گوگل هوم، سرآشپز سخنگوی شما در خانه

عصر کالا- شرکت گوگل روی دستیار خانگی و اسپیکر هوشمند خود موسوم به گوگل هوم سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده و به طور مرتب ویژگی‌های مختلفی را به این گجت هوشمند اضافه می‌کند.

گوگل هوم، سرآشپز سخنگوی شما در خانه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرکالا» به نقل از وب سایت شبکه: شرکت گوگل روی دستیار خانگی و اسپیکر هوشمند خود موسوم به گوگل هوم سرمایه‌گذاری گسترده‌ای انجام داده و به طور مرتب ویژگی‌های مختلفی را به این گجت هوشمند اضافه می‌کند. پس از آن‌که ویژگی‌های چند کاربری، پیدا کردن بلیط‌های هوایی ارزان قیمت و کنترل ابزارهای هوشمند به این اسپیکر هوشمند افزوده شد، اکنون گوگل ویژگی طبخ ساده‌تر و خوشمزه‌تر غذاها را به این دستیار هوشمند خود افزوده است.


    واتسون آی‌بی‌ام در بسیاری از زمینه‌ها الهام‌بخش شرکت‌های بزرگ و کوچک دنیای فناوری بوده است. سامانه هوشمند قدرتمندی که برای اولین بار موفق شد به سرآشپزها کمک کند بهترین ترکیبات غذایی را مورد استفاده قرار دهند. به مرور زمان گجت‌های متنوعی با تکیه بر هوش مصنوعی ساخته شدند که به مردم در طبخ غذاها کمک می‌کردند. گوگل هوم اکنون این توانایی را دارد تا دستورالعمل آماده‌سازی غذاها را برای شما خوانده و به شما اعلام دارد برای آماده‌سازی یک غذای خوشمزه، یک دسر دلچسب یا یک غذای مبتکرانه دقیقا بر مبنای چه الگویی باید رفتار کنید.


    درست کردن غذا در بعضی مواقع به جای آن‌که اوقات خوشی را به همراه آورد، ممکن است ملالت‌آور باشد. به ویژه آن‌که در سر یک کم توجهی ممکن است غذا کاملا بسوزد! در اکثر مواقع مردم بر مبنای دستورالعملی که از تلویزیون پخش می‌شود، مواد لازم برای آماده‌سازی یک غذا را تهیه کرده و مطابق با چهارچوب ارائه شده شروع به درست کردن غذا می‌کنند. اما اگر این مکانیزم کمی تغییر کند و در حین گوش دادن به دستور تهیه غذا به موسیقی آرامش‌بخشی نیز گوش فرا دهید خروجی کار بهتر نمی‌شود؟

    دستیار هوشمند گوگل اکنون این توانایی را دارد تا به شما در این زمینه کمک کند. هر زمان کاربران به گوگل اعلام دارند، Ok Google, start cooking، گوگل هوم دستور آماده‌سازی یک غذا را برای مخاطب می‌خواند. کاربران همچنین این توانایی را دارند تا دستور طبخ غذای مورنظر خود را انتخاب کرده و در ادامه گزینه Send to Google Home را انتخاب کنند. در ادامه با گفتن Ok Google, start cooking از این دستیار هوشمند درخواست کنند تا در آماده‌سازی غذا به آن‌ها کمک کند. گوگل گفته است: «گوگل هوم این توانایی را دارند تا 5 میلیون دستور آماده‌سازی غذا را برای مخاطب بخواند. از شاهکارهای به کار رفته در این زمینه می‌توانیم به دستورالعمل آماده‌سازی نان موزی یا طبخ مرغ به شیوه‌ای جدید اشاره کنیم. در این رابطه جا دارد از بن اپتیت، نیویورک تایمز، Food Network، شرکت‌ها و افرادی که در این زمینه به ما کمک کردند تشکر کنیم.»


    گوگل هوم در چهار مرحله به کاربران کمک می‌کند غذای موردنظر خود را آماده کنند. گوگل در وبلاگ خود نوشته است هر زمان احساس کردید مرحله‌ای را انجام نداده‌اید یا به تکرار نیاز دارید، کافی است از عبارت Ok Google, repeat یا Ok ,google start recipe استفاده کنید تا مرحله موردنظر تکرار شود.  این ویژگی قرار است در به‌روزرسانی بعدی در اختیار کاربران قرار گیرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر