای خریداری آیفون 8 یا آیفون 8 پلاس و منتظر ماندن برای رسیدن موعد عرضه‌ی آیفون 10 هزار دلاری در تاریخ 3 نوامبر (12 آبان) نیست؛ چرا که اپل امشب انتشار رسمی جدیدترین نسخه از سیستم‌عامل موبایل خود را آغاز کرده است.

    اگر شما کاربر یکی از دستگاه‌های آیفون 5 اس یا نسخه‌های جدید‌تر این گوشی هوشمند، نسل پنجم آیپد، آیپد مینی 2 یا بالاتر یا نسل ششم آیپاد تاچ باشید، می‌توانید دستگاه خود را به iOS 11 به‌روزرسانی کنید. در تصویر زیر می‌توانید لیست تمامی دستگاه‌های سازگار با iOS 11 را مشاهده کنید.

    دستگاه های سازگار با ios 11

    به لطف iOS 11، شما قادر به ویرایش تصاویر زنده (Live Photos)، سفارشی‌سازی کنترل‌سنتر جدید، پرداخت‌هایی مشابه Venmo با اپل‌پی و آزادسازی راحت‌تر حافظه‌ی ذخیره‌سازی خواهید بود. این نسخه از سیستم‌عامل موبایل اپل یک داک جدید برای آیپد، سیستم مدیریت فایل بهتر و چندوظیفگی مبتنی بر درگ‌اند‌دراپ را نیز به ارمغان خواهد آورد.

    دو راه برای به‌روزرسانی دستگاه iOS خود به نسخه‌ی جدید پیش رو خواهید داشت؛ اما در ابتدا باید با بک‌آپ‌گیری از دستگاه و آزادسازی حافظه برای دانلود بسته‌‌ی به‌روزرسانی، گجت خود را آماده کنید. برای به‌روزرسانی به دو گیگابایت فضا نیاز خواهید داشت.
    راهکار اول: به‌روزرسانی OTA

    اگر به یک شبکه‌ی وای‌فای دسترسی دارید، می‌توانید دستگاه خود را به‌صورت مستقیم به iOS 11 به‌روزرسانی کنید، در این حالت نیازی به‌وجود کامپیوتر یا آیتونز نیست. تنها کافی است گجت خود را به شارژر متصل کرده و مسیر Settings> General> Software Update را طی کنید. سیستم‌عامل iOS به‌صورت خودکار وجود به‌روزرسانی را چک می‌کند و سپس از شما برای دانلود و نصب iOS 11 درخواست می‌کند.
    راهکار دوم: از طریق آیتونز

    اگر به کامپیوتری دسترسی دارید که روی آن آیتونز وجود دارد، احتمالا این راهکار سریع‌تر خواهد بود. در ابتدا باید آیتونز را به نسخه‌ی 12.7 به‌روزرسانی کنید، پس از طی‌کردن این مرحله، دستگاه مبتنی بر iOS خود را به کامپیوتر متصل کرده و روی آیکون آیفون یا آیپد موجود در گوشه‌ی سمت چپ و بالای آیتونز (در کنار منوی دراپ‌دان در نسخه‌های پیشین آیتونز) کلیک کنید. در مرحله‌ی بعد، روی گزینه‌ی Check for Update> Download and Update کلیک کنید. با پذیرش شرایط، مراحل بعدی را طی کنید و باقی امور را به آیتونز واگذار کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر