LG به دنبال ثبت نتیجه خیره کننده در بحث درآمد مالی و سوددهی

عصر کالا- گزارش‌های اولیه از نتایج مالی ال‌جی در سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، از به ثبت رسیدن عملکرد چشمگیر در بحث درآمد و سوددهی این شرکت حکایت دارند.

LG به دنبال ثبت نتیجه خیره کننده در بحث درآمد مالی و سوددهی
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از زومیت؛ آن‌طور که از شواهد امر پیدا است، ال‌جی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی کسب‌وکار پررونقی داشته است. همین امر باعث شده این شرکت سود عملیاتی خود را در این مدت، 922 میلیارد وان یعنی چیزی حدود 812 میلیون دلار برآورد کند. این رقم، فراتر از پیش‌بینی‌ها و انتظارات مدیران این شرکت است و در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته‌ی میلادی نیز افزایش 82.4 درصدی در سود عملیاتی نشان می‌دهد.

    علاوه بر این، درآمدهای ال‌جی نیز در این مدت افزایش چشمگیری داشته است. ال‌جی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی، 14.6 تریلیون وان یعنی حدود 12.8 میلیارد دلار درآمد به ثبت رسانده است. به این ترتیب، درآمد ال‌جی در این مدت، در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته‌ی میلادی 9.7 درصد افزایش یافته است. به این ترتیب، سه‌ماهه‌ی اول سال 2017 در مکان دوم پرسودترین و پردرآمدترین فصل‌های تاریخ شرکت ال‌جی قرار می‌گیرد. گزارش کامل درآمد و سود ال‌جی در اواخر ماه جاری میلادی منتشر خواهد شد.

    متخصصان و افراد آگاه از شرایط بازار معتقدند افزایش سوددهی در بخش فروش تلویزیون و لوازم خانگی این شرکت، یکی از دلایل اصلی به ثبت رسیدن نتایج مالی عالی برای ال‌جی بوده است. در گذشته‌ی نزدیک، ال‌جی تمرکز ویژه‌ای بر فروش محصولات سطح بالا به‌خصوص در بخش عناوین الکتریکی و الکترونیکی خانگی گذاشته است و به نظر می‌رسد این استراتژی، نتیجه‌بخش بوده است.

    در حال حاضر تلویزیون‌های OLED این شرکت فروش خوبی تجربه می‌کنند و 10 درصد از کل فروش تلویزیون‌های این شرکت را به خود اختصاص داده‌اند. انتظار می‌رود این رقم در سال جاری میلادی به 15 درصد برسد. با این اوصاف به نظر می‌رسد ال‌جی در آینده‌ی نزدیک، درآمد و سوددهی بیشتری خواهد داشت.

    یکی دیگر از عوامل تأثیرگذار در به ثبت رسیدن نتایج مالی خوب، مدیریت این شرکت در کاهش ضرر و زیان به ثبت رسیده در بخش فروش گوشی‌ هوشمند بوده است. این در حالی است که به نظر می‌رسد ال‌جی جی 6 از محبوبیت‌ به‌مراتب بالاتری در مقایسه با پرچم‌دار قبلی این شرکت یعنی جی 5 برخوردار است. البته این محصول، تأثیر چندانی در عملکرد مالی ال‌جی در سه‌ماهه‌ی اول سال جاری میلادی نخواهد داشت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر