با تمامی قابلیت‌های جدید Google Photos آشنا شوید

عصر کالا- گوگل در جریان کنفرانس Google I/O ۲۰۱۷ از قابلیت‌های جدید سرویس مدیریت و اشتراک تصاویر Google Photos رونمایی کرد.

با تمامی قابلیت‌های جدید Google Photos آشنا شوید
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۳:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از زومیت ؛ ساعاتی پیش در جریان کنفرانس سالانه‌ی Google I/O با محوریت توسعه‌دهندگان، گوگل بخش زیادی از زمان خود را به معرفی قابلیت‌های جدید اپلیکیشن مشهور مدیریت تصاویر Google Photos اختصاص داد. بنا به اعلام گوگل، سرویس Google Photos در حال حاضر بیش از 500 میلیون کاربر فعال ماهانه دارد و روز به روز بر این تعداد افزوده می‌شود.

    اولین قابلیت جدید فوتوز که گوگل به معرفی آن پرداخت، Suggested Sharing است که با بررسی حالات چهره، به کاربر پیشنهاد می‌دهد که کدام تصاویر بهتر است برای خانواده یا دوستان فرستاده شوند. این ویژگی بسیار شبیه به قابلیتی مشابه در اپلیکیشن اشتراک تصویر فیسبوک با نام Facebook Moments است.

    اپلیکیشن گوگل فوتوز با آنالیز تصاویر متوجه می‌شود که کدام‌یک از افراد لیست مخاطبان تلفن در تصویر حضور دارند و به شما پیشنهاد خواهد داد که عکس مربوطه را با آن‌ها به اشتراک بگذارید. کارکرد این ویژگی به این صورت است که درست پس از ثبت عکس، نوتیفیکیشنی با این مضمون که «آیا قصد اشتراک‌گذاری تصویر با افراد حاضر در آن را دارید» به نمایش درمی‌آید. سپس با فشردن تنها یک دکمه، تصاویر به‌صورت اتوماتیک با تمام کسانی که در آن حضور داشته‌اند به اشتراک گذاشته می‌شود. گوگل فوتوز حتی برای کسانی که این اپلیکیشن را ندارند، از طریق SMS نوتیفیکیشن می‌فرستد.

    ویژگی دیگر Shared Libraries نام دارد. این ویژگی به کاربر اجازه خواهد داد به‌صورت خودکار «تمام» یا «بخش خاصی» از تصاویر را با کاربری خاص (برای مثال یکی از اعضای خانواده یا همسر) به اشتراک بگذارد. برای مثال از طریق تنظیمات اپلیکیشن می‌توانید تمامی تصاویر را به جز آن دسته که فرد خاصی در آن حضور دارد، برای صمیمی‌ترین دوست خود به‌صورت خودکار به اشتراک بگذارید. یا برای مثال می‌توانید تمامی عکس‌هایی را که فرزندان‌تان در آن‌ها حضور دارند، به‌صورت خودکار در اختیار والدینتان قرار دهید. در آن سوی ماجرا، فردی که تصاویر با او به اشتراک گذاشته شده است نیز می‌تواند با تنظیم ذخیره‌ی خودکار این تصاویر روی دستگاه، درست مانند تصاویر دوربین تلفن همراه خود به آن‌ها دسترسی داشته باشد.

    گوگل همچنین از قابلیت چاپ تصاویر در قالب آلبوم رونمایی کرد. با بروزرسانی بعدی گوگل فوتوز، این اپلیکیشن قادر خواهد بود بهترین تصاویر کاربران را تشخیص بدهد و پیشنهاد چاپ فیزیکی آن‌ها را در قالب یک آلبوم تصاویر ارائه کند. هوش مصنوعی گوگل حتی به‌صورت مناسبتی (برای مثال پس از مراسم ازدواج یا بازگشت از مسافرت) پیشنهاد چاپ آلبوم مرتبط را می‌دهد.

    آلبوم‌های گوگل در دو نسخه‌ی 7 اینچی سافت‌کاور (جلد کاغذی) و 9 اینچی هاردکاور (جلد مقوایی) با تعداد 40 عکس عرضه خواهد شد و قیمت آن‌ها به ترتیب 9 و 19 دلار خواهد بود. قیمت سرویس مشابه چاپ تصاویر اپل 10 دلار برای آلبوم سافت‌کاور 6 در 8 اینچ 20 صفحه‌ای و 50 دلار برای آلبوم هاردکاور 13 در 10 اینچ 20 صفحه‌ای است.

    در نهایت گوگل اعلام کرد که گوگل لنز (سیستم یادگیری ماشینی این شرکت که می‌تواند تشخیص بدهد دوربین اسمارت‌فون چه می‌بیند) در اپلیکیشن گوگل فوتوز ادغام خواهد شد. گوگل لنز در ترکیب با دستیار هوشمند گوگل، قابلیت‌های بسیار جالبی با خود به گوگل فوتوز خواهد آورد. برای مثال، می‌توانید درباره‌ی عکس‌هایی که تابه‌حال گرفته‌اید از تلفن هوشمند خود بپرسید، یا با کلیک روی شماره تلفن‌های موجود در تصاویر و اسکرین‌شات‌ها، با آن‌ها تماس بگیرید.

    قابلیت‌های به‌اشتراک‌گذاری جدید گوگل فوتوز تا یک هفته‌ی دیگر از طریق بروزرسانی برای کاربران اندروید، iOS و وب در دسترس قرار خواهد گرفت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر