مالکان گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال غرامت می گیرند

عصر کالا- به دنبال توافق گوگل با نهادهای نظارتی در امریکا، این شرکت بین ۲۰ تا ۵۰۰ دلار به تمامی مالکان گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال غرامت پرداخت می کند.

مالکان گوشی های پیکسل و پیکسل ایکس ال غرامت می گیرند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از مهر، علت پرداخت این غرامت این است که گوگل به طور عمدی بر روی گوشی های مذکور میکروفون هایی نصب کرده که معیوب بوده و نقص فنی داشته اند.

    بر اساس اعلام گوگل افرادی که قبل از تاریخ 7 ژانویه سال 2017 دو مدل گوشی پیکسل یا پیکسل ایکس ال را خریداری کرده اند صلاحیت دریافت غرامت را دارند. افرادی که بتوانند ثابت کنند به علت مشکلات میکروفون گوشی های پیکسل دچار مشکلات جدی تری شده اند، مبلغ غرامت بیشتری دریافت می کنند. حداقل رقم غرامت پرداختی هم 20 دلار خواهد بود.

    از جمله دیگر شروط پرداخت این غرامت زندگی در داخل امریکا و عدم دریافت غرامت پس از سوم ژانویه سال 2017 می باشد. همچنین هیچ غرامتی به کارکنان گوگل، اعضای خانواده آنها یا وکلای درگیر در این پرونده پرداخت نمی شود. مرحله بعد مراجعه به وب سایت در نظر گرفته شده بدین منظور در ثبت شکایت است.

    بر اساس برآوردهای خود گوگل این شرکت باید از این بابت 7.25 میلیون دلار غرامت پرداخت کند و تعداد غرامت گیرندگان احتمالا از 150 هزار نفر فراتر می رود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر