۱۵ ترفندی که هر کاربر ال‌جی G۶ باید آنها را بداند

عصر کالا- گوشی ال‌جی جی ۶ با امکانات زیادی راهی بازار خواهد شد، به همین دلیل بد نیست در همین ابتدای ورود جی ۶ به کارزار گوشی‌های هوشمند با ۱۵ ترفندی آشنا شویم که هر کاربر جی ۶ ‌ال‌جی باید آن‌ها را بداند.

۱۵ ترفندی که هر کاربر ال‌جی G۶ باید آنها را بداند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارنت ، ال‌جی پرچمدار جدید خود را به تازگی معرفی کرده و عرضه جهانی این گوشی نیز آغاز شده است. به این ترتیب انتظار می‌رود به زودی شاهد جی 6 در ایران نیز باشیم.
    اگر از طرفداران گوشی‌های هوشمند ال‌جی هستید حتما به خوبی می‌دانید که ال‌جی برای جی 6 طرحی نو در انداخته است و با یک گوشی هوشمند همه‌فن‌حریف طرف هستیم. طراحی زیبا و دوربین استثنایی به همراه سخت‌افزار قدرتمندی که در جی 6 شاهد آن هستیم توانسته است نظر کارشناسان صنعت موبایل را به خود جلب کند و نقد‌های مثبتی را در خصوص جی 6 مشاهده می‌کنیم.در نتیجه بد نیست اگر در همین ابتدای ورود جی 6 به بازار با ترفند‌های مختلف و مهم این گوشی پرچمدار آشنا شویم تا از عزیزدانه جدید ال‌جی بهترین استفاده را ببرید.
    1. فعال کردن قابلیت همیشه روشن صفحه‌نمایش جی 6
    اگر خاطر شما باشد در جی 5 شاهد ویژگی Always-on بودیم، این قابلیت، صفحه‌نمایش را بدون این که مصرف زیادی داشته باشد همیشه روشن نگه می‌دارد. به این ترتیب در جی 6 نیز شاهد این ویژگی‌ کارآمد هستیم. جالب است بدانید قابلیت همیشه روشن صفحه‌نمایش جی 6 به صورت پیش‌فرض غیرفعال است، در نتیجه برای استفاده از این ویژگی باید به قسمت Settings وارد شده و گزینه Display را انتخاب و درنهایت گزینه Always-on Display را برای روشن نگه‌ داشتن دائم صفحه‌نمایش گوشی فعال کنید.
    همان‌گونه که اشاره کردیم با فعال کردن این ویژگی، قسمتی از صفحه‌نمایش در زمانی که از گوشی استفاده نمی‌کنید روشن می‌ماند تا از این طریق از زمان، تاریخ، میزان شارژ باتری و اعلان‌های گوشی بدون این‌که صفحه‌نمایش گوشی کاملاً روشن شود باخبر شوید. این قابلیت باعث مصرف کمتر شارژ باتری جی 6 خواهد شد.
    2. باز کردن سریع و راحت پنل نوتیفیکیشن‌ها
    ال‌جی نسبت صفحه‌نمایش 6 را را به لحاظ ابعاد تغییر داده است و در نتیجه این گوشی 5.7 اینچی راحت‌تر نسبت به سایر گوشی‌ها در همین ابعاد در دست قرار می‌گیرد. اما باز هم باید اعتراف کرد که باز کردن منوی نوتیفیکیشن‌ها در جی 6 با یک دست خیلی راحت انجام نمی‌شود. خوشبختانه ال‌جی نیز این مورد را متوجه شده است و را‌ه‌حل جالبی را برای آن تعبیه کرده است.
    در جی 6 می‌توانید از دکمه‌های گوشی برای باز کردن منوی نوتیفیکیشن‌ها استفاده کنید. برای این‌ کار به قسمت Settings وارد شده و Display را انتخاب کنید، سپس وارد تنظیمات Home touch buttons شده و گزینه Button combination را انتخاب کنید.
    در نهایت به راحتی محل قرار گرفتن دکمه‌ها را بر روی صفحه مشخص کنید. این کار باعث می‌شود دکمه باز کردن پنل نوتیفیکشن‌ها بر اساس راست یا چپ دست بودن در قسمت مناسب قرار دهید.
    3. تغییر ابعاد صفحه‌کلید گوشی
    انصافا باید گفت صفحه‌کلید جی 6 ابعاد مناسبی دارد، اما اگر از آن دسته از کاربران هستید که تمایل دارید صفحه‌کلید گوشی شما بزرگ‌تر یا کوچک‌تر باشد ال‌جی به راحتی این ویژگی را در اختیار شما قرار داده است.
    برای این کار به قسمت Settings وارد شده و گزینه General را انتخاب کنید، سپس به قسمت Language & Keyboard رفته و گزینه LG Keyboard را انتخاب کنید. در نهایت نیز به منوی KeyBoard height and layout وارد شده و گزینه Keybord height را برای تنظیم ابعاد صفحه‌کلید جی 6 انتخاب کنید. پیشنهاد می‌کنیم ابعاد صفحه‌کلید را مقداری کوچک‌تر کنید، این کار باعث می‌شود فضای بیشتری بر روی صفحه‌نمایش برای مشاهده محتوای گوشی داشته باشید. اگر هم از آن دسته کاربرانی هستید که تمایل دارند در حین فشردن عبارت‌های صفحه‌کلید، ویبره گوشی فعال باشد می‌توانید در همان قسمتی که به آن اشاره کردیم گزینه Vibrate on keypress را فعال کنید.
    4. تنظیمات دوربین
    همان‌گونه که در ابتدا هم اشاره شد دوربین ال‌جی جی 6 یکی از نقاط قوت این گوشی پرچمدار است، در نتیجه ال‌جی در کنار امکانات سخت‌افزاری در دوربین جی 6 ویژگی‌های نرم‌افزاری زیادی را نیز تعبیه کرده است. جالب است بدانید بعضی از قابلیت‌های دوربین جی 6 به صورت پیش‌فرض فعال نیست و باید آن‌ها را فعال کنید.
    در این زمینه برای نمونه می‌توان به قابلیت Tracking Focus اشاره کرد، این ویژگی فوکوس دوربین گوشی را بر روی یک شیئى قفل می‌کند. به این ترتیب حتی اگر شیئى مورد نظر حرکت کند نیز دوربین فوکوس خود را از دست نمی‌دهد.
    ویژگی جدید Camera Roll نیز از مواردی است که بهتر است فعال شود، این قابلیت به شما امکان مشاهده 5 عکسی که اخیرا گرفته‌اید را می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم امکان جدول بندی را نیز در حین عکس‌برداری فعال کنید، این کار به کادر بندی بهتر عکس کمک می‌کند.
    5. تنظیمات مصرف بهینه باتری
    تنظیماتی برای بهینه‌سازی مصرف شارژ گوشی از مواردی است که هر گوشی هوشمندی به آن نیازمند است. خوشبختانه جی 6 در این زمینه نیز دست پر وارد میدان شده و امکانات خوبی را برای بهینه‌سازی مصرف باتری گوشی در اختیار کاربر قرار می‌دهد.
    به صورت پیش‌فرض ویژگی بهینه‌سازی باتری گوشی در جی 6 از طریق منوی نوتیفیکیشن‌ها قابل فعال شدن است. اما می‌توانید این ویژگی را به صورت خودکار فعال کنید. با فعال کردن خودکار این ویژگی، زمانی که شارژ باتری روبه اتمام بود، مصرف باتری گوشی بهینه‌تر می‌شود. برای این کار کافی است تا به منوی Settings وارد شده و گزینه General را انتخاب کنید. سپس وارد قسمت Battery and Power Saving شده و تنظیمات مورد نظر را اعمال کنید.
    6. تنظیم دکمه‌های حاضر در منوی نوتیفیکیشن‌ها
    تمامی گوشی‌های اندرویدی در پنل نوتیفیکیشن‌ها شاهد فهرستی از دکمه‌هایی هستند که به کمک این دکمه‌ها تنظیمات مختلفی را می‌توان در گوشی اعمال کرد. اگر تنظیمات مورد نظر شما در قسمت نوتیفیکیشن‌ها حضور نداشت می‌توانید با فشردن دکمه Edit این تنظیمات را اضافه کنید، برای نمونه می‌توان به دکمه چراغ‌قوه و قابلیت comfort view اشاره کرد.
    دکمه فعال کردن ان‌اف‌سی در قسمت‌های آخر منوی نوتیفیکیشن‌ها قرار دارد و قابلیت Color Inversion نیز به کلی قابل مشاهده نیست. انتخاب سه‌ نقطه‌ای که در قسمت بالا و گوشه این پنل قرار دارد نیز اجازه مخفی کردن قابلیت Screen Sharing و File Sharing را به شما می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم اگر از این قابلیت‌ها استفاده نمی‌کنید آنها را غیرفعال کنید.
    7. فعال کردن اپلیکیشن سلامتی ال‌جی
    در جی 6 شاهد اپلیکیشن LG Health هستیم، این اپلیکیشن در پوشه‌ای بر روی صفحه اصلی گوشی با نام Essentials قرار دارد. به کمک اپلیکیشن سلامتی ال‌جی می‌توانید فرآیند تندرستی و ورزش خود را زیر نظر بگیرید و اندامی ایده‌آل داشته باشید. این اپلیکیشن حرکات روزانه شما را زیر نظر می‌گیرد و گزارش‌هایی را بر اساس رفتار کاربر ارائه می‌دهد. انصافاً باید گفت اپلیکیشن سلامتی ال‌جی در جی 6 امکاناتی که ساعت‌های هوشمند در اختیار کاربر قرار می‌دهند را ندارد اما باز هم ویژگی‌های دارد که استفاده کردن از آن‌ها خالی از لطف نیست.
    لازم به ذکر است که اپلیکیشن سلامتی ال‌جی در جی 6 رفتار کاربر را تا زمانی که تنظیم نشده باشد زیر نظر نمی‌گیرد در نتیجه با باز کردن این اپلیکیشن و انجام دلخواه این تنظیمات به راحتی می‌توانید تندرستی بدن خود را زیر نظر بگیرید.
    8. جایگزین کردن ویجت هواشناسی
    به صورت پیش‌فرض ویجت هواشناسی در جی 6 وجود دارد اما می‌توانید ظاهر این ویجت را بزرگ‌تر کرده و اطلاعات بیشتری را در خصوص هواشناسی مشاهده کنید. برای این کار کافی است تا انگشت خود را در یک قسمت خالی از صفحه‌ اصلی گوشی نگه داشته و گزینه Widgets را انتخاب کنید.
    در منویی که باز می‌شود ویجت‌ بزرگ‌تری را که اطلاعات بیشتری را نمایش می‌دهد را انتخاب کنید. این ویجت اطلاعات هوا را تا 3 روز آینده پیش‌بینی می‌کند و شما در جریان زمان و وضعیت فعلی هوا قرار می‌دهد.
    البته همان‌گونه که حتما شما بهتر از ما می‌دانید اپلیکیشن‌های زیادی برای هواشناسی با ویجت‌های مختلف و زیبا وجود دارند، اما اپلیکیشن هواشناسی ال‌جی با ویجتی که در اختیار شما می‌گذارد ممکن است نیاز کاربران جی 6 را مرتفع سازد.
    9. غیرفعال‌ کردن میان‌بر دکمه‌های تنظیم صدا
    گوشی‌های هوشمند در قالب موارد دارای دکمه‌ای برای فراخوانی سریع اپلیکیشن دوربین گوشی هستند. در جی 6 نیز این عملکرد بر عهده دکمه پایین گوشی است. با این حساب زمانی که گوشی در حالت غیرفعال وجود دارد اگر دکمه کم کردن صدا را دو مرتبه بفشارید اپلیکیشن دوربین گوشی فعال می‌شود.
    دکمه اضافه کردن صدا نیز در جی 6 وظیفه فراخوانی اپلیکیشن +QuickMemo را بر عهده دارد. به کمک این اپلیکیشن قادر هستید یاداشت‌های ضروری خود را مکتوب کنید. اما دکمه تنظیم صدا ممکن است گزینه خوبی برای فراخوانی دوربین یا سایر اپلیکیشن‌ها نباشد چرا که ممکن است به اشتباه به جای کم یا زیاد کردن صدا، اپلیکیشن‌هایی که به آنها اشاره شد را فراخوانی کنید.
    در نتیجه برای غیرفعال کردن میان‌بر دکمه‌های صدا می‌توانید به قسمت Settings رفته و گزینه General را انتخاب کنید. در این مرحله وارد shortcut Keys شده و تنظیمات لازم را برای دکمه‌های میان‌بر اعمال کنید.
    10. تغییر ظاهر آیکون اپلیکیشن‌ها
    در رابط کاربری جی 6، ال‌جی این امکان را به کاربران خود داده است تا ظاهر بعضی از آیکون‌ها را تغییر دهند. برای تغییر نحوه نمایش آیکون‌ها در جی 6 به منوی Settings وارد شده و گزینه Display را انتخاب کنید، سپس وارد Home Screen شده و قسمت Icon Shape را انتخاب کرده و تنظیمات دلخواه را اعمال کنید.
    11. دانلود تِم‌های جدید
    ال‌جی برای جی 6 خوش‌سلیقگی به خرج داده و در این گوشی شاهد رابط کاربری زیبایی هستیم، اما اگر از سبک‌ و سیاق این رابط کاربری خوشتان نمی‌آید می‌توانید تِم‌های مختلفی را دانلود و استفاده کنید. برای این کار انگشت خود را بر روی صفحه اصلی جی 6 نگه داشته و گزینه themes را در منویی که پدیدار می‌شود انتخاب کنید. در این قسمت تم‌های زیادی نمایان می‌شود که به صورت پیش‌فرض بارگذاری شده‌اند و با توجه به سلیقه خود می‌توانید آن ها را دانلود کنید. لازم به ذکر است که برای دانلود تم‌های جدید به روشی که به آن اشاره کردیم باید حساب کاربری جدیدی ایجاد کنید.
    12. فعال کردن کشوی اپلیکیشن‌ها
    کشوی اپلیکیشن‌ها در رابط کاربری جدید ال‌جی جی 6 غیبت دارد. در جی 6 تمامی اپلیکیشن‌ها در صفحه اصلی گوشی حضور دارند. این ویژگی به خودی خود مشکلی ندارد اما اگر از کاربران قدیمی اندروید هستید ممکن است دلتان هوای کشوی اپلیکیشن‌ها را کرده باشد.
    برای فعال کردن کشوی اپلیکیشن‌ها در جی 6 به قسمت Settings رفته و گزینه Display را انتخاب کنید، در این قسمت وارد گزینه Home Screen شده و گزینه Home را انتخاب و در قسمت Home & App Drawer تنظیمات لازم را برای بازگرداندن کشوی اپلیکیشن‌ها به جی 6 اعمال کنید.
    13. محدود کردن دسترسی به عکس‌ها و ویدئوها
    اگر عکس و ویدئویی در گوشی خود دارید که تمایل ندارید بقیه آن را ببینند، در جی 6 به راحتی می‌توانید امکان دسترسی به عکس‌ها و ویدئو‌ها را محدود کنید. ال‌جی برای حفظ بیشتر حریم شخصی کاربران جی 6 در این گوشی پرچمدار امکان قفل کردن اپلیکیشن‌ گالری را تعبیه کرده است. برای این کار کافیست تا پوشه‌ای که محتوی عکس و ویدئو است را باز کرده و بر روی سه‌نقطه‌ای که در بالا و سمت راست قرار دارد ضرب انگشت کنید، سپس با انتخاب گزینه Lock از منویی که نمایان می‌شود محتویات این پوشه را قفل خواهید کرد.
    لازم به ذکر است که برای عدم دسترسی دیگران به محتویات پوشه باید یک رمز را مشخص کنید. پس از اینکه رمز مورد نظر را تعریف کردید محتوی این پوشه از داخل گالری پنهان می‌شود. برای دسترسی مجدد به پوشه‌ای که قفل کرده‌اید می‌توانید دوباره همان منوی سه‌نقطه‌ای را انتخاب کرده و گزینه Show Locked files را فعال کنید. لازم به ذکر است که فایل‌های قفل شده در اپلیکیشن مدیریت‌ فایل‌های جی 6 حضور دارند اما محتویات این پوشه تا زمانی که قفل آن را باز کنید قابل دسترسی نیست.
    14. جسچر جدید برای جستجو در بین اپلیکیشن‌ها
    جسچر جستجو را که با حرکت دست به پایین در بیشتر گوشی‌های هوشمند اندرویدی فعال می‌شود را در جی 6 نیز شاهد هستیم. این قسمت به کاربر اجازه می‌دهد تا اپلیکیشن‌هایی که نصب شده است را جستجو کنید. مواردی نظیر بوک‌مارک‌های مرورگر کروم، کاربرهای اینستاگرام و سایر مواردی که قابل جستجو هستند نیز در این قسمت نمایش داده می‌شود.
    ذکر این نکته نیز لازم است که ال‌جی در این زمینه خوب عمل نکرده است و جسچر جستجوی جی 6 با مقداری تاخیر عمل می‌کند و فهرست کاملی از موارد جستجو شده را نمایش نمی‌دهد.
    15. فعال کردن ویژگی استفاده از صفحه‌نمایش گوشی در شب
    نور آبی که از صفحه‌نمایش گوشی منعکس می‌شود فرآیند خواب شبانه را مختل می‌کند. در نتیجه بیشتر گوشی‌های همراه تراز اول به فیلتری مجهز هستند که نور آبی را تنظیم می‌کند. خوشبختانه در جی 6 نیز شاهد چنین ویژگی هستیم، برای این کار دکمه Comfort View را منوی نوتیفیکیشن‌ها فعال کنید. این کار باعث خواهد شد تا طیف رنگ زرد صفحه‌نمایش بیشتر شود. همان‌گونه که اشاره کردیم پیشنهاد می‌شود از این ویژگی را شب‌ها قبل از خواب و زمانی که نور کمی در محیط وجود دارد فعال کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر