LG خانه‌ها را هوشمند می‌کند

عصر کالا- با ورود فناوری خانه هوشمند در چند سال گذشته سبک زندگی بسیاری از مردم کاملا تغییر کرده است. وسایل دیجیتالی دیگر منحصر به یک گوشی همراه و یا تلویزیون به‌صورت جداگانه و بدون ارتباط از یکدیگر نیستند. بلکه تقریبا همه وسایل هوشمند قبلی مثل گوشی‌های همراه تا وسایل دیجیتالی هوشمند شده مثل یخچال و حتی سیستم امنیتی خانه با یکدیگر در یک شبکه مشترک در ارتباط‌اند تا بهره‌وری و تجربه زندگی در خانه هوشمند را به بیشترین مقدار خود برسانند.

LG خانه‌ها را هوشمند می‌کند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از کوتاه آنلاین ؛ این تصور جذاب خیلی دور از دسترس نیست و سال‌هاست علاقه‌مندان به این فناوری از فرصت‌ها و قابلیت‌های بی‌شماری که می‌توان به‌وسیله خانه هوشمند در اختیار مشتریان گذاشت صحبت می‌کنند. ولی با این وجود فناوری اینترنت اشیا و به تبع آن خانه هوشمند هنوز همه‌گیر نشده است و جایی در بازار خانه‌سازی پیدا نکرده است. ولی واقعا چه چیزی باعث این اتفاق شده و مشکل کار کجاست؟
    یکی از مهم‌ترین موانع همه‌گیر نشدن این فناوری هماهنگ نبودن و اکوسیستم پیچیده این فناوری است. خانه هوشمند در اصل برای راحتی افراد طراحی شده است تا کارهای روزمره خانه را به ساده‌ترین و سریع‌ترین روش ممکن انجام دهند. ولی رقابت و دلایل دیگر باعث شده تا شرکت‌ها این امکان را به حدی پیچیده طراحی کنند که مشتریان عموم نتوانند به خوبی با آن ارتباط گرفته و متوجه مزایای آن بشوند.

    با این حال بعضی از شرکت‌های پیشرو در این زمینه مثل شرکت ال‌جی توانسته‌اند با ربات‌های جدید خود و البته با ساده‌ترین و آسان‌ترین روش ممکن، امکان اینترنت اشیا و خانه هوشمند را به مشتریان هدیه دهند. به عنوان مثال ربات مرکزی ال‌جی تمام مشکلات ذکر شده را پشت سر گذاشته و به‌وسیله یک مرکز کنترل اصلی با رابط کاربری ساده و کاربرپسند در اختیار شما می‌گذارد. دستیار صوتی الکسا به این ربات اجازه می‌دهد به راحتی به تمام وسایل هوشمند خانه متصل شده و همه آنها را تحت یک شبکه منظم بایکدیگر هماهنگ کند. به علاوه این ربات شما را فراموش نکرده و کاملا با شما هماهنگ است. ربات کنترل مرکزی ال‌جی نحوه فعالیت تمام وسایل در خانه را تحت نظر گرفته و دنبال می‌کند و در عین حال خانه هوشمند را برای هر عضو خانه به‌صورت هوشمند شخصی‌سازی می‌کند. با وجود قابلیت‌های متنوع این ربات و البته رشد روزمره وسایل مجهز به اینترنت اشیا، این ربات می‌تواند نشانه‌ای از آینده و نسل بعدی ربات‌های دستیار خانه باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر