مایکروسافت به دنبال آزمایش دو گوشی جدید خود است

عصر کالا- مایکروسافت به تازگی اعلام کرد که قصد دارد به توسعه دهندگان اجازه آزمایش نرم افزارهای ساخته شده برای ادو تلفن هوشمند جدید خود را بدهند.

مایکروسافت به دنبال آزمایش دو گوشی جدید خود است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۸ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۰:۰۰

     به گزارش  پایگاه خبری«عصرکالا» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، مایکروسافت چندی پیش از دستگاه‌های دارای دو نمایشگر خود رونمایی کرد؛ دو دستگاهی که مایکروسافت آن‌ها را معرفی کرد Surface Duo و Surface Neo نام دارند که گوشی Surface Duo کوچک‌تر از گوشی Surface Neo بوده و دارای سیستم عامل اندروید است؛ همچنین گوشی Surface Neo یا همراه برادر بزرگتر Surface Duo از سیستم عامل Windows 10X بهره خواهد برد. اما مایکروسافت به تازگی اعلام کرده که در حال آماده سازی مراحل لازم برای آزمایش برنامه‌های ساخته شده توسط برنامه نویسان روی دستگاه‌های خود است تا از این طریق برنامه نویسان بتوانند برنامه‌های خود روی گوشی‌‎‌های دو نمایشگری را مشاهده کنند.
    مایکروسافت به دنبال آزمایش دو گوشی جدید خود است

    مایکروسافت نرم افزار این دو دستگاه را طوری طراحی کرده است که برنامه‌ها به طور پیشفرض روی یکی از نمایشگرها اجرا خواهد شد و هنگامی که کاربر گوشی را به صورت افقی در دست بگیرد تصویر در دو نمایشگر پخش خواهد شد. اما از آنجایی که برخی از توسعه دهندگان عناوین قصد دارند در هر دو نمایشگر یک تصویر مجزا را پخش کنند، مایکروسافت قصد دارد این دو گوشی جدید را در اختیار آن‌ها گذاشته تا بتوانند نقص‌های موجود در نرم افزارشان را بر طرف کنند.

    همچنین مایکروسافت از توسعه دهندگان نرم افزارها خواسته است که به طور پیشفرض قابلیت پخش دو تصویر مجزا در گوشی‌های این شرکت را در نظر بگیرند و نرم افزار خود را طوری طراحی کنند که از هر دو نمایشگر استفاده کند، علاوه براین، نرم افزارها به گونه‌ای طراحی شوند که به صورت افقی بهترین عملکرد را داشته باشند؛ از طرفی هم نرم افزارهای این دو دستگاه باید به گونه‌ای طراحی شود که با قلم‌های لمسی نیز بازدهی بالایی داشته باشند چرا که در نمایشگرهای بزرگ، بیشتر کاربران ترجیح می‌دهند از قلم‌های لمسی استفاده کنند.

    با این حال باید تا زمان عرضه این دو گوشی توسط شرکت مایکروسافت برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره آن‌ها منتظر بمانیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر