چه کسانی امروز با آیفون خود خداحافظی می‌کنند؟

عصر کالا- آن دسته از دارندگان گوشیها و تبلتهای اپل که ۱۴ آذر اقدام به خرید محصول خود کردند و تا امروز نسبت به ثبت شناسه آن هیچ اقدامی نکردند، از امروز با دستگاه خود خداحافظی کنند.

چه کسانی امروز با آیفون خود خداحافظی می‌کنند؟
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، فاز دوم طرح ثبت گوشی تلفن همراه موسوم به رجیستری از تاریخ 14 آذر ماه سال جاری با اعمال بر محصولات اپل آغاز شد و در واقع محصولات گوشی و تبلت اپل اولین برندی بودند که مورد اعمال سیاستهای نظارتی و برخورد رجیستری قرار گرفتند.

    بنابراین از تاریخ مذکور تنها گوشیهایی از این برند در کشور فعال می‌شدند که از مبادی رسمی و قانونی وارد کشور شده باشند؛ در غیر این صورت صرفا برای 30 روز امکان فعال شدن آنها در کشور وجود دارد و اگر دارندگان آنها اقدام به ثبت شناسه گوشی خود در سامانه گمرک نکنند، امکان خدمات‌گیری آنها از اپراتورهای تلفن همراه کان‌لم‌یکن خواهد شد.

    براساس اطلاع‌رسانیهای دست‌اندرکاران اجرای این طرح ملی، نخستین گروه از خریداران محصولات اپل که بعد از تاریخ 14 آذر ماه اقدام به خرید گوشیهای این برند کردند و شناسه آنها در سامانه رجیستری ثبت نشده است، از امروز خدمات‌دهی به آنها قطع می‌شود و دیگر امکان استفاده از محصولاتشان را ندارند.

    با توجه به اینکه از طرق مختلف (پیامک و تولیدات رسانه‌ای) هشدارهای لازم به دارندگان این دست محصولات اپل داده شده بود که تا امروز اقدام به ثبت شناسه گوشیهای خود کنند در غیر این صورت محصول آنها قاچاق به حساب خواهد آمد، جای اعتراض و خرده‌گیری باقی نمی‌ماند.

    لذا آن دسته از دارندگان گوشیهای آیفون و تبلتهای آی‌پد که هشدارهای مذکور را جدی نگرفتند از امروز باید با محصول خود خداحافظی کنند زیرا امکان سرویس‌دهی از سوی اپراتورهای تلفن همراه به آنها وجود ندارد؛ مگر اینکه مجددا زمان در نظر گرفته شده برای ثبت شناسه محصولات دیجیتال سیم‌کارت‌خور از سوی دست‌اندرکاران اجرای این طرح تمدید شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر