چگونه تصاویر را با دوربین گوگل ترجمه کنیم؟

عصر کالا- اگر شما نیز جزو آن دسته از کاربرانی هستید که سر و کار زیادی با ترجمه زبان‌های مختلف دارید، می‌توانید از اپلیکیشن ترجمه گوگل (google translate) بهره‌مند شوید.

چگونه تصاویر را با دوربین گوگل ترجمه کنیم؟
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۹ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, اپلیکیشن ترجمه گوگل یا گوگل ترنسلیت که از هر دو سیستم عامل اندروید و iOS پشتیبانی می‌کند، به کاربران این امکان را می‌دهد تا علاوه بر جاگذاری کردن متون و دریافت ترجمه و معادل‌های آن به زبان‌های موردنظر، از تصاویر و عکس‌هایی که دارای نوشته هستند نیز ترجمه بگیرید.

    در واقع، اپلیکیشن ترجمه گوگل با بهره‌مندی از هوش مصنوعی فوق پیشرفته، متون و نوشته‌های عکس‌های موردنظر کاربران را تشخیص داده و آن‌ها را به زبان مدنظر آن‌ها تبدیل می کند.

    بدین ترتیب، کاربران باید وارد اپلیکیشن گوگل ترنسیلت شوند و در قسمت چپ صفحه اصلی، زبان متن داخل عکس (بعنوان مثال انگلیسی) را انتخاب کنند، سپس در قسمت راست صفحه زبان موردنظر (بعنوان مثال زبان فارسی) خود را وارد کنند. در این هنگام، برروی علامت دوربین کلیک کرده تا با گرفتن عکس از تصویر موردنظر و گذاشتن انگشت خود بر روی نوشته آن، از این اپلیکیشن بخواهید تا نوشته آن را برایتان تبدیل و ترجمه کند. کاربران در صورتی که زبان‌های موردنظر خود را در فهرست پیش فرض گوگل ترنسلیت مشاهده نکردند، می توانند آن را دانلود کرده و سپس انتخاب و استفاده کنند.

    این قابلیت برای آن دسته از افرادی که به جهانگردی، سفر به نقاط مختلف جهان و کار با افراد و متون خارجی مشغول هستند، می تواند بسیار مفید و کاربردی باشد چراکه قادر خواهند بود بدون داشتن دانش زبان موردنظر ، به کار و فعالیت‌های ضروری خود بپردازند و از پس مکالمات روزمره خود برآیند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر