رجیستری گوشی تلفن تنها با «افزودن دستگاه»

عصر کالا- یکی از مراحل در نظر گرفته شده طی پروسه رجیستری گوشیهای تلفن همراه «افزودن دستگاه» است که امکان اضافه کردن شناسه گوشی را به افرادی که تلفنشان سابقه فعالیت داشته است، می‌دهد.

رجیستری گوشی تلفن تنها با «افزودن دستگاه»
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم، شروع اجرای طرح رجیستری گوشیهای تلفن همراه مصادف با راه‌اندازی سامانه‌ای برای طی کردن مراحل ثبت شناسه دستگاه‌های الکترونیکی سیم‌کارت‌خور بود؛ در سامانه‌ای که کد دستوری *7777# برای آن در نظر گرفته شده است، کاربران با گزینه‌های مختلفی نظیر استعلام و انتقال مالکیت مواجه می‌شوند که در گزارشهای متعدد به تشریح کارکرد آنها پرداختیم.
    یکی دیگر از گزینه‌های جای داده شده در این لیست «افزودن دستگاه» است.
    صاحبان گوشیهایی که در دوره رویت سابقه‌ای از فعالیت آنها در شبکه وجود داشته است، بایستی شناسه تلفن همراه خود را وارد کارتابل خود در سامانه همتا کنند.
    به عبارت دیگر این افراد بایستی تلفنهای همراه تحت مالکیت سیم‌کارت خود را به سامانه همتا اظهار کنند در غیراین صورت امکان انجام هیچگونه فرآیندی اعم از انتقال مالکیت، ثبت شناسه گوشی تعمیراتی و . . . را نخواهند داشت.
    تنها در صورتیکه در دوره رویت سابقه‌ای از فعالیت یک تلفن همراه با یک شماره سیم‌کارت وجود داشته باشد، امکان اضافه کردن شناسه آن تلفن همراه به کارتابل وجود دارد درغیراین صورت امکان اضافه کردن شناسه تلفن همراه به کارتابل وجود نخواهد داشت.
    باید دقت داشت در صورتیکه تلفن همراه دارای دو اسلات باشد، باید شناسه هر دو دستگاه با هم و بطور همزمان افزوده شود.
    اگر گوشی شما دارای دو اسلات باشد اما تنها یک شناسه را وارد کنید، با پیام «تعداد شناسه‌ها IMEI با دستگاه انطباق ندارد» روبرو می‌شوید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر