حفاظت از رمزهای عبور را جدی بگیرید

عصر کالا- کارشناسان همواره تاکید دارند که کاربران در انتخاب رمزهای عبور لوازم الکترونیکی خود دقت لازم را داشته باشند و از انتخاب رمزهای عبور ساده خودداری کنند چراکه امکان به دست آوردن رمز توسط هکرها وجود دارد.

حفاظت از رمزهای عبور را جدی بگیرید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از به نقل از ایسنا، کاربران فضای سایبر روزانه با رمزهای عبور مختلفی سرو کار دارند که این رمزها شامل رمز عبور کارت‌های بانکی، تلفن همراه، ایمیل‌، حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی و سایر رمزهای دیگر است که در صورت عدم توجه کاربر به نکات امنیتی می‌تواند برای وی دردسرساز شود.
    شواهد نشان می‌دهد اکثر افراد برای اینکه بتوانند رمزهای عبور را راحت‌تر به خاطر بسپارند، از اطلاعات شخصی خود نظیر تاریخ تولد، شماره تلفن همراه و ... استفاده می‌کنند که انتخاب این‌گونه رمزهای ساده به راحتی توسط هکرها با کرک کردن رمز مورد هدف قرار می‌گیرد.
    کاربران برای بالا بردن امنیت رمزهای عبور  هنگام تعریف کردن رمز، می‌توانند با استفاده از حروف بزرگ و کوچک و ترکیب آنان با یکدیگر و همچنین استفاده از حروف ویژه مانند (آندرلاین، اسپیس، شارپ و ...) ضریب مقاومت رمزهای عبور را در مقابل حملات از نوع "دیکشنری" تا اندازه زیادی افزایش دهند.
    انتخاب رمز عبور ساده و اعتماد به نزدیکان بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، در یکی از پرونده‌های سال 96 منجر به خالی شدن حساب بانکی مدیر عامل شرکت خصوصی به مبلغ 1میلیارد و 500 میلیون ریال شده بود. افراد به این نکته توجه داشته باشند که سهل انگاری در نگهداری رمز دستگاه‌های الکترونیکی نظیر رایانه و تلفن همراه با توجه به شخصی بودن این وسایل می‌تواند چه صدمات جبران ناپذیری مانند سرقت اطلاعات شخصی و حتی هتک حیثیت به افراد وارد کند.
    کارشناسان به کاربران توصیه دارند که برای بالا بردن امنیت خود از دادن رمز عبور خود به سایر افراد جداً اجتناب کنند. از نوشتن رمز عبور بر روی کاغذ و گذاشتن آن بر روی میز محل کار، نزدیک کامپیوتر و یا چسباندن آن بر روی کامپیوتر، جداً خودداری کنند. تعداد زیادی از برنامه‌ها امکان به خاطر سپردن رمزهای عبور را ارائه می‌کنند، زمانی که سیستم را ترک می‌کنید این قابلیت را غیر فعال کنید.
    یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش امنیت حساب‌های کاربری متعدد در فضای مجازی انتخاب یک گذرواژه و رمز عبور ایمن است که تا حد زیادی راه را برای نفوذ هکرها دشوار می کند. متخصصان امنیت سایبری به کاربران پیشنهاد می‌کنند که از کلمات قابل حدس زدن همچون نام، نام خانوادگی، سال و تاریخ تولد، نام همسر و غیره اکیدا خودداری کنند و در صورتی که می‌خواهند از این کلمات، عبارات و اعداد استفاده کنند، باید در میان آن از حروف اختصاری و نشانه‌گذاری استفاده کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر