نکته مهم رجیستری در واگذاری گوشی های دو یا چند سیمکارته

عصر کالا- علیرغم اجرای مرحله به مرحله طرح رجیستری هنوز سوالات زیادی از سوی کابران درباره رجیستر کردن گوشی‌های دو یا چند سیمکارته و انتقال مالکیت در این گوشی ها مطرح است.

نکته مهم رجیستری در واگذاری گوشی های دو یا چند سیمکارته
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، علیرغم اجرای مرحله به مرحله طرح رجیستری هنوز سوالات زیادی از سوی کابران درباره جزئیات رجیستری برای گوشی‌های دو یا چند سیمکارت و انتقال مالکیت در این گوشی ها مطرح می شود و مردم با مسایل زیادی در این باره مواجه شده اند.

    پیش تر در گزارشی به نحوه روش اصلاح و فعال‌سازی گوشی‌های چند سیم‌کارته پرداخته شده است و اکنون روش انتقال مالکیت گوشی‌های دو یا چند سیمکارته بررسی خواهد شد.

    زمانی که صاحب یک گوشی موبایل دست دوم قصد فروش آن را داشته باشد، آن گوشی نیازمند انتقال مالکیت است تا خریدار بتواند با قراردادن سیم کارت در آن، گوشی را متعلق به خود و متصل به سیم کارت خود کند و انجام این کار در خرید و فروش گوشی دست دوم الزامی است.

    اگرچه انجام این کار برای تکیمل فرایند الزامی است، اما به اشتباه مطرح شده که در صورت انجام ندادن انتقال مالکیت گوشی فعال نمی شود که این تصور اشتباه است، بلکه حتی در صورت عدم انتقال مالکیت پس از فروش، گوشی کار می‌کند و فعال است اما در سیستم رجیستری هنوز متعلق به شخص فروشنده است.

    برای انتقال مالکیت تلفن‌های همراه دو یا چند سیمکارته، تنها کافی است که مالکیت شناسه یکی از SLOTها را منتقل کرد. با انتقال مالکیت یک شناسه، مالکیت شناسه مربوط به SLOTهای دیگر نیز به صورت خودکار منتقل خواهد شد.

    برای این کار مالک گوشی قبل از انتقال مالکیت، حتما باید شناسه تمامی SLOTهای گوشی را از طریق فرآیند افزودن دستگاه وارد کارتابل خود کرده باشد. در غیر این شناسه تمامی SLOTها به صورت خودکار منتقل نمی شود.

    بنابراین هنگام خرید، خریدار باید از فروشنده بخواهد شناسه تمامی SLOTها را به کارتابل خود اضافه کند و سپس فرآیند انتقال مالکیت را انجام دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر