مایکروسافت در حال تست ابزار ایمن‌سازی مرورگر اج است

عصر کالا- شرکت مایکروسافت در به‌روزرسانی آزمایشی خود ابزاری به نام Application Guard را به مجموعه امنیتی خود اضافه کرده است که امنیت مرورگر اج را افزایش می‌دهد

مایکروسافت در حال تست ابزار ایمن‌سازی مرورگر اج است
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۶:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از شهر خبر ؛ مایکروسافت که بعد از شکست سنگین مرورگر اینترنت اکسپلورر از مرورگرهای نسل جدید، در ویندوز 10 از مرورگر اج رونمایی کرده بود کماکان با قدرت در حال توسعه و افزودن امکانات به آن است.

    در سپتامبر 2016 این شرکت وعده توسعه یک ابزار امنیتی به نام Application Guard را برای ایمن‌تر کردن این مرورگر داده بود. وعده‌ای که بلاخره در روز گذشته و به صورت آزمایشی برای کاربران برنامه اینسایدر عرضه شد. این برنامه که با نام Windows Defender Application Guard به مجموعه امنیتی مایکروسافت اضافه شده است مرورگر اینترنتی اج را درون یک ماشین مجازی می‌برد تا اگر مورد حمله برنامه‌های مخرب و ویروس‌ها قرار گرفت، فایل‌های سیستمی و شخصی کاربر و همچنین دیگر دستگاه‌های متصل به شبکه آسیب نبینند.

    اگر شما هم از کاربران حلقه سریع اینسایدر مایکروسافت هستید و به‌روزرسانی جدید مرتبط با این قابلیت را دریافت کرده‌اید کافی است به بخش "Turn Windows features on or off" بروید و "Windows Defender Application Guard." را فعال کنید. حالا با بازکردن مایکروسافت اج شاهد یک گزینه جدید به نام "New Application Guard window." خواهید بود که مرورگر را در محیط ایزوله شده و ایمن برای شما اجرا می‌کند.

    البته این تدبیر امنیتی را پیش از این در مرورگرهای دیگر مانند کروم با نام Sandboxes هم دیده بودیم، اما مایکروسافت ادعا می‌کند که سیستم امنیتی مجازی‌سازی او به دلیل دسترسی‌ها و قدرت بیشتر، متمایز از رقیبان است. طبق ادعای مایکروسافت با اجرای Application Guard، مرورگر شما از حافظه فایل‌های شخصی، دیگر برنامه‌ها و همچنین هسته سیستم عامل مجزا شده و اجازه حمله و آسیب به آن‌ها را نمی‌دهد.

    این قابلیت جدید البته بی‌ایراد هم نیست. اجرای مایکروسافت اج درون ماشین مجازی سخت‌افزار بیشتری مصرف می‌کند و سرعت عملکردی آن را کاهش می‌دهد. علاوه بر این تمام تاریخچه و اعمالی که هنگام مرور اینترنت انجام داده‌اید بعد از بستن برنامه به شکل خودکار پاک می‌شوند تا مورد سواستفاده مخربین قرار نگیرند.  در حال حاضر این قابلیت فقط برای اعضای حلقه سریع ویندوز 10 که نسخه سازمانی یا Enterprise دارند در دسترس قرار گرفته است. هنوز مشخص نیست چه زمانی این ویژگی برای عرضه عمومی آماده بشود و این احتمال وجود دارد که آن را تا هنگام عرضه سومین به‌روزرسانی بزرگ ویندوز 10 به شکل عمومی نبینیم.

    در کنار قابلیت بالا با این به‌روزرسانی شاهد بهبودهایی هم در هماهنگی با دستیار صوتی کورتانا و همچنین بهینه‌سازی عملکرد مرورگر هنگام اجرای فایل‌های PDF هستیم. تجربه شما هنگام استفاده از مرورگر مایکروسافت اج چگونه بوده است؟

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر