دستیار صوتی هوشمند با قابلیت واکنش احساسی به عواطف انسان‌ها

عصر کالا- مایکروسافت در حال طراحی دستیار صوتی هوشمندی است که عواطف انسان ها را درک می‌کند و نسبت به آنها واکنش احساسی نشان می‌دهد.

دستیار صوتی هوشمند با قابلیت واکنش احساسی به عواطف انسان‌ها
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری لعصرکالا» به نقل از دیجیتال ترندز، این دستیار صوتی که رقیبی برای سیری اپل و گوگل اسیستنت محسوب می شود، تنها یک محصول رباتیک نیست و تعامل شخصی تر و دوستانه تری با انسان ها بر اساس عاطفه و سلیقه آنها برقرار می کند.

    بر اساس اختراعی که مایکروسافت در نوامبر سال 2015 به ثبت رسانده ، این شرکت دستیار صوتی هوشمندی را ابداع خواهد کرد که نه تنها کارهای افراد را به یادشان می آورد و می تواند پیشنهادات هوشمندانه ای به افراد بدهد. بلکه صدا و اسم خاصی بر اساس سلیقه و اولویت های هر کاربر به خود اختصاص می دهد.

    شخصی سازی پیام ها بر مبنای ویژگی های شخصیتی و احساسات هر فرد از جمله دیگر توانمندی های این دستیار صوتی است. این دستیار می تواند روزهای خاص زندگی هر فرد مانند سالگرد تولد، سالگرد ازدواج و ... را به خاطر بیاورد و بر همین اساس به کاربر تبریک گفته یا پیام هایی را برای او ارسال کند.

    مایکروسافت هنوز در حال ارتقای امکانات این دستیار صوتی هوشمند است و هنوز مشخص نیست چه زمانی آن را عرضه می کند. البته شرکت آمازون هم طرح های مشابهی را برای ارتقای واکنش های احساسی و عاطفی بلندگوی هوشمند خود موسوم به اکو در دست اجرا دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر