با شناسایی حفره های امنیتی؛

گوگل آبروی مایکروسافت را برد

عصر کالا- گوگل از شناسایی آسیب پذیری های خطرناکی در مرورگر Edge مایکروسافت و همین طور مرورگر اینترنتی Internet Explorer ۱۱ خبر داد که به هکرها این امکان را می دهد به رایانه های کاربران آسیب بزند.

گوگل آبروی مایکروسافت را برد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از جماران، Project Zero که بازوی امنیتی شرکت گوگل محسوب می شود می گوید حفره های یاد شده تا به آن حد خطرناک هستند که می توانند دو مرورگر مذکور را از کار بیندازند و کدهای مخرب را بر روی رایانه های افراد قربانی اجرا کنند.

    گوگل مدعی است مشکلات یاد شده را در تاریخ 25 نوامبر سال گذشته به مایکروسافت گزارش کرده، ولی این شرکت طی مدتی نزدیک به سه ماه نتوانسته وصله ای برای حل آن عرضه کند و لذا گوگل مجبور شده جزییات آسیب پذیری مذکور را افشا کند.

    بسیاری از کارشناسان بابت این اقدام گوگل از این شرکت انتقاد کرده اند، زیرا معتقدند این کار موجب می شود هکرها با سوءاستفاده از مشکلات یاد شده و با آگاهی از جزییات فنی آنها بدافزارهای خطرناکی را طراحی و در فضای مجازی منتشر کنند.

    آسیب پذیری یاد شده CVE-2017-0037 نام گرفته و گوگل نحوه آسیب دیدن رایانه ها به علت وجود آن را نیز تشریح کرده است.

    مایکروسافت قصد دارد تازه ترین مجموعه از وصله های نرم افزاری خود را در 14 مارس عرضه کند و قرار است در آن زمان وصله های به روزرسان این دو مرورگر عرضه شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر