مهم‌ترین دلیل معرفی سرفیس فون چیست؟

عصر کالا- هر چند مایکروسافت رویکرد مشتاقانه‌ای در قبال ویندوز ۱۰ موبایل نشان نمی‌دهد؛ ولی جامعه‌ی کاربری ۷ میلیون نفری این سیستم عامل، می‌تواند بزرگ‌ترین انگیزه برای عرضه‌ی سرفیس فون باشد.

مهم‌ترین دلیل معرفی سرفیس فون چیست؟
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از زومیت، در حال حاضر نمی‌توان با اطمینان گفت که مایکروسافت حتما سرفیس فون را معرفی خواهد کرد. مایکروسافت از چند سال قبل در حال کار روی این دستگاه است. به‌تازگی خبری منتشر شده که نشان می‌دهد کار توسعه سرفیس فون در مقر اصلی مایکروسافت در حال انجام است. در برخی از شایعات گفته شده مایکروسافت در حال تست سخت‌افزاری است که امکان اجرای نسخه‌های جدیدی از ویندوز 10 موبایل را فراهم می‌کند. ما همچنین می‌دانیم که مایکروسافت در تلاش است تا دستگاه‌های موبایل سرفیس را در سال جاری معرفی کند. در این دستگاه‌ها، سیستم‌عامل ویندوز 10 روی پردازنده‌های مبتنی بر معماری آرم اجرا خواهد شد. دستگاهی با این مشخصات، یکی از تصوراتی است که ما در مورد سرفیس فون داریم.

    اخیرا شایعه‌ی دیگری مطرح شده که بر اساس، آن مایکروسافت درخواست ثبت پتنت مربوط به یک دستگاه موبایل تاشو را ارائه داده است. در این پتنت بدنه‌ی فلزی دستگاه به‌عنوان آنتن برای دریافت سیگنال‌های مخابراتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. با توجه به پتنت نامبرده، به نظر می‌رسد محصول مورد نظر مایکروسافت از شبکه‌های 4G ال‌تی‌ای پشتیبانی خواهد کرد و این یعنی دستگاه یادشده احتمالا از پردازنده‌های مبتنی بر آرم مثل اسنپدراگون 835 بهره خواهد برد که امکان نصب و اجرای ویندوز 10 هم دارد. باید اشاره کنیم که این خبرها اگرچه خیلی دقیق نیستند، اما منبع آن‌ها قابل اطمینان است. این خبرها بر اساس گفته‌های منابع نزدیک به مایکروسافت و اسناد موجود پتنت‌های این شرکت منتشر شده‌اند.

    اگر قرار باشد سرفیس‌ فون در سال جاری معرفی شود، کاربران کنونی دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل ویندوز 10 موبایل احتمالا مهم‌ترین دلیل تولید این محصول خواهند بود. این دسته از کاربران، تجربه‌ی استفاده از گوشی‌ هوشمند محهز به ویندوز و اپلیکیشن‌های یونیورسال منتشرشده در ویندوز استور را دارند. مطمئنا زمانی که گوشی هوشمند سرفیس فون به بازار عرضه شود، عده‌ای از کاربران به‌سرعت به دنبال خرید آن خواهند بود و وجود همین افراد، نیروی اولیه‌ی مورد نیاز برای حضور سرفیس فون را در اختیار مایکروسافت قرار خواهند داد. شاید 7 میلیون کاربر در مقایسه با فروش چند صد میلیون آیفون‌ اپل در هر سال، عدد کمی به نظر برسد؛ اما همین تعداد کاربر می‌تواند گام اول مایکروسافت برای حضور جدی در بازار گوشی‌ هوشمند باشد.

    انتظار می‌رود سرفیس فون به هیچ کدام از گوشی‌های هوشمند موجود شباهت نداشته باشد. گفته می‌شود که کاربران می‌توانند سرفیس فون را به مانیتورهای بزرگ‌تر متصل کنند و از قابلیت کانتینیوم بهره ببرند. علاوه بر این مایکروسافت قصد دارد امکان اجرای اپلیکیشین‌های مرسوم ویندوز را هم به گوشی یادشده اضافه کند. این ویژگی را هم می‌توان یکی از بهترین امکانات گوشی سرفیس فون دانست. احتمالا در اواخر سال جاری شاهد معرفی اولین نسل گوشی هوشمند سرفیس فون خواهیم بود. شاید این مدل از گوشی نامبرده، تمام قابلیت‌هایی را که ساتیا نادلا برای آن در نظر دارد، ارائه ندهد. بر اساس شنیده‌ها، سرفیس فون حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند را وارد عصر جدیدی خواهد کرد و امکاناتی در اختیار کاربران قرار خواهد داد که در حال حاضر در دو سیستم‌عامل اندروید و آی‌اواس وجود ندارند.

    زمان برای سرفیس فون به‌سرعت در حال گذر است و مایکروسافت می‌داند که باید بین حرکت روبه‌جلو و خلاقیت، یک تعادل ایجاد کند. امیدواریم اولین مدل‌ سرفیس فون بتواند توانایی لازم را در اختیار مایکروسافت قرار دهد تا شاید فناوری گوشی‌های هوشمند بر موج جدیدی سوار شود.

    نظر شما در این مورد چیست؟‌ آیا سرفیس فون می‌تواند تغییر محسوسی در صنعت گوشی‌های هوشمند ایجاد کند؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر