قیمت گوشی بعدی گوگل مشخص شد

عصر کالا- معرفی رسمی جدیدترین گوشی‏های گوگل یعنی Pixel و Pixel XL، که پیش از این قرار بود با نام‏های Nexus Sailfish و Nexus Marlin معرفی شوند، هر روز نزدیک و نزدیک‏تر می‏شود.

قیمت گوشی بعدی گوگل مشخص شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از دنیای اقتصاد، آن طور که شایعات خبر می‏دهند، کمتر از یک ماه تا مرگ برند نکسوس باقی مانده است و پس از آن «پیکسل» جایگزین نام نکسوس خواهد شد و تا این مدت زمان تمام شود، ما هر روز خبرهای هیجان‏انگیز جدیدی درباره این گوشی‏ها دریافت می‏کنیم. درست همین چند وقت پیش بود که دریافتیم پیکسل‏های جدید اولین گوشی‏هایی خواهند بود که با پردازنده اسنپدراگون 821 عرضه می‏شوند. حال روز گذشته خبری درباره قیمت نسخه بزرگ‌تر پیکسل‏های جدید گوگل، یعنی Pixel XL، شنیده شد.

     David Ruddock، که یکی از نویسندگان سایت اندرویدپلیس هم هست، اعلام کرده گوشی گوگل پیکسل ایکس‏ال با قیمت 649 دلار عرضه خواهد شد، ولی هنوز مشخص نیست این قیمت برای مدل 32 گیگابایتی این گوشی است یا 128 گیگابایتی. همچنین به گفته او، گوگل گزینه‏های اقتصادی برای خرید این گوشی را هم در نظر دارد، اما هنوز اطلاعات چندانی درباره این مورد نداریم. همچنین هنوز خبری از قیمت Pixel نیست، اما قاعدتا با توجه به اینکه پیکسل از برادرش کوچک‌تر است، از نظر قیمتی نیز طبیعی است ارزان‏تر از Pixel XL باشد. آن طور که David Ruddock در ادامه توییت‏های خود افزوده است، احتمالا این قیمت مربوط به نسخه 32 گیگابایتی است. در پیکسل‏های جدید، برخلاف نکسوس 6پی، شاهد حافظه 64 گیگابایتی نخواهیم بود و این گوشی‏ها در حافظه‏های 32 و 128 گیگابایتی عرضه خواهند شد.

    همچنین با این قیمت‏ها دیگر باید با قیمت‏های ارزان گوشی‏های گوگل خداحافظی کنیم و به نظر می‏رسد گوگل آماده شده تا با عرضه گوشی‏هایی بسیار خوب مستقیما به رقابت با شرکت‌هایی همچون سامسونگ و اپل برود. علاوه‌بر اینها Pixel و Pixel XL از پشتیبانی مخصوص گوگل برخوردارند و به‏روزرسانی‏های نرم‏افزاری سریع با جدیدترین ویژگی‏های اندروید در ابتدا برای این دو گوشی عرضه می‏شود. نکته جالب در مورد سازنده این گوشی‏ها یعنی اچ‏تی‏سی است. آن طور که مشخص شده، نامی از HTC روی بدنه پیکسل‏ها حک نمی‏شود. درواقع اچ‏تی‏سی صرفا به گوگل در ساخت این گوشی کمک کرده و سازنده اصلی آنها نیست، بلکه خود گوگل مستقیما در طراحی سخت‏افزار و نرم‏افزار پیکسل‏ها نقش داشته است. از همین رو، شعار اصلی بازاریابی تلفن‏های پیکسل «ساخت گوگل» است و نامی از شرکت تایوانی اچ‏تی‏سی به میان نمی‏آید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر