آیا در گوشی‌های آینده ال‌جی شاهد صفحه نمایش‌های OLED خواهیم بود؟

عصر کالا- مدتی قبل گزارشی منتشر شده بود که ادعا می‌کرد در سال ۲۰۱۷ تعداد بیشتری از سازندگان گوشی‌های هوشمند از پنل‌های OLED استفاده می‌کنند. حال خبرها از این حکایت دارد که ال‌جی، بزرگ‌ترین تولید کنندگان پنل‌های LCD، قصد دارد در گوشی‌های آینده خود از صفحات OLED استفاده کند

آیا در گوشی‌های آینده ال‌جی شاهد صفحه نمایش‌های OLED خواهیم بود؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از جی اس ام؛ شایعات بسیاری از این موضوع خبر می‌دهند که اپل قصد دارد در ساخت آیفون 8 از پنل‌های OLED بهره بگیرد و گزارش‌های جدید فاش کرد‌ه است اپل ممکن است کمپانی ال‌جی را هم به تولید پنل‌های OLED تشویق نماید، بنابراین کوپرتینویی‌ها علاوه بر سامسونگ تامین کننده دیگری هم خواهد داشت. همچنین در خبری از ET News اعلام شده است که احتمالا ال‌جی به این مورد فکر خواهد کرد.

    البته این اقدام ال‌جی تنها به دلیل نیاز اپل به پنل OLED نیست و ال‌جی دیسپلی می‌تواند پنل‌های مورد نیاز ال‌جی الکترونیکس و شرکت‌های دیگر مانند شیائومی را که در اسمارت‌ فون‌های آینده به کار گرفته می‌شوند، تامین کند. در این گزارش اشاره شده که کره‌ای‌ها تولید صفحات OLED خمیده برای گوشی‌های هوشمند را در نیمه اول سال آغاز می‌کنند و شایعه شده این پنل‌ها در پرچم‌دار بعدی‌شان، یعنی ال‌جی V30 استفاده خواهد شد. (البته در حاشیه معرفی ال‌جی جی 6 این شرکت اعلام کرده بود که فعلا قصد استفاده از صفحه نمایش‌های خمیده را ندارد و از معایب آن‌ها سخن گفته بود!)

    با وجود این که ال‌جی از بزرگ‌ترین تولید کنندگان پنل‌های LCD است، اما این شرکت با صفحات OLED هم بیگانه نیست و پیش از این در ساعت‌ هوشمند خود از این پنل استفاده کرده است، همچنین گوشی‌های جی فلکس از نوعی پنل با نام P-OLED استفاده می‌کردند. طبق خبرها ال‌جی در حدود 22000 پنل را در ماه تولید خواهد کرد که انتظار می‌رود این تعداد به 37000 واحد افزایش پیدا کند. مشخص نیست آیا این میزان برای تامین نیاز شرکت‌های ال‌جی و شیائومی و حتی اپل کافی خواهد بود یا خیر اما به کار گیری فناوری جدید می‌تواند تجارت نه چندان موفق گوشی‌های هوشمند کمپانی کره‌ای را دچار تحول کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر