تلاش گوگل برای ابداع فناوری بی‌سیم جدید

عصر کالا- گوگل با همکاری شرکت دیگری به نام NASCAR در حال تست فناوری بی سیم تازه و پرسرعتی در طیف فرکانسی ۳.۶ گیگاهرتز است .

تلاش گوگل برای ابداع فناوری بی‌سیم جدید
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۰ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۵:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل  از خبرگزاری فارس ، گوگل برای آزمایش این فناوری بی سیم تازه مجوزهای لازم را از کمیسیون فدرال ارتباطات آمریکا دریافت کرده و ایستگاه های زمینی را نیز به همین منظور برپا کرده است.

    قرار است بعد از اتمام نصب تجهیزات آزمایش های مربوطه در چهار سایت در ایالات تنسی، میشیگان، کارولینای جنوبی و ویرجینیا صورت بگیرد.

    هنوز جزییات چندانی در مورد فناوری یاد شده افشا نشده و تنها مشخص شده که طیف فرکانسی مورد استفاده گوگل بین 3400 مگاهرتز و 3600 مگاهرتز خواهد بود. استفاده از این فرکانس ها باعث سازگاری فناوری جدید با شبکه های نسل چهارم تلفن همراه خواهد شد.

    هنوز مشخص نیست با استفاده از این فناوری کاربران با چه سرعتی به اینترنت بی سیم و دیگر خدمات دیجیتال دسترسی می یابند، اما گفته می شود از این طریق مشاهده ویدئوهای 360 درجه به طور زنده در حین حرکت با خودرو با سرعت 290 کیلومتر در ساعت ممکن خواهد بود.

    گوگل در عین حال در تلاش برای تولید خودروهای خودران نیز هست و می توان حدس زد که فناوری یاد شده برای سرگرم کردن سرنشینان این خودروها که نیازی به رانندگی ندارند هم به کار گرفته خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر