هشدار درباره فعال سازی سازمان یافته گوشی های قاچاق قبل از اعلام رجیستری

عصر کالا- در مرحله چهارم طرح رجیستری به زودی یکی از سه برند پرطرفدار سامسونگ، ال‌ جی و هواوی مشمول خواهند شد. برخی افراد در روزهای منتهی به زمان مشمول شدن برندهای قبلی با قراردادن سیمکارت، گوشی ها را فعال می کردند که استفاده سازمان‌دهی شده از این روش قابل پیگیری است.

هشدار درباره فعال سازی سازمان یافته گوشی های قاچاق قبل از اعلام رجیستری
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، بنابراعلام ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز، قرار بود در بهمن ماه مدل گوشی های جدیدی مشمول رجیستری شوند و در مرحله چهارم این طرح به زودی یکی از سه برند پرطرفدار سامسونگ، ال‌ جی و هواوی مشمول طرح رجیستری خواهند شد.

    امروز نیز کمیته اجرایی رجیستری اعلام کرد به زودی یکی از سه برند پرطرفدار سامسونگ، ال‌ جی و هواوی می شوند و فاصله بین زمان اعلام برند تا زمان مشمول شدن نیز ممکن است کوتاه باشد.

    این کمیته به فروشندگان تلفن همراه توصیه اکید کرده که برای جلوگیری از هرگونه ضرر و زیان احتمالی، در مدت زمان باقیمانده تا اعلام برند (یا برندهای) مشمول، از خرید تلفن‌های همراه غیرقانونی خودداری کرده و کالای موردنیاز خود را حتماً از واردکننده‌های قانونی با گارانتی معتبر خریداری کنند.

    بنابر اعلام این کمیته، در ماه‌های گذشته مشاهده شده است که برخی افراد در روزهای منتهی به زمان مشمول شدن یک برند، با قراردادن سیمکارت در چندین دستگاه تلفن همراه (حتی تا 60 مورد هم مشاهده شده است) اقدام به فعالسازی آن‌ها کرده اند که تمامی این موارد توسط سامانه رویت و ثبت شده است. در صورتیکه استفاده از این روش برای فعالسازی تلفن همراه بطور گسترده و سازمان‌دهی شده باشد، قابل پیگیری است.

    درصورتیکه دارای تلفن همراه با یکی از برندهای فوق است و به هردلیلی در چند ماه گذشته خاموش بوده است، لازم است تا قبل از زمان آغاز طرح، تلفن همراه با قراردادن سیمکارت درون آن روشن شود و حتی المقدور با آن تماس گرفته یا پیامکی ارسال شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر