ال جی و سامسونگ قصد باز پس گرفتن بازار موبایل چین را دارند

عصر کالا- سامسونگ و ال‌جی قصد دارند دوباره بازار گوشی هوشمند چین را تسخیر کنند.

ال جی و سامسونگ قصد باز پس گرفتن بازار موبایل چین را دارند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری« عصر کالا» به نقل از زومیت؛ سامسونگ که سه سال پیش رتبه اول را در بازار گوشی هوشمند چین در اختیار داشت، اخیرا حتی در بین 10 شرکت اول هم نیست و ال‌جی سهمی کمتر از یک درصد در بازار چین دارد. این تغییر بیشتر به دلیل این است که تکنولوژی گوشی‌های هوشمند فراگیر شده است و سازندگان چینی با سرعت زیادی در حال پیشرفت هستند. البته نباید سیاست‌های حمایتی دولتی چین از شرکت‌های چینی را دور از نظر داشت.

    با این حال، چین بازاری است که ال‌جی و سامسونگ نمی‌توانند بر آن چشم بپوشند. در حال حاضر، حدود 30 درصد گوشی‌های هوشمند در چین به فروش می‌رسد و بازار بزرگ چین همچنان به رشد ادامه خواهد داد. در حقیقت می‌توان گفت شرکت‌ها اگر بازار چین را از دست بدهند، قادر نخواهند بود رهبری خود را حفظ کنند. سازندگان چینی در حال تقویت استراتژی‌های خود در بازار چین هستند و محصولات مخصوص کاربران چینی تولید می‌کنند تا بتوانند آن‌ها را به سمت خود جذب کنند.

    بر اساس آمار، سازندگان غیر چینی به‌سرعت در حال از دست دادن بازار چین هستند. سامسونگ با 3.1 درصد سهم بازار، رتبه هشتم را در اختیار دارد و ال‌جی در رتبه 26 قرار دارد. سهم آیفون نیز با 15 درصد کاهش به 7.7 درصد رسیده است.

    مشکلات سازندگان غیر چینی ناشی از رشد سریع سازندگان چینی است. در حال حاضر، هواوی با سهم 18.9 درصد رتبه اول بازار چین را در اختیار دارد. اوپو و ویوو به ترتیب با سهم‌های 18.7 و 16.8 درصد در رتبه‌های دوم و سوم قرار می‌گیرند.

    سامسونگ قصد دارد در کوتاه‌مدت استراتژی محلی سازی خود را تقویت کند. یکی از مدیران سامسونگ می‌گوید:

    ما گلکسی اس 8 را در اواخر می در چین عرضه می‌کنیم و پشتیبانی از زبان چینی را به بیکسبی اضافه می‌کنیم. ما با تولیدکنندگان محتوای چین همکاری خواهیم کرد تا کاربران چینی از سرویس‌های بیشتری در گلکسی اس 8 لذت ببرند.
    ال‌جی نیز قصد دارد با استفاده از شبکه توزیع آنلاین، کاربران چینی را هدف قرار دهد. شرکت‌های خارجی به دلیل وسیع بودن چین در ساخت شبکه‌های توزیع فیزیکی مشکل دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر