تولید موفقیت آمیز نمایشگرهای OLED با استفاده از گرافن

عصر کالا- گروهی از محققان کره ای موفق شدند برای اولین بار از الکترودهای شفاف ساخته شده با استفاده از گرافن برای ساخت نمایشگرهای OLED استفاده کنند.

تولید موفقیت آمیز نمایشگرهای OLED با استفاده از گرافن
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از  زددی نت، این محققان که در موسسه تحقیقات مخابراتی و الکترونیک کره موسوم به ETRI فعالیت می کنند، این نمایشگر را در ابعاد 370 در 470 میلیمتر ساخته اند که برابر با ابعاد نمایشگرهای 19 اینچی است.

    الکترودهای به کار گرفته شده به این منظور باریکتر از 5 نانومتر هستند و از همین رو فناوری پیشرفته ای در تولید آنها به کار گرفته شده است.

    گرافن نوعی ماده هادی منعطف و شفاف است که از پایداری و دوام بالایی نیز برخوردار می باشد. دانشمندان در تلاش هستند از این ماده در تولید محصولات کاربردی الکترونیک و از جمله نمایشگرها استفاده کنند.

    این گروه محقق به جای استفاده از اکسیدهای باریک ایندیم از الکترودهای شفاف ساخته شده با استفاده از گرافن استفاده کرده اند که تقریبا به اندازه شیشه شفاف هستند. نمایشگرهایی که در آینده به این شیوه ساخته خواهند شد تا بدان حد باریک و منعطف هستند که از آنها می توان برای تولید لباس های نازک و دیگر ابزار پوشیدنی به کار برد.

    تلاش برای تولید چنین محصولاتی از سال 2012 در جریان بوده و وزارت بازرگانی کره حامی اصلی اجرای طرح یاد شده است. تقاضای خرید نمایشگرهای OLED روز به روز در حال افزایش است و گوگل برای تولید این نمایشگرها یک تریلیون وون در شرکت ال جی سرمایه گذاری کرده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر