مایکروسافت برای رقابت با کروم بوک ها برنامه ویژه ای دارد

عصر کالا- مایکروسافت بنا دارد در تاریخ ۱۶ اردیبهشت رویدادی را با تمرکز روی موضوعات آموزشی برگزار کند و بسیاری اینطور ارزیابی کرده اند که در این روز احتمالا برای نخستین بار ویندوز ۱۰ کلاود از سوی این شرکت به نمایش گذاشته می شود.

مایکروسافت برای رقابت با کروم بوک ها برنامه ویژه ای دارد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ این نرم افزار در اصل نوعی پلتفرم سبک است که می تواند به رقیبی جدی برای سیستم عامل کروم گوگل بدل شود که در محیط های آموزشی طرفداران زیادی دارد.

    جدیدترین نشانه ها در رابطه با جدی شدن رقابت مایکروسافت با کروم بوک ها در وبسایت ویندوز سنترال منتشر شده که اخیرا صفحه ای حاوی حداقل سخت افزار مورد نیاز سیستم ها به منظور پشتیبانی از ویندوز 10 کلاود را با مخاطبان خود به اشتراک گذاشته.

    با فرض اینکه اطلاعات منتشر شده در این چارت درست باشند، می توان به ایده خوبی در مورد سخت افزار مورد نیاز برای سیستم های پشتیبانی کننده از ویندوز 10 کلاود پی برد.

    حداقل سخت افزار طبق این جدول شامل چهار گیگابایت رم، پردازنده چهارهسته ای Celeron (یا بهتر) و حافظه داخلی 32 یا 64 گیگابایتی می شود که البته همگی شان را می توان در کروم بوک های متداول مشاهده کرد.

    اضافه کنیم که مایکروسافت تلاش دارد عمر باتری سیستم های مورد استفاده توسط دانش آموزان را به یک روز کامل برساند و همزمان زمان بوت شدن سیستم و بیدار شدن آن از وضعیت اسلیپ را هم به حداقل میزان ممکن تقلیل دهد.

    در اینجا لازم است اضافه نماییم طبق اطلاعاتی که از ویندوز 10 کلاود به دست آمده، سیستم هایی که این نرم افزار جدید را اجرا می کنند صرفا قادرند از اپلیکیشن های پلتفرم فراگیر ویندوز که در ویندوز استور قابل دریافتند استفاده نمایند.

    شاید به نظرتان این یک محدودیت بزرگ باشد، اما از نظر بسیاری از دانش آموزان، این مجموعه به همراه اپلیکیشن ها و سرویس های تحت وب دیگری که هم اکنون قابل دسترس هستند می توانند کار راه انداز باشند. در هر صورت می توان انتظار داشت که ظرف کمتر از دو هفته دیگر اطلاعات دست اولی در این رابطه به دست بیاید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر