ثبت برخط اطلاعات تلفن همراه مسافری

آیفون در صدر تلفن‌های همراه قاچاق

عصر کالا- مدیر روابط عمومی انجمن واردکنندگان موبایل ثبت برخط اطلاعات گوشی مسافری به منظور رعایت پروتکل‌های بهداشتی خواند و گفت: عمده قاچاق تلفن همراه مربوط به تلفن آیفون است که در صورت تخصیص ارز و واردات از سوی شرکت‌های واردکننده رسمی، قیمت آن رقابتی خواهد شد.

ثبت برخط اطلاعات تلفن همراه مسافری
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از میزان، رضا عالیان با اشاره به طرح جدید گمرک برای رجیستری تلفن همراه اظهار کرد: در گذشته رجیستری تلفن همراه به صورت غیر حضوری و از طریق ورود اطلاعات مسافران در سایت «ای پی ال» انجام می گرفت، پس از 12 مهر  و بر مبنای مصوبه جدید قرار بر حضور  فیزیکی فرد در مبادی گمرک شد، به این معنی که پیش از خروج مسافر از گیت اطلاعات تلفن همراه وارد می‌شد و فرآیند برایرجیستری انجام می‌شد.

    مدیر روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان تلفن همراه تصریح کرد: اجرای قانون جدید باعث مشکلات فراوانی در خصوص طرح فاصله‌گذاری اجتماعی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی شد، برای حل این مشکل و جلوگیری از تشکیل صف‌های طولانی  این کمیسیون تصمیم گرفت، ثبت مشخصات تلفن همراه را به صورت برخط انجام دهد، به این صورت که برگه‌های اظهار در زمان پرواز به مسافران داده می‌شود و پرسنل گمرک با دستگاه‌های خود ضمن برداشتن کد شناسه و شماره گذرنامه اقدام لازم را به صورت برخط انجام خواهند داد.

    وی افزود: اجرای این طرح  بر مبنای دریافت اطلاعات مسافری پیش از خروج از فرودگاه، میزان قاچاق را تا حد زیادی کاهش داد، اما  مدل غیرحضوری در بسیاری از کشور‌های دیگر اجرا می‌شود.

    به گفته وی، پیش از وضع قوانین جدید عده‌ای سودجو با واردات تلفن همراه از مبادی غیر رسمی اقدام به جمع‌آوری اطلاعات مسافرین از طریق آژانس هواپیمایی می‌کردند و از این طریق  تلفن های همراه قاچاق را رجیستری می‌کردند.

    عالیان بیان کرد: عمده قاچاق تلفن همراه مربوط به تلفن  آیفون است که در صورت تخصیص ارز و واردات از سوی شرکت‌های واردکننده رسمی، قیمت آن رقابتی خواهد شد و دیگر قاچاق آن توجیه اقتصادی نخواهد داشت.

    مدیر روابط عمومی اتحادیه واردکنندگان تلفن همراه تصریح کرد: از مرداد  99 نزدیک به 100 روز تخصیص ارز به شرکت‌های واردکننده موبایل صورت نگرفت، در این شرایط شرکت‌های نمی‌توانستند نسبت به واردات  کالا از هر نوع برندی اقدام کنند، با تخصیص ارز در دو هفته گذشته روند واردات  و ثبت سفارش تلفن همراه تسریع شد.

    وی افزود: واردات آیفون منع قانونی ندارد و عدم تخصیص ارز مانع  واردات تلفن همراه شده بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر