انتشار جزئیات عملکرد ساعت ردیاب سلامت گوگل

عصر کالا- گوگل اعلام کرد که از ساعت تحقیقاتی خود برای استفاده در مطالعات پزشکی استفاده خواهد کرد.

انتشار جزئیات عملکرد ساعت ردیاب سلامت گوگل
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۶ فروردين ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از ایسنا ، پیش از این کمپانی آلفابت که شرکت مادر گوگل محسوب می‌شود، یک ساعت مچی تحقیقاتی تولید کرده بود که جزئیاتی از اهداف آن منتشر نشده بود.

    این ساعت نه از سیستم عامل اندروید پشیبانی می‌کند و نه هشداری به گوشی هوشمند ارسال می‌کند، بلکه به تنهایی اطلاعات مربوط به سلامت فرد را جمع‌آوری می‌کند.

    این اطلاعات شامل وضعیت ضربان قلب، فعالیت‌های الکترودرمانی پوست که مربوط به رسانایی پوست می‌شود و تحرکات بدن است.

    قابلیت دیگر این ساعت، ثبت یک داده موسوم به ECG است که فعالیت‌های الکتریکی قلب را رصد کرده و می‌تواند بروز مشکلات قلبی و عروقی را پیش‌بینی کند.

    اطلاعاتی که این ساعت به کاربر می‌دهد دقیقا مانند بقیه ساعت‌هاست و تمام این عملیات‌ها با استفاده از پردازنده قدرتمند در پس‌زمینه انجام می‌شود و می‌تواند با یک بار شارژ تا یک هفته کار کند.

    این ساعت در سازمان وریلای که پیش از این بخشی از گوگل بود تولید شده است.

    در اطلاعیه این سازمان آمده است: ما نیاز به محصولی داریم که با محصولات موجود در بازار متفاوت باشد و به جای دادن آمارهای مختلف بتواند اطلاعات مفید پزشکی را ذخیره کند تا از آنها بتوان در تحقیقات پزشکی استفاده کرد.

    از این محصول در ابتدا در تحقیقات دانشکده علوم پزشکی دانشگاه رادبود هلند در زمینه پارکینسون استفاده خواهد شد.

    اطلاعاتی که از این تحقیقات و دیگر تحقیقاتی که با استفاده از این محصول به دست می‌آید می‌تواند طی پنج سال پایه یک پایگاه اطلاعاتی قدرتمند را با بیش از 10هزار عضو به وجود آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر