چرا حسگر اثر انگشت گلکسی S۸ با صفحه نمایش آن یکپارچه نخواهد شد؟

عصر کالا- به نظر می‌رسد تمرکز اکثر تولیدکنندگان بزرگ تلفن‌های هوشمند در سال جاری بر روی صفحه نمایش محصولاتشان است.

چرا حسگر اثر انگشت گلکسی S۸ با صفحه نمایش آن یکپارچه نخواهد شد؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از گجت نیوز؛پس از رونمایی ال جی جی 6 (LG G6) با صفحه نمایشی به نسبت ابعاد 9:18 ، مشخص شد گلکسی اس 8 (Samsung Galaxy S8) و نسخه پلاس آن نیز با چنین ویژگی جدیدی از راه می‌رسند. حتی شایعاتی مبنی بر یکپارچه شدن حسگر اثر انگشت گلکسی اس 8 با صفحه نمایش نیز در فضای مجازی منتشر شده بود.
    اولین بار پنج ماه قبل شایعه‌ای داغ از حسگر اثر انگشت گلکسی اس 8 در رسانه‌ها منتشر شد؛ در این گزارش از پرچمداران جدید سامسونگ به عنوان اولین محصولاتی که از سیستم تشخیص اثر انگشت نوری بهره می‌برند، نام برده شده بود. بنابراین این باور به وجود آمد که حسگر اثر انگشت گلکسی اس 8 به صورت یکپارچه با صفحه نمایش محصول طراحی خواهد شد. سامسونگ که آماده از بین بردن دکمه فیزیکی بر روی محصولاتش بود، باید جای حسگر اثر انگشت را در پرچمداران خود تغییر می‌داد. بنابراین یکپارچه شدن حسگر اثر انگشت دست با صفحه نمایش کاملا عقلانی به نظر می‌رسید.
    اما حالا پس از گذشت چند ماه و انتشار رندرهای متعدد از گوشی Galaxy S8 و نسخه پلاس آن، متوجه شدیم حسگر اثر انگشت این محصولات به بخش پشتی و کنار دوربین اصلی منتقل شده است. این موضوع شاید کمی از اشتیاق کاربران کاسته باشد، اما به هر حال تصمیمی که کره‌ای‌ها گرفته‌اند قابل برگشت نیست. اما ساعاتی قبل گزارشی در کره منتشر شد که در آن دلیل بهره نبردن پرچمداران سامسونگ از سیستم تشخیص اثر انگشت نوری (optical fingerprint recognition) مشخص شده است.
    اسکنر اثر انگشت نوری هنوز تکنولوژی جدیدی است و سامسونگ و شریک تجاری خود در بخش حسگر‌های اثر انگشت (Synaptics) زمان کافی جهت تست کردن این فناوری جدید بر روی Galaxy S8 و +Galaxy S8 را نداشتند. با این که سفارش چنین طرحی سال گذشته توسط سامسونگ داده شده بود، اما نتایج تست‌ و آزمایشات Synaptics آنچنان جالب نبود.
    در نهایت کره‌ای‌ها باید قبل از شروع تولید انبوه گلکسی اس 8 تصمیم خود را می‌گرفتند. این تصمیم در روز‌های آخر گرفته شد و حسگر اثر انگشت این پرچمداران در بخش پشتی آنها قرار گرفت. بنابراین سامسونگ تمام تلاش خود را کرد تا حسگر اثر انگشت این پرچمدار را با صفحه نمایش آن یکپارچه کند، اما Synaptics در تولید این فناوری ناکام ماند.
    شایان ذکر است که هیچ یک از اطلاعاتی که در بالا ذکر کردیم توسط سامسونگ و Synaptics تایید نشده‌اند، بنابراین نباید آنها را کاملا حقیقی بدانیم؛ شاید کره‌ای‌ها بهره‌گیری از این فناوری را بنا به دلایل اقتصادی متعدد به سال دیگری موکول کرده‌اند.
    سامسونگ می‌خواهد در تبلیغات دو پرچمدار سال 2017 خود بیشتر به اسکنر عنبیه چشم و سیستم تشخیص چهره دستگاه توجه کند تا کاربران آنچنان توجهی به حسگر اثر انگشت گلکسی اس 8 و نسخه پلاس آن نداشته باشند. حالا باید دید این تکنولوژی جدید و منحصر به فرد چه زمانی به سری اس یا نوت کره‌ای‌ها می‌رسد.

    اپل و فرصتی طلایی!

    همانطور که می‌دانید امکان عرضه آیفون 8 اپل (Apple iPhone 8) با حسگر اثر انگشت و صفحه نمایش یکپارچه وجود دارد و تاکنون شایعات زیادی در این زمینه منتشر شده‌اند. حالا اهالی کوپرتینو این فرصت را دارند تا با تحقق این هدف و همچنین افزودن امکاناتی نظیر صفحه نمایش خمیده (OLED) و بزرگتر، گوی سبقت را از رقیب کره‌ای خود پیش ببرند. نظر شما در این زمینه چیست؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر