نبرد اپل و ال جی با سامسونگ بر سر پنل های OLED

عصر کالا- شرکت اپل با سرمایه گذاری روی پنل های OLED شرکت ال جی، در پی شکست انحصار سامسونگ است.

نبرد اپل و ال جی با سامسونگ بر سر پنل های OLED
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان،  بر اساس اعلام یک منبع موثق داخلی در کره جنوبی، شرکت اپل در حال سرمایه گذاری 2.7 میلیارد دلاری روی صفحه نمایش‌های شرکت ال جی است. هدف اپل از این سرمایه‌گذاری استفاده از صفحه نمایش های « OLED » در آیفون‌هایی است که از سال 2018 به بعد عرضه می‌شوند.

    پیش از این گزارش شده بود که شرکت اپل می‌خواهد برای استفاده از صفحه‌نمایش‌های « OLED » با شرکت سامسونگ قرارداد ببندد، اما گویا اپل تمایل ندارد برای یک کالای خاص به شرکتی انحصاری وابسته شود. همچنین شرکت اپل قصد دارد از وجود تعداد کافی پنل‌های OLED اطمینان حاصل کند تا در سال 2018 و برای عرضه محصولات نسل آینده‌‌اش با مشکلی مواجه نشود، زیرا اپل در نظر دارد برای ساخت گوشی هوشمند نسل جدیدش نسخه‌های بیشتری نسبت به آیفون 8 تولید و عرضه کند.

    منابع خبری ادعا کردند که اپل قصد دارد با این سرمایه‌گذاری انحصار شرکت سامسونگ در صفحه نمایش های OLED را بشکند و از این طریق خط تولید ثابتی برای خودش به وجود بیاورد تا به کمپانی رقیب نیز وابسته نباشد. شرکت اپل قصد دارد مبلغ 3.5 میلیارد دلار برای این سرمایه‌گذاری هزینه کند که البته بخش عمده ای از آن را پرداخت کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر