تجهیز صفحه‌ کلید گوگل به حالت صرفه‌جویی باتری

عصر کالا- نرم‌افزار صفحه کلید گوگل که با عنوان Gboard معرفی شده از زمان عرضه به بازار، ماهانه به‌روزرسانی شده است. گوگل همانند بسیاری دیگر از توسعه‌دهندگان، در حال تست ویژگی و قابلیت‌هایی است تا بتواند عملکرد صفحه کلیدش را ارتقاء دهد.

تجهیز صفحه‌ کلید گوگل به حالت صرفه‌جویی باتری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از ایسنا, یکی از قابلیت‌هایی که در آخرین نسخه‌ی Gboard می‌توان به آن دسترسی داشت، حالت Battery Saver یا صرفه‌جویی باتری است. با فعال‌سازی این حالت، زمان استفاده از صفحه‌کلید با تغییر به حالت تم تاریک، میزان مصرف باتری کمتر خواهد شد. همچنین در این حالت قابلیت‌های دیگری که مصرف باتری زیادی دارند، هم غیرفعال می‌شوند. بنابر گفته گوگل، حالت حفظ باتری در Gboard به صورت دستی فعال شده وکاربر می‌تواند هر لحظه که بخواهد آن را غیرفعال کند.

    همچنین، یکی دیگر از پیشرفت‌هایی که احتمالا به برنامه افزوده می‌شود، هشدار درباره کمبود فضای ذخیره‌سازی در موبایل افراد است. بر اساس اطلاعات سایت پلیس فتا، علاوه بر این، در آینده این برنامه به یک ابزاری به نام  OCR مجهز خواهد شد که توسط آن می‌توان، با گرفتن دوربین به سمت یک نوشته چاپی بلافاصله آن را به یک متن قابل ویرایش تبدیل کرد. این قابلیت می‌تواند زحمت تایپ را به میزان زیادی کاهش دهد.

    در نهایت گزینه‌ای هم برای افزودن استیکر به قسمت علاقه‌مندی‌ها خواهید داشت که این امر می‌تواند خبر خوبی برای طرفداران استیکرها باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر