درآمد ۵ میلیون دلاری مایکروسافت از فروش گوشی در زمستان

عصر کالا- گزارش مالی مایکروسافت برای سه‌ماهه‌ی اول سال ۲۰۱۷، نشان از این دارد که درآمد بخش موبایل به کمتر از ۵ میلیون دلار رسیده است.

درآمد ۵ میلیون دلاری مایکروسافت از فروش گوشی در زمستان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از زومیت ؛ مایکروسافت تقریبا فعالیت‌های خود در حوزه‌ی گوشی‌ هوشمند را متوقف کرده است و داده‌های آماری مربوط به درآمدزایی این بخش، این موضوع را به‌روشنی نمایش می‌دهد. هرچند خیل عظیم طرفداران ردموندی‌ها در کنار شماری از تحلیل‌گران این موضوع را انکار می‌کنند و همچنان به عرضه‌ی گوشی‌های هوشمند بیشتر توسط مایکروسافت امیدوارند؛ اما می‌توان مدعی شد که مایکروسافت کار در این حوزه را متوقف کرده است.

    بر اساس اطلاعات ارائه‌شده توسط مایکروسافت، این کمپانی در سه‌ماهه‌ی منتهی به سال 2017 یا همان پاییز 2016، نزدیک به 200 میلیون دلار از محل فروش گوشی‌ هوشمند درآمد کسب کرده بود که البته شامل انواع گوشی‌های هوشمند و شماری از گوشی‌های همراه غیر هوشمند بود. اما پس از آنکه مایکروسافت فروش بخش تولید گوشی‌ هوشمند خود به فاکسکان را در ماه نوامبر نهایی کرد، شاهد افول درآمد این بخش از کمپانی هستیم.

    آمارهای سال‌های اخیر مایکروسافت در حوزه‌ی گوشی‌های هوشمند نشان از این دارند که درآمد این بخش از کمپانی به‌مرور کاهش پیدا کرده است؛ به‌طوری‌که ردموندی‌ها در زمستان 2015، درآمدی 1.397 میلیارد دلاری به جیب زده بودند. مایکروسافت در زمستان 2016 نیز هرچند شاهد نصف شدن درآمد بود، اما درآمدی 735 میلیون دلاری کسب کرد.

    حال با انتشار گزارش مالی مایکروسافت در روزهای اخیر، مشخص شده است که بخش تولید گوشی‌ هوشمند مایکروسافت با کاهش درآمد 730 میلیون دلاری همراه شده و از این‌رو، این بخش تنها 5 میلیون دلار عاید کمپانی بزرگ مایکروسافت کرده است.

    البته کاهش درآمد مایکروسافت از تولید گوشی‌ چندان تعجب‌برانگیز نیست؛ چراکه آخرین نسل از گوشی‌های هوشمند با برند مایکروسافت عمری بیش از یک سال دارد و هنوز نمی‌توان نشانه‌هایی از به‌روز شدن این حوزه از محصولات را مشاهده کرد. مایکروسافت با انتشار به‌روزرسانی Creators نیز تنها بخشی از گوشی‌های هوشمندش را به‌روز کرده است. باید دید آیا مایکروسافت سرفیس فون را راهی بازار می‌کند یا به‌صورت کامل از این حوزه خارج خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر