آیفون‌های ۸ و ۸پلاس گواهی تأیید نمونه ایران را دریافت کردند

عصر کالا- گواهی تأیید نمونه گوشی‌های جدید شرکت اپل با عنوان آیفون‌های ۸ و ۸پلاس در شرایطی که این روزها خبرهای زیادی از این شرکت به گوش رسیده، توسط رگولاتوری ایران صادر شد.

آیفون‌های ۸ و ۸پلاس گواهی تأیید نمونه ایران را دریافت کردند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۳۰ مهر ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، دو روز از اجرای عملیاتی طرح ملی رجیستری گوشی‌های تلفن همراه برای مقابله با پدیده قاچاق که 95 درصد واردات را تحت تأثیر قرار می‌دهد، نمی‌گذرد که محصولات جدید کمپانی اپل تأییدیه موقت از سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی دریافت کردند.

    پیش از اجرای این طرح، وزیر ارتباطات عنوان کرده بود که در فاز نخست اجرای رجیستری نظارت و برخورد با دو برند گوشی تلفن همراه آغاز می‌شود که خدماتی داخل کشور به مردم ارائه نمی‌دهند و بیشترین میزان قاچاق را دارند.

    با این اظهارات، برخی رسانه‌ها در تحلیل‌هایی که داشتند یکی از آن دو برند را «آیفون» دانستند و اینگونه عنوان کردند که دولت قرار است جلوی واردات این مدل گوشی به کشور را بگیرد.

    در حالیکه تاکنون اسامی آن دو برند عنوان نشده و حاکمیت حوزه ارتباطات این موضوع را به آینده نزدیک موکول کرده است اما امروز آزمایشگاه تأیید نمونه تجهیزات ارتباطی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی وزارت ICT با اندازه‌گیری مشخصات فنی تجهیزات گوشی‌های آیفون 8 و 8پلاس، گواهی موقتی را برای این دو مدل صادر کرد که تا ابتدای اردیبهشت ماه سال آینده اعتبار دارد.

    طی یکی دو ماه اخیر اخبار مربوط به کمپانی اپل بیش از پیش به گوش ایرانیان رسید و حدود دو ماه پیش بود که بسیاری از نرم‌افزارهای ایرانی فعال در زمینه تحویل غذا، خرید اینترنتی و سایر خدمات ایرانی از اپ‌استور حذف شدند.

    این اتفاق در حالی افتاد که شرکت اپل در پیامی به توسعه‌دهندگان ایرانی که نرم‌افزارهایشان از این اقدامات متأثر شده بودند، گفت: «براساس تحریم‌های دولت امریکا، نرم‌افزار اپ‌استور نمی‌تواند میزبان، توزیع کننده یا طرف شراکت تجاری نرم‌افزارها یا توسعه‌دهندگان ایرانی مرتبط با برخی تحریم‌های آمریکا باشد.»

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر