کدام یک خرید هوشمندانه تری است؛ LG G۶ یا گلکسی S۸؟

عصر کالا- یک بار دیگر دو پرچم دار رقبای دیرینه یعنی سامسونگ و ال جی چهره به چهره شدند و یک بار دیگر، ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم بفهمید کدام یک بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

کدام یک خرید هوشمندانه تری است؛ LG G۶ یا گلکسی S۸؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۱:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از  کلیک، هر دو گوشی سامسونگ گلکسی اس 8 و ال جی جی 6 اسمارت فون های بسیار خوش ساخت و رده بالا با لبه های باریک، ضد آب و مجهز به آخرین نسخه از سیستم عامل اندروید هستند. هر دو شرکت هم در حال تلاش برای به دست آوردن جایگاه گذشته خود پس از شکست های سنگین تجاری که خوردند می باشند. حتما می دانید که محبوبیت سامسونگ پس از کابوس فراخوان نوت 7 و آتش گرفتن پیاپی آن به شدت افت کرد و از طرفی هم ال جی با جی 5 شکست نسبتا تلخی را تجربه کرد. البته به دلیل نوآوری و ماژولار بودن جی 5 انتظار چنین شکستی برای ال جی نمی رفت، اما همین ماژولار بودن دلیلی بر شکست شد.

    به طور کلی، اس 8 جذاب تر شده و از سخت افزار قدرتمندتری بهره می برد، اما آیا واقعا در پایان این مهم است؟ ال جی جی 6 موجب صرفه جویی در پول شما می شود و بسیاری از ویژگی های مشابه را نیز حتی با کیفیتی به مراتب بالاتر ارائه می دهد. برای کمک به شما، به بررسی چگونگی این دستگاه ها در طراحی، دوربین، عملکرد، ویژگی و ارزش خرید می پردازیم.

    طراحی

    اس 8 و جی 6 در بسیاری از المان ها و عناصر طراحی مشترک هستند. هر دو گوشی دارای تاییده IP68 برای مقاومت در برابر آب و گرد و غبار بوده و دارای لبه های بسیار نازکی می باشند. با این حال، اس 8 دارای صفحه نمایش کمی بزرگ تر (5٫8 اینچ در مقایسه با 5٫7 جی 6) است، و از لحاظ فیزیکی سبک تر، باریک تر و نازک تر می باشد. هم چنین اس 8 در طول آزمون های سقوط از ارتفاع موفق تر عمل کرده است.

    اس 8 از محافظ صفحه نمایش کورنینگ گوریلاگلس 5 بهره می برد که باعث شد از سقوط های مختلف جان سالم به در ببرد. اما صفحه نمایش جی 6 با گوریلاگلس 3 پوشش داده شده و در طول تست اولین سقوط صفحه نمایش آن ترک برداشت. در نهایت، صفحه نمایش اس 8 دارای تراکم پیکسل بالاتری می باشد، بنابراین کمی واضح تر است، هر چند که شما نمی توانید با چشم غیر مسلح این تفاوت را تشخیص دهید.

    با همه این حرف ها، یکی از مواردی که ما در مورد اس 8 از آن نفرت داریم، اسکنر اثر انگشت است که صورت ناشیانه ای در پشت دستگاه و در کنار لنز دوربین اصلی قرار گرفته است. در این مورد ال جی با قرار دادن آن در زیر دوربین بهتر عمل کرده است.

    برنده: سامسونگ گلکسی اس 8

    دوربین

    جی 6 می تواند عکس های با زاویه دید عریضی را با دوربین جلو و دو دوربین عقب خود بگیرد. این بدان معنی است که شما می توانید محتوای بیشتری را درون عکس های گرفته شده خود قرار دهید. از طرفی اس 8 دو دوربین جلو ندارد، اما مجهز به ویژگی های بسیار زیاد و کاربردی می باشد.

    مهمترین نکته در مورد دوربین هر گوشی (مخصوصا در مقایسه دو گوشی رده بالا) این است که نمی توان به طور یقین یکی را نسبت به دیگری برنده اعلام کرد و این کاملا به نظر شخصی و دیدگاه کاربردی کاربران بازمیگردد. بنابراین در این قسمت برنده ای اعلام نمی کنیم.

    عملکرد

    با توجه به این که اس 8 مجهز به پردازنده اسنپ دراگون 835 در مقابل پردازنده اسنپ دراگون 821 جی 6 است، توانسته در هر سه بنچمارک معتبر امتیاز بالاتری را به دست آورد. اما فقط به این خاطر که اس 8 بر روی کاغذ سریع تر است، به این معنا نیست که جی 6 از عملکرد ضعیفی برخوردار است. در واقع تفاوت این دو پردارنده همانند صفحه نمایش است و نمی توان به راحتی آن ها را از هم متمایز کرد. به طوری که کاربران برای انجام کارهای روزمره مانند مرور صفحات وب، اجرای برنامه ها و عکس برداری متفاوتی را احساس نمی کنند و ممکن است تنها در زمان اجرای بازی های سنگین این تفاوت حساس شود.

    برای عمر باتری هم باید بگوییم که با وجود ظرفیت کمتر باتری اس 8 نسبت به جی 6 (ظرفیت باتری اس 8 سه هزار میلی آمپر ساعت و ظرفیت جی 6 تقریبا 3300 میلی آمپر ساعت است)، این نماینده سامسونگ بود که توانست با طول عمر بیشتر برنده شود. اس 8 توانست با پخش ویدئو مستمر در حالت هواپیما 16 ساعت دوام بیارد، در حالی که همین وضعیت برای جی 6 حدودا 13 طول کشید.

    برنده: به راحتی می توان گفت که برنده این قسمت اس 8 است و باید اعتراف کرد که سامسونگ در زمینه باتری با توجه به شکست تلخ نوت 7 خوب عمل کرده است.

    ویژگی ها

    هر دو رابط کاربری در G6 و S8 معقول و به آسانی قابل درک هستند و کاربران می توانند به راحتی با آن ها ارتباط بر قرار کنند.

    اس 8 دارای یک دستیار صوتی دیجیتال به نام بیکسبی است. در حالی که این دستیار صوتی ویژگی هایی مانند اسکن و دریافت اطلاعات از اشیاء پیرامون خود دارد اما هنوز کامل نشده و سامسونگ در حال کار بر روی توسعه آن می باشد. در جی 6 هم می توانید از دستیار صوتی گو گل استفاده کنید.

    برنده: هر دو گوشی.

    ارزش خرید

    در تمام بازارهای جهانی، جی 6 از اس 8 ارزان تر است. در ایالات متحده این تفاوت از 30 تا 100 دلار متغیر است. در انگلستان و استرالیا هم تفاوت از 40 تا 191 پوند است. البته این را هم بدانید که فضای داخلی اس 8 دو برابر جی 6 می باشد (64 گیگابایت اس 8 در مقابل 32 گیگابایت جی 6)، اما هر دو گوشی دارای حافظه قابل ارتقا تا 2 ترابایت هستند.

    درست است، تفاوت قیمت بین این دو زیاد نیست، یا مثلا اگر واقعا بخواهید پول کمتری را صرف خرید یک گوشی کنید می توانید به سراغ وان پلاس 3T و یا گزینه های دیگری بروید، اما 100 دلار باز هم مبلغ قابل توجهی است که می توانید با آن اقدام به تهیه لوازم جانبی برای اسمارت فون خود کنید.

    برنده: جی 6 اگر می خواهید هزینه کمتری کنید و یک گوشی رده بالای خوش ساخت داشته باشید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر