ال‌ جی جی ۷ در اردیبهشت ۹۷ معرفی خواهد شد

عصر کالا- ال‌ جی درنظر دارد تا گوشی پرچم‌دار جی ۷ را به صورت رسمی در ماه آوریل معرفی و در ماه می ۲۰۱۸ به بازار عرضه کند.

ال‌ جی جی ۷ در اردیبهشت ۹۷ معرفی خواهد شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، با وجود گزارش ضد و نقیض، ال‌جی در حال توسعه گوشی پرچم‌دار جدید خود از سری «جی» است و به‌نظر می‌رسد این مدل در ماه می (اردیبهشت) به صورت رسمی عرضه خواهد شد؛ آن‌طور که پیداست، شرکت کُره‌ای احتمالاً گوشی جدید خود را در اواخر ماه آوریل (اواخر فروردین / اوایل اردیبهشت) معرفی خواهد کرد. احتمال دارد در هفته آینده، جزئیاتی پیرامون مشخصات و قابلیت‌های این مدل به اپراتورهای کُره‌ای ارائه شود.

    به‌نظر می‌رسد ال‌جی به دنبال راهی است تا نسبت ابعاد صفحه‌نمایش به بدنه را در گوشی پرچم‌دار جدید خود افزایش دهد؛ به همین جهت، تصمیم گرفته است از پنل اولد استفاده کرده و در بالای صفحه‌نمایش جانشین ال‌جی جی 6، بریدگی ایجاد کند. Notch یا همان بریدگی بالای صفحه‌نمایش، محل جای‌گیری دوربین سلفی، بلندگوی مخاطب یا دیگر سنسورها است؛ البته در این گزارش به عرضه جی 7 با اسکنر عنبیه چشم اشاره نشده اما ال‌جی، توانسته است پتنت‌هایی را در این زمینه به ثبت برساند.

    عرضه جدیدترین عضو از سری «جی» با بریدگی بالای صفحه‌نمایش، محتمل‌ به‌نظر می‌رسد؛ مدتی پیش نیز گوشی G7 Neo با طراحی مشابه با آیفون 10 فاش شد و البته حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش از این مدل حذف نشده است. سازندگان دیگری از جمله ایسوس و هواوی نیز، گوشی‌های جدید خود را با طراحی مشابه با آیفون 10 توسعه داده‌اند؛ مدل ذن‌فون 5 زد (ZenFone 5Z) از بریدگی در بالای نمایشگر بهره می‌گیرد و هواوی پی 20 نیز چنین طراحی را ارائه خواهد داد. باید اشاره کنیم که این دو گوشی برخلاف آیفون 10، حاشیه‌ی پایین نمایشگر را حفظ کرده‌اند و در پرچم‌داران جدید هواوی، حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش به دکمه‌ی فیزیکی Home اختصاص یافته است.

    دیگر مشخصاتی که گوشی ال‌جی جی 7 ارائه خواهد داد، شامل تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام است؛ سونی و سامسونگ، پرچم‌داران 2018 خود را با این پردازنده معرفی کرده‌اند. همچنین به‌نظر می‌رسد حافظه رم پرچم‌دار جدید ال‌جی، افزایش یافته و به شش گیگابایت رسیده است؛ ال‌جی جی 6 با چهار گیگابایت رم رونمایی شده بود. شرکت کُره‌‍ای مانند نسل گذشته، پرچم‌دار آینده خود را در دو نسخه «عادی» و «پلاس» عرضه خواهد کرد؛ مدل «پلاس» به 128 گیگابایت حافظه مجهز شده است و در صورت خرید مدل استاندارد، 64 گیگابایت حافظه برای ذخیره‌سازی محتوای مدنظرتان در اختیار خواهید داشت.

    برخلاف دیگر پرچم‌داران ال‌جی، جی 7 از یک دوربین دوگانه با چینش عمودی بهره می‌گیرد؛ در نسل‌های قبلی، دوربین دوگانه چینش افقی داشت. ظاهراً جدیدترین عضو از سری «جی» مانند V30S ThinQ، از دوربین مجهز به هوش مصنوعی (AI) بهره می‌گیرد تا هوش مصنوعی، عملکرد دوربین را بهبود دهد. همچنین اعلام شده است که مبدل صوتی چهارگانه برای جانشین جی 6 درنظر گرفته خواهد شد و این مدل از باتری 3000 میلی‌آمپر ساعت مانند گلکسی اس 9 سامسونگ بهره می‌گیرد.

    تغییراتی که ال‌جی در گوشی پرچم‌دار جدید خود اعمال کرده است، باعث خواهد شد تا این مدل نسبت به نسل قبل قیمت بیشتری داشته باشد؛ به‌ طوری‌که در بازار کُره جنوبی، این مدل معادل با 850 تا 900 دلار  (بسته به حافظه ذخیره‌سازی) قیمت‌گذاری خواهد شد.

    در نهایت، اعلام شده است با توجه به رونمایی از ال‌جی جی جی 7 در ماه می، پرچم‌دار بعدی شرکت کُره‌ای از سری «وی» در اواخر سال 2018 در ماه نوامبر عرضه خواهد شد؛ به جای اینکه مانند وی 30 در ماه سپتامبر معرفی شود. در همین رابطه، یکی از مقامات رسمی ال‌جی اعلام کرده است: «ما مراسم معرفی [جی 7] را به شیوه‌های مختلف مورد بازبینی قرار داده‌ایم تا این مراسم در کُره جنوبی، ایالات متحده یا اروپا برگزار شود».

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر