جشنواره رونمایی‌های گوگل از گوشی تا هدفون

عصر کالا- کمپانی گوگل از چهره محصولات جدید خود در چند سطح گوشی هوشمند، لپ‌تاپ، هدست واقعیت مجازی، دوربین کلیپ و هدفون‌های بی‌سیم پرده برداشت.

جشنواره رونمایی‌های گوگل از گوشی تا هدفون
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۴ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر کالا» به نقل از تسنیم ، شرکت گوگل شب گذشته در همایش معرفی محصولات جدیدش علاوه بر رونمایی از گوشی هوشمند پیکسل2، محصولات دیگر توسعه یافته توسط این برند را نیز در معرض دید مخاطبان و جهانیان قرار داد.

    رونمایی از گوشی جدید پنج اینچی پیکسل2 با نمایشگر OLED و گوشی شش اینچی پیکسل2 XL با نمایشگر smart OLED قطعا مهم‌ترین رکن برگزاری این همایش بود که به نظر می‌رسد روال تولید این سری در سال‌های آینده نیز ادامه‌دار خواهد بود

    این گوشی‌ها با دوربین‌های 12.2 و 8 مگاپیکسل در پشت و جلو (سلفی)، USB-C و بلوتوث نسخه 5 کار می‌کنند و برای هر دوی آنها نیز هدفون و شارز بی‌سیم در نظر گرفته شده است.هر دو گوشی که قرار است 19 اکتبر (14 روز دیگر) عرضه شوند دارای پردازنده‌‌ی Qualcomm Snapdragon 835 و با رم چهار گیگابایت هستند.

    مدل ارزان قیمت‌تر با نمایشگر پنج اینچی و حافظه داخلی 64 گیگابایت، 649 دلار است و قیمت پایه پیکسل2 ایکس‌ال از 849 دلار آغاز می‌شود و جالب است بدانید اچ‌تی‌سی و ال‌جی به ترتیب سازندگان پیکسل و پیکسل2 ایکس‌ال هستند.

    قیمت دقیق‌تر مدل‌های مختلف این گوشی‌ها به این شرح است:

    دیگر محصول معرفی شده گوگل در این همایش لپ‌تاپ Google Pixelbook بود که قیمت پایه آن 999 دلار است که البته نسخه قدرتمندتر آن رقم 1649 دلار ارزش خواهد داشت.

    پیکسل‌بوک باریک‌ترین و سبک‌ترین لپ‌تاپ ساخته شده توسط گوگل با نمایشگر 12.3 اینچی با نسبت تصویر 3 به 2 است که زاویه چرخش 360 درجه‌ای دارد .

    این لپ‌تاپ در دو مدل با پردازنده‌های i5 و i7 تولید شده که هر کدام از آنها در کانفیگ‌هایی با 8 یا 16 گیگابایت حافظه رم و 128 و 512 گیگابایت حافظه ذخیره‌سازی داخلی از نوع SSD قابل سفارش هستند.

    عمر باتری این لپ‌تاپ در هر بار شارژ حدود 10 ساعت است و خریداران این محصول می‌توانند با پرداخت 99 دلار اضافه از وجود قلم اختصاصی آن که توسط شرکت تبلت‌سازی Wacom طراحی و تولید شده است، بهره‌مند شوند.

    رونمایی از دوربین گوگل کلیپس

    دوربین گوگل کلیپس نیز که از نوعی هوش مصنوعی بهره می‌برد دیگر محصول رونمایی شده این برند بود اجازه می‌دهد کاربران بدون دخالت دست اقدام به ثبت تصاویر کنند؛ در واقع برای مواقعی که سوژه نسبت به تصویربرداری حساسیت نشان می‌دهد، می‌توان با استفاده از این دستگاه اقدام به ثبت عکس یا فیلم بدون صدا کرد.

    این دوربین هشت گیگابایتی دارای لنزی با سنسور 12 مگاپیکسل است و میدان دید 130 درجه‌ای را در اختیار کاربران قرار می‌دهد و قیمت آن 249 دلار است.

    رونمایی از ابزار هوم مینی

    ابزار Google Home Mini هم از جمله ابزارهای دیگری بود که توسط شرکت گوگل معرفی شد و به علاقه‌مندان امکان گوش داده به محتویات صوتی نظیر کلیه اخبار به شکل پادکست را می‌دهد.

    معرفی هدفون‌های بی‌سیم Pixel Buds

    این محصول مشابه Airpod اپل است و هدفون‌هایی هستند که از طریق درگاه USB-C قابل شارژ هستند و بعد از هر بار شارژ تا پنج ساعت قابل استفاده هستند.

    امکان نصب سرویس ترجمه گوگل روی این هدفون‌ها نیز وجود دارد تا بتوان به شکل هم‌زمان از ترجمه مکالمه‌ها بهره برد.

    اسپیکر هوم مَکس هم آمد

    گوگل در کنار کلیه این ابزارها، اسپیکر Google Home Max را معرفی کرد که قرار است با دو ووفر 4.5 اینچی، به قیمت 399 دلار عرضه شود.

    گوگل دی‌دریم چیست؟

    در نهایت هم هدست واقعیت مجازی  Google Daydream View معرفی شد؛ این هدست حدودا 20 دلار گران‌تر از نسخه قبلی است و قرار است با قیمت 99 دلار در اختیار علاقه‌مندان قرار گیرد.

    این محصول قابلیت پشتیبانی از گوشی‌های پیکسل2، گلکسی اس8، گلکسی نوت8 و ال‌جی V30 را دارد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    مطالب مرتبط
    مطالب مرتبط بیشتر