بهترین تلویزیون ۲۰۱۷ انتخاب شد

عصر کالا- وبسایت Consumer Reports به تازگی بهترین تلویزیون های ۲۰۱۷ را انتخاب کرده و سه تلویزیون ال جی از جمله تلویزیون ال جی ۴K OLED موفق شدند مقام‌های اول تا سوم را از آن خود کنند.

بهترین تلویزیون ۲۰۱۷ انتخاب شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۴ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از «ال کا ایران»، Consumer Reports که یکی از معروف‌ترین سایت‌های بررسی لوازم خانگی محسوب می‌شود، به تازگی سری جدید تلویزیون های سال 2017 شرکت‌های مختلف را کنار هم گذاشته و بر اساس قابلیت‌هایشان به آن‌ها امتیاز داده است. در این بررسی که با در نظر گرفتن تمام جنبه‌های تلویزیون در کنار قیمت و کارایی آن انجام شده است، سه تلویزیون ال جی توانستند مقام اول تا سوم را از آن خود کنند. در ادامه تحلیل دقیق تلویزیون LG OLED65C7P را خواهیم دید.

     تلویزیون 65 اینچی 4K OLED ال جی بهترین تلویزیونی بود که در سال 2017 دیدیم. این تلویزیون دارای بهترین کیفیت تصویر، بهترین عملکرد در بخش UHD و صدای بی‌نظیری است. همچنین این تلویزیون عملکرد HDR فوق‌العاده‌ای را به نمایش می‌گذارد که می‌تواند میزان کنتراست را بیشتر کرده و نور بهتری به نمایش گذارد. چیزی که در عملکرد HDR تلویزیون‌های دیگر مشاهده نکردیم. مثل تمام تلویزیون های OLED، این محصول نیز زاویه دید گسترده‌ای را در اختیارتان می‌گذارد و صدای بسیار پرقدرت و شفافی دارد. این مدل دارای سیستم عامل هوشمند آپدیت شده webOS 3.5 است و از قابلیت‌هایی مثل کنترل Magic Motion و بزرگ‌نمایی پشتیبانی می‌کند. قابلیت بزرگ‌نمایی به شما این امکان را می‌دهد تا تنها با فشار یک دکمه روی صفحه‌نمایش زوم کنید. به علاوه تلویزیون ال جی 4K OLED دارای چهار ورودی HDMI و سه پورت USB است.

     کیفیت تصویر HD

    کیفیت تصویر HD این تلویزیون بسیار عالی بود و توانست حتی کوچک‌ترین جزئیات تصاویر HD را به نمایش بگذارد. کنتراست نیز عالی بود و تصویر عمق و جزئیات زیادی داشت. میزان روشنایی تصویر خوب برای بیشتر فضاهای خانه کاملا مناسب بود. میزان عمق مشکی تصویر به اندازه‌ای بود که تاکنون نظیر آن را ندیده بودیم. قابلیتی که به صحنه‌های تاریک عمق بیشتری می‌بخشید. به علاوه در هنگام تماشای محتوای HD هیچ‌گونه لرزشی در لبه‌های تصاویر مشاهده نکردیم.

    زاویه دید

    زاویه دید تلویزیون ال جی 4K OLED تقریبا نامحدود و بهتر از تلویزیون‌های دیگر است. میزان کنتراست و عمق تصویر با توجه به زاویه دید اصلا تغییری نمی‌کرد. وقتی تلویزیون را از کنار تماشا می‌کردیم کمی در میزان طیف رنگی تغییر ایجاد شد ولی به میزانی نبود که به صورت معمول کسی متوجه آن بشود. حتی وقتی زاویه دید بالا و پایین را نیز امتحان کردیم هیچ تغییری در کیفیت تصویر، کنتراست و میزان سیاهی ایجاد نشد.

    عملکرد ULTRA HD

    در مجموع عملکرد UHD بسیار عالی بود و به خوبی از عهده تبدیل تصویر HD به UHD برآمد. تمام محتواهای 4K که با این کیفیت تصویر پخش شدند به صورت کاملا و با جزئیات زیاد فرمت 4K به نمایش درآمدند. همچنین این تلویزیون می‌تواند محتوای 4k را از طریق یوتیوب و Netflix نیز پخش کند. تصاویری که به صورت آنلاین پخش شدند هم علاوه بر جزئیات زیاد از وضوح تصویر بالا و کیفیت بی‌نظیری برخوردار بودند.

     عملکرد HDR

    عملکرد سیستم HDR این تلویزیون بسیار تاثیرگذار بود. قابلیت درخشش و نوردهی بیشتر تصویر HDR باعث می‌شد محتوای 4K در حال پخش بسیار واقعی‌تر به نظر برسد و در عین حال کنتراست بسیار مناسبی را در صحنه‌های بسیار روشن و نسبتا روشن نشان می‌داد. به علاوه به خوبی طیف گسترده‌ای از جزئیات سایه تصویر، از تاریک‌ترین حالت تا روشن‌ترین، بدون افت کیفیت در لبه‌های قسمت روشن و سیاه را پوشش می‌داد. تصاویر خیلی روشن و رنگی، به گونه‌ای مناسب از رنگ اشباع شده بودند و به خوبی طیف گسترده‌ای از رنگ را به نمایش می‌گذاشتند.

     به لطف فناوری TruMotion ال جی، این تلویزیون به خوبی از محو شدن تصویر در هنگام حرکت اشیا در صفحه‌نمایش جلوگیری کرده و جزئیات را به خوبی نشان می‌داد.

    بازتاب صفحه نمایش

    برخلاف بعضی مدل‌ها که صفحه نمایششان مثل یک آیینه عمل می‌کند، صفحه نمایش تلویزیون ال جی 4K OLED حتی در نزدیکی پنجره و یا زیر لامپ، بدون بازتاب دادن نور اطراف، تصویر را بدون افت کیفیت و نور به خوبی پخش می‌کرد.

     کیفیت صدا

    این مدل در بین بقیه مدل‌های تست شده بهترین کیفیت صدا را داشت. فرق نمی‌کند شما فیلم، سریال و یا هر محتوای تصویری دیگری می‌بینید؛ زیرا این تلویزیون بهترین کیفیت صدا را در اختیارتان خواهد گذاشت. صدای باس بسیار عمیق بود، و صدای تصویر را به خوبی کامل می‌کرد و حتی با صدای بسیار بلند نیز جزئیات صدا را پوشش می‌داد. میزان بلندی صداها برای محیط داخلی و اتاق پذیرایی بسیار مناسب بود. معمولا برای پوشش کامل خانه و بهترین کیفیت صدا به یک ساندبار نیاز دارید و با وجود این تلویزیون به آن نیز نیازی ندارید.

    راحتی استفاده

    اولین باری که تلویزیون را روشن می‌کنید یک راهنمای کامل برای طرز استفاده از تلویزیون شما را راهنمایی خواهد کرد. به همراه این تلویزیون کنترل جادویی ال جی نیز ارائه می‌شود که به شما این امکان را می‌دهد تلویزیون را با همان کلیدهای جهت‌یابی مدل‌های قبلی کنترل کنید. به علاوه می‌توانید با استفاده از نشان‌گر روی صفحه و حرکت دادن کنترل به راحتی و به سرعت عملیات مورد نظر خود را انجام دهید. به علاوه روی کنترل کلید مستقیم برای استفاده از یوتیوب و Netflix هم طراحی شده‌اند.

    قابلیت‌های اینترنتی

    تلویزیون ال جی 4K OLED به خاطر سیستم‌عامل WebOS 3.5 با دسترسی به انبوهی از نرم‌افزارهای پیشرفته مختلف و یک مرورگر کامل، دسترسی کامل به اینترنت را برای شما فراهم می‌کند. به علاوه کاملا از سرویس‌های آمازون، یوتیوب، Netflix و Hulu پشتیبانی می‌کند.

     اتصالات

    این مدل چهار ورودی HDMI، یک ورودی ARC و یک درگاه ترکیبی دارد. به علاوه از سه پورت USB، یک درگاه دیجیتالی صدا، درگاه اترنت، وای‌فای و DLNA برای دسترسی به فایل‌ها در شبکه خانگی پشتیبانی می‌کند. به علاوه با داشتن نرم‌افزار مخصوص از طریق گوشی نیز کنترل شده و به راحتی می‌توانید تصویر گوشی خود را روی تلویزیون نشان دهید. به علاوه یک آداپتور نیز همراه تلویزیون ال جی عرضه می‌شود که می‌توانید همه وسایلتان را به آن متصل کرده و مجبور نشوید یکسره به پشت تلویزیون بروید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر