ابتکار گوگل برای وب‌سایت‌های مخرب

عصر کالا- گوگل ابتکاری برای هشدار درباره وب‌سایت‌هایی که به صورت ممتد برای کاربران مزاحمت ایجاد می‌کنند، اندیشیده تا شکاف حفاظتی سایت‌های مخرب را در زمانی که این سایت‌ها برای مدتی کوتاه اعمال خود را متوقف می‌کنند که از هشدار مرور امن بگذرند، پر کند.

ابتکار گوگل برای وب‌سایت‌های مخرب
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر کالا» به نقل از سی‌نت، گوگل یک طبقه‌بندی جدید با نام مرور امن (Safe Browsing) به سرویس خود افزوده است برای اینکه از کاربران در برابر وب‌سایت های مخرب که تلاش می‌کنند سیستم‌ها را به بازی بگیرند و محتوای مضر نشر دهند، بهتر حفاظت کند.

    قابلیت مرور امن گوگل به کاربران زمانی که در مواجهه با بازدید از یک وب‌سایت هستند، به نقض سیاست‌های این شرکت درباره بدافزارها، نرم‌افزارهای ناخواسته، فیشینگ یا مهندسی اجتماعی شناخته شده‌اند، هشدار می‌دهد.

    این هشدار تا زمانی که گوگل تایید کند سایت مورد نظر دیگر تهدیدی برای کاربران ندارد، ظاهر می‌شود، البته برخی سایت‌ها تنها برای مدتی اعمال خود را پاک‌سازی می‌کنند که هشدار رفع شود و سپس رفتار مضر خود را ادامه می‌دهند.

    این شکاف در حفاظت کاربران منجر شد گوگل یک برچسب جدید ایجاد کند که به کاربران در برابر سایت‌هایی که از این الگو پیروی می‌کنند، هشدار می‌دهد.

    گوگل در وبلاگ خود درباره این مساله توضیح داده است: «از امروز، مرور امن آغاز ‌می‌شود تا این نوع از سایت‌ها را به عنوان«متخلفان تکراری» دسته‌بندی کند. لطفا توجه داشته باشید که وب سایت‌هایی که هک شده‌اند، به عنوان متخلفان تکراری طبقه‌بندی نمی‌شوند، تنها سایت‌هایی که به صورت هدفمند اقدام به ارسال محتوای مضر کنند، شامل این سیاست خواهند شد.

    هنگامی که یک سایت به عنوان «متخلف تکراری» طبقه‌بندی شود، به مدت 30 روز مجاز به درخواست نمایش نخواهند بود. در این زمان، کاربران همچنان پیام‌های هشدار درباره خطرات بازدید از سایت را دریافت خواهند کرد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر