سونی و مایکروسافت در E۳ ۲۰۱۷

نبرد میان غول های بازی چه زمانی آغاز می شود؟

عصر کالا- اگر گیمر باشید می دانید که هیچ موقع از سال به اندازه زمان برگزاری نمایشگاه E۳ جذاب و هیجان انگیز نیست. اگر هم گیمر نیستید و هر از چند گاهی بازی می کنید باید بدانید که E۳ در واقع بزرگترین گردهمایی بازی سازها، گیمرها و ژورنالیست های حوزه بازی برای معرفی و رونمایی از جدیدترین فناوری ها و بازی ها است

سونی و مایکروسافت در E۳ ۲۰۱۷
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۵:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از آخرین خبر ؛ یک نمایشگاه بسیار بزرگ که هم از بعد اقتصادی برای بازی سازها اهمیت دارد و هم از جهت نمایش های حیرت انگیز و جذاب برای گیمرها فوق العاده دوست داشتنی است. حالا با این تفاسیر، هر چقدر از شوقمان برای این نمایشگاه بگوییم درک می کنید که چرا E3 بهترین روزهای هر سال برای گیمرهای پر و پا قرص است.

    همانند نمایشگاه هایی نظیر CES و MWC، شرکت های بزرگ بازی سازی و به خصوص برندهای صاحب کنسول در E3 کنفرانسی برگزار خواهند کرد که خط مشی یک سال آتی شرکت را می توان طی آن 90 دقیقه مشاهده کرد.

    از سوی دیگر، رقابت میان سونی و مایکروسافت در کنفرانس هایشان همیشه دیدنی بوده. هنوز E3 2013 و دو دقیقه توفانی کنفرانس سونی را از یاد نبرده ایم. جایی که جک ترتون، مدیر وقت بخش سرگرمی های تعاملی سونی آمریکا، مدیران مایکروسافت را با سیاست های احمقانه و ضد مشتریشان تحقیر کرد و حاضرین در سالن کنفرانس جیغ و سوت می کشیدند. هنوز هم دیدن آن لحظه، پس از گذشت چهار سال، مو به انداممان راست می کند.

    E3 یعنی این و نمی شود برای چنین نمایش حیرت انگیزی شگفت زده نبود. مایکروسافت سال پیش با اکس باکس اسکورپیو آمد و گفت که می خواهد قدرتمندترین کنسول دنیا را بسازد. با وجود آنچه که تاکنون دیده ایم، در E3 امسال واقعا باید شاهد رونمایی از قدرتمندترین کنسول تاریخ هم باشیم.

    اسکورپیو یا هر اسمی که برای آن برگزیده خواهد شد از پلی استیشن 4 پرو (قوی ترین کنسول حال حاضر) هم قدرتمندتر بوده و پاییز امسال از راه می رسد تا شاید بازی کمی به سوی مایکروسافت برگردد.

    اما با این حال نباید فراموش کرد که طی چند سال اخیر سونی همیشه یک لحظه اوج مثل آنچه که بالاتر دیده اید داشته است. در کنفرانس سونی در E3 2016 شاهد رونمایی از سه بازی بودیم که سال ها برای معرفیشان صبر کرده بودیم. با معرفی هر کدام، داد و هوار حاضرین بلند شد و این یعنی برگزاری یک کنفرانس هیجان انگیز.

    هنوز 38 روز تا E3 2017 باقی مانده و موتور شایعات و اخبار کنفرانس ها تقریبا از یکی-دو هفته دیگر شروع به کار می کند. نمایش Red Dead Redemption 2 یا Assassin's Creed جدید؟ پروژه های رونمایی نشده استودیوهای بزرگ و محبوب؟

    تا به امروز، سه کمپانی سونی، مایکروسافت و بتسدا برنامه خود را برای حضور در E3 2017 اعلام کرده اند و می دانیم چه روز و چه ساعتی باید منتظر کنفرانس هایشان باشیم. الکترونیک آرتز همانند سال گذشته تصمیم ندارد کنفرانسی مستقیم در E3 داشته باشد و می خواهد با رویداد EA Play که همزمان با E3 برگزار می شود، استقلال بیشتری پیدا کرده و در سراسر دنیا (و نه فقط لس آنجلس) بازی هایش را در اختیار مخاطبان قرار دهد تا بازی کنند.

    نمایشگاه E3 قرار است از 23 تا 25 خرداد ماه در جریان باشد. اما کنفرانس ها عمدتا پیش از شروع رسمی نمایشگاه برگزار می شوند. اما الکترونیک آرتز تصمیم گرفته تا رویداد EA Play 2017 را در دو روز 21 و 22 خرداد برگزار کند که همزمان می شود با زمان برگزاری کنفرانس های E3.

    مایکروسافت و بتسدا در ساعات آغازین روز دوشنبه 22 خرداد و سونی نیز طبق معمول همیشه، صبح روز سه شنبه کنفرانسش را برگزار خواهد کرد. کنفرانس مایکروسافت ساعت 01:30 شب 22 خرداد شروع می شود و بتسدا نیز چندی بعد در ساعت 06:30 صبح مراسم خود را آغاز می کند. یک روز بعد و در روز 23 خرداد، باید 05:30 صبح از خواب بیدار شویم تا نمایش سونی را ببینیم.

    هنوز به طور دقیق برنامه یوبیسافت و نینتندو مشخص نشده اما نینتندو وعده داده که حضور پر رنگی در E3 داشته باشد و با وجود بازی های پیش رو و موفقیت کنسول سوییچ، انتظار از ژاپنی ها در این کنفرانس بالا است.

    در هر صورت، رقابت هیجان انگیز شرکت های بازی سازی برای E3 2017 آغاز شده و باید دید که نتیجه نهایی چه خواهد شد و کدام شرکت ها می توانند انتظارات هواداران خود را برآورده کرده و جایگاه خود را در بازار حفظ کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر