گوگل کروم فاش شدن رمز کاربر را هشدار می دهد

عصر کالا- به تازگی ابزار تازه ای در بخش افزودنی های مرورگر کروم اضافه شده که به کاربر اطلاع می دهد پسورد او فاش شده است.

گوگل کروم فاش شدن رمز کاربر را هشدار می دهد
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل  از مهر، به تازگی گوگل ابزار تازه ای به مرورگر کروم اضافه کرده که به طور رایگان به کاربر اطلاع می دهد پسورد او فاش شده است یا خیر.
    شرکت نرم افزار خدمات ابرحسابرسی Okta این افزودنی به نام  PassProtect را ساخته که می تواند دزدیده شدن پسورد کاربران را در یک حمله سایبری اطلاع دهد.
    این ابزار اکنون برای مرورگر گوگل کروم فعال است اما تهیه کنندگان آن امیدوارند به زودی آن را برای مرورگر فایرفاکس و همچنین نسخه اپلیکیشن موبایل آن نیز ارائه کنند. 
    کاربر پس از دانلود این افزودنی باید وارد وب سایت آن شده و پسورد رمز خود را تایپ کند. در این زمان پنجره ای ظاهر می شود و اگر پسورد او به سرقت رفته باشد، به او اطلاع می دهد.
    در حقیقت این ابزار به کاربر اطلاع می دهد که پسورد او در اطلاعات فاش شده وجود دارد یا خیر. علاوه برآن Okta کد منبع  را برای برنامه نویسان منتشر کرده تا بتوان این ابزار را روی هر وب سایتی نصب کرد. ابزار مذکور نام کاربری را کنترل نمی کند اما  احتمالا این گزینه در آینده فعال شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر