کار مایکروسافت با موبایل تمام شد

عصر کالا- مایکروسافت تا چند سال پیش علاقه زیادی به حضور در بازار تلفن همراه هوشمند داشت.

کار مایکروسافت با موبایل تمام شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دیجی کالا، با همین رویا هم شرکت نوکیا را خرید و سعی کرد در این حوزه با گوشی‌های ویندوز فونی سهمی برای خودش به دست بیاورد؛ اما شرایط آن‌طور که باید و شاید پیش نرفت. در واقع آیفون و سایر گوشی‌های اندرویدی آنقدر موفق بودند که کسی به گوشی‌های مایکروسافت نگاه نمی‌کرد. حالا به نظر می‌رسد که این شرکت خودش هم به این نتیجه رسیده که نباید در بازار گوشی‌های هوشمند حضور داشته باشد.

    با توجه به اطلاعاتی که از گزارش مالی این شرکت به دست آمده، تمرکز اصلی این شرکت دیگر روی موبایل قرار ندارد و بیشتر می‌خواهد در حوزه هوش مصنوعی فعالیت کند. در واقع هوش مصنوعی از جایگاه مهمتری پیش مایکروسافت برخودار است و این شرکت قصد دارد نرم‌افزارهای و تکنولوژی‌های مختلفی در این حوزه تولید کند.

    البته مایکروسافت همچنان می‌تواند از نظر نرم‌افزاری و عرضه سرویس‌های موبایلی مختلف برای اندروید و iOS در بازار موبایل حضور داشته باشد. به هر حال این شرکت از پتنت‌های اندرویدی که دارد سالانه پول زیاد به دست می‌آورد.

    بد نیست به این موضوع هم اشاره کنیم که شایعاتی هم درباره گوشی جدید این شرکت به سرفیس فون نام دارد شنیده می‌شود. محصولی که به نظر می‌رسد از سیستم عامل اصلی ویندوز 10 پشتیبانی می‌کند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر