آیا گوشی‌ خارجی که با پست وارد شده، نیاز به پرداخت عوارض گمرکی دارد

عصر کالا- یکی از سوال‌های خاص کاربران در طرح رجیستری مربوط به گوشی‌هایی است که از خارج خریداری و با پست وارد کشور می‌شود. به دلیل مسیر ورود، عوارض گمرکی این گوشی‌ها متفاوت است.

آیا گوشی‌ خارجی که با پست وارد شده، نیاز به پرداخت عوارض گمرکی دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از فارس، پس از اجرای طرح رجیستری به تدریج با درگیری تعداد بیشتری از مردم با این طرح، سوالات مختلفی برای مردم پیش می‌آید.

    یکی از سوال های خاص و شاید کمتر پرسیده شده کاربران در طرح رجیستری مربوط به گوشی‌هایی که از طریق پست ارسال و وارد کشور می‌شوند. گویا به دلیل مسیر ورود متفاوت عوارض گمرکی این گوشی ها با دیگر گوشی‌ها متفاوت است.

    برای مثال یک کاربر سوال کرده که یک گوشی از خارج کشور خریداری کرده و از طریق پست به دستش رسیده است که در این حالت عوارض را پرداخت کرده است. رجیستری این گوشی که با پست وارد شده، چه تفاوتی با گوشی که به صوت کالای مسافری وارد شده دارد؟ آیا این گوشی نیاز به پرداخت دوباره حق گمرکی در سایت گمرک دارد؟

    پیگیری فارس از این موضوع از کمیته اجرای رجیستری به این جواب رسید که: «گوشی‌هایی که از طریق پستی وارد کشور می‌شوند، توسط شرکت پست عوارض آنها پرداخت می‌شود و سپس از مصرف‌کننده این مبلغ دریافت می‌شود. بنابراین نیازی به پرداخت دیگری نیست.

    این دسته از مصرف‌کنندگان پس از دریافت گوشی باید به سایت همتا مراجعه کنند و پس از ورود به کارتابل از طریق شماره تلفن همراه، منوی «ثبت اطلاعات مسافری» را انتخاب کرده، در قسمت نوع واردات، گزینه «از طریق پست» را انتخاب کنند و سایر اطلاعات مورد نیاز را تکمیل کنند. تایید نهایی گوشی‌های پستی در سامانه همتا منوط به ارسال اطلاعات این گوشی‌ها از جانب گمرک است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر