رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی:

کاربران درصورت نبودن کد فعال‌سازی بر روی جعبه یا کارت گارانتی از خرید گوشی خودداری کنند

عصر کالا- رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از اجرای آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) از ۳۱ فروردین خبر داد.

کاربران درصورت نبودن کد فعال‌سازی بر روی جعبه یا کارت گارانتی از خرید گوشی خودداری کنند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از روابط عمومی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیوئی، حسین فلاح جوشقانی گفت: در راستای حفظ حقوق مشترکان و جلوگیری از فروش گوشی‌های قاچاق به جای گوشی‌های قانونی به مردم، با اجرای آخرین مرحله طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت (رجیستری) تمامی نشان‌های گوشی تلفن همراه موجود در بازار از جمله سامسونگ مشمول این طرح می‌شوند.

    معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به اینکه طرح احراز اصالت تجهیزات دارای سیم‌کارت تاثیر بسزایی در کاهش گوشی‌های قاچاق و افزایش واردات قانونی گوشی و تجهیزات دارای سیم‌کارت داشته است، تصریح کرد: از زمان اجرای طرح در آذرماه سال 1396 تاکنون نشان‌های اپل، موتورولا، گوگل، بلک‌بری، ال‌جی، نوکیا و هوآوی، سونی و تکنو و شیائومی در پنج مرحله مشمول شده‌اند.

    وی درباره فرایندهایی که کاربران گوشی تلفن همراه باید از آن مطلع شوند، افزود: کاربران باید در هنگام خرید گوشی تلفن همراه، با شماره‌گیری کد دستوری #7777* شناسه بین‌المللی (IMEI) گوشی را استعلام کنند و اگر پاسخ آن مثبت بود با اطمینان از قانونی بودن گوشی، آن را خریداری کنند. همچنین کاربران در هنگام خرید گوشی علاوه بر استعلام IMEI، باید دقت کنند روی جعبه یا کارت گارانتی، کد فعال‌سازی گوشی درج شده باشد و درصورت نبودن کد فعال‌سازی از خرید گوشی خودداری کنند.

    فلاح تصریح کرد: فرایند دیگری که خریداران می‌بایست انجام دهند فعال‌سازی گوشی است، هر مشترک پس از روشن کردن گوشی با استفاده از کد فعال‌سازی درج شده روی جعبه گوشی یا کارت گارانتی از طریق کد #7777* با انتخاب گزینه دوم با عنوان "فعال‌سازی" با وارد کردن شناسهIMEI ، گوشی و شماره سیم‌کارتی که از آن روی این گوشی استفاده خواهد شد و کد فعال‌سازی، گوشی خود را فعال کند. پس از آن کاربر پیغامی را با این مضمون که در حال فعال‌سازی چه نوع گوشی با چه مشخصاتی است دریافت می‌کند که درصورت تائید کاربر گوشی در شبکه برای وی فعال می‌شود.

    وی درباره خرید گوشی‌های دست دوم اظهار کرد: یکی دیگر از فرایندهای ضروری که کاربران باید از آن اطلاع داشته باشند فرایند "انتقال مالکیت" است که این فرایند برای خرید و فروش گوشی‌های دست دوم پیش‌بینی شده و فروشنده می‌بایست از طریق #7777* گزینه انتقال مالکیت را انتخاب کرده و با وارد کردن شماره تلفن و IMEI ، مالکیت گوشی را به خریدار انتقال دهد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر